Παρατάθηκαν οι συμβάσεις 4+1 αεροπορικών άγονων γραμμών από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ποιες γραμμές αφορά.

Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου παρατάθηκαν οι συμβάσεις 4+1 αεροπορικών άγονων γραμμών από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

ύμφωνα με απόφαση του υπουργείου, οι συμβάσεις έληγαν την 1η Ιανουαρίου και κρίθηκε απαραίτητη η επέκταση τους για λόγους διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος, που σχετίζεται με τη μη διακοπή της παροχής των αεροπορικών υπηρεσιών στις ανωτέρω γραμμές, που καλύπτουν ζωτικές ανάγκες απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών της χώρας.

Οι γραμμές των οποίων η σύμβαση παρατείνεται είναι:

1. Αθήνα – Σκύρος και Ρόδος – Καστελόριζο από την Olympic Air για 1,07 εκατ.ευρώ.

2. Αθήνα – Λέρος και Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα από την Olympic Air χωρίς οικονομικό αντίκρισμα.

3. Αθήνα – Αστυπάλαια και Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος από την Sky Express για 902 χιλιάδες ευρώ.

4. Αθήνας – Σύρος από την Sky Express χωρίς οικονομικό αντίκρισμα.

Με άλλη απόφαση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, παρατάθηκε επίσης μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 η σύμβαση για την άγονη γραμμή Αθήνα-Κοζάνη-Καστοριά από την Sky Express για ποσό 476 χιλιάδες ευρώ.

Με αυτόν τον τρόπο δίνεται μία σημαντική χρονική περίοδος για το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, προκειμένου να πραγματοποιήσει διαγωνισμούς για το διάστημα μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 και μέχρι το 2022 για τις σχεδόν 20 άγονες γραμμές της χώρας.

Η φετινή χρονιά και ειδικότερα η καλοκαιρινή περίοδος θα αποτελέσει crash test για τις επιδόσεις των γραμμών αυτών, καθώς θα είναι η βάση για τις προσφορές που θα λάβει το υπουργείο. Εφόσον έχει κερδηθεί η μάχη κατά του κορονοϊού, τότε είναι ιδιαιτέρως πιθανό να δούμε μάχη για την απόκτηση τους.

Ο Μάνος Κόνσολας για το θέμα

Το θέμα των άγονων αεροπορικών γραμμών ανέδειξε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κ.Μάνος Κόνσολας με παρέμβαση του στο Υπουργείο Μεταφορών.

Ο στόχος, όπως τέθηκε από το Βουλευτή Δωδεκανήσου, είναι η διασφάλιση της αεροπορικής σύνδεσης των μικρών νησιών.

Σε πρώτη φάση θα ανανεωθούν οι συμβάσεις που είναι ήδη σε ισχύ για τις άγονες αεροπορικές  γραμμές στα νησιά.

Σε δεύτερη φάση θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για να διασφαλιστεί η συνέχιση της αεροπορικής σύνδεσης σε αυτές τις γραμμές μέχρι το 2024. Κριτήριο θα είναι η χαμηλότερη οικονομική προσφορά, κάτι που σημαίνει περισσότερα εισιτήρια με έκπτωση για τους κατοίκους των νησιών που εξυπηρετούνται σε αυτές τις γραμμές.

Πρόκειται για τις εξής γραμμές:

Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Αστυπάλαια, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και Ρόδος – Καστελλόριζο.

Αναμένεται ότι με βάση το αρχικό προσχέδιο του διαγωνισμού που δεν ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2020, λόγω της πανδημίας, οι τιμές των εισιτηρίων θα κυμανθούν ( χωρίς τέλη και φόρους) ως εξής:

Αθήνα – Λέρος και Αθήνα – Αστυπάλαια (από 65 έως 80 ευρώ).

Ρόδος – Κάσος (από 45 έως 60 ευρώ)

Ρόδος – Κάρπαθος (από 40 έως 55 ευρώ)

Κάρπαθος – Κάσος (από 35 έως 45 ευρώ)

Ρόδος – Καστελλόριζο (από 40 έως 55 ευρώ).

Ο Μάνος Κόνσολας σε δήλωση του, τονίζει:

« Οι άγονες αεροπορικές γραμμές δεν μπορούν να διακοπούν, υπάρχουν εθνικοί αλλά και κοινωνικοί λόγοι για να στηριχθεί η οικονομική και κοινωνική ζωή σε αυτά τα νησιά.

Με το νέο διαγωνισμό θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη αεροπορική σύνδεση αυτών των νησιών για τα 4 επόμενα χρόνια».

 353 total views,  2 views today