Αγώνας στο Βερολίνο για την αύξηση των αφίξεων στη Ρόδο

215

Δεν είναι άσχημα τα μηνύματα για την έκβαση της φετινής τουριστικής σεζόν σε ότι αφορά την  αγορά της Γερμανίας.

Όπως διαπιστώνουν οι συμμετέχοντες στην τουριστική έκθεση ΙΤΒ Berlin η Ρόδος παραμένει πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των Γερμανών.

Όμως οι επιχειρηματίες του τουρισμού  έχουν να αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό από άλλους προορισμούς όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος.

Στην Διεθνή  Τουριστική Έκθεση του Βερολίνου μετέχουν πολλοί ξενοδόχοι και επιχειρηματίες από τη Ρόδο και άλλα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Από την πρώτη ημέρα της μεγάλης διοργάνωσης το  περίπτερο επισκέφθηκε η υπουργός Τουρισμού κ. Ελενα Κουντουρά,  που συνομίλησε με την αντιπεριφερειάρχη κ. Μαριέττα Παπαβασιλείου την αντιδήμαρχο κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου και επιχειρηματίες της  Ρόδου.

Με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου παίρνουν μέρος στην ITB η Ρόδος, η Κως, η Πάτμος, η Αστυπάλαια, η Κάρπαθος, η Λέρος και οι Λειψοί από τα Δωδεκάνησα, καθώς επίσης η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Αμοργός, η Αντίπαρος, η Σέριφος, η Σίφνος, η Μήλος, η Φολέγανδρος, η Κύθνος, η Νάξος, η Άνδρος, η Ίος, η Κέα, η Πάρος και η Τήνος από τις Κυκλάδες. Στο περίπτερο της Περιφέρειας φιλοξενείται και η Ομοσπονδία Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Δωδεκανήσου.

H  παρουσία της Ρόδου όπως δήλωσε  στο skyrodos.gr η αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου είναι εντυπωσιακή.

«Τα μηνύματα είναι καλά. Πέρσι είχαμε αύξηση 18- 20% στις αφίξεις όπως και πρόπερσι. Φέτος θα δούμε εξισορρόπηση της αγοράς. Να μην ξεχνάμε ότι έχουν μπει δυναμικά παίκτες όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος. Η Ρόδος δεν παύει να είναι αγαπημένος προορισμός για τους Γερμανούς. Αυτό το εισπράττουμε  από την παρουσία μας εδώ», τόνισε η κα. Χατζηλαζάρου και πρόσθεσε ότι η Ρόδος συνεχίζει να κρατάει πολύ ψηλά τη φήμη της.

Σε ερώτηση αν θα υπάρξει αύξηση στις αφίξεις των τουριστών από τη Γερμανία η κα. Χατζηλαζάρου δήλωσε:

«Δεν καταγράφεται αύξηση των αφίξεων. Κατά πάσα πιθανότητα θα κινηθούμε διαφορετικά. Πέρσι είχαμε αύξηση 18-20%. Φέτος θα έχουμε εξισορρόπηση της γερμανικής τουριστικής αγοράς. Εμείς συνεχίζουμε  να παλεύουμε για να αυξήσουμε τη δυναμική  της Ρόδου. Στην αποστολή μετέχουν πολλοί ξενοδόχοι και τουριστικοί πράκτορες. Όλοι κάνουν αγώνα ώστε να «κλειδώσουν» κάποιες επιπλέον αφίξεις στο νησί. Να μην ξεχνάμε ότι έχουμε και μεγάλο ανταγωνισμό».

Η αντιδήμαρχος Τουρισμού δεν απέκλεισε αύξηση των αφίξεων τους τελευταίους μήνες της θερινής σεζόν.

Στην άποψη του για μείωση των αφίξεων  σε ποσοστό 3 με 5% επέμεινε μιλώντας στο skyrodos.gr o  πρόεδρος του συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος

«Η γεύση είναι γλυκόπικρη. Πάμε καλύτερα από άλλους προορισμούς. Οι κρατήσεις για την Κύπρο παρουσιάζουν σημαντική μείωση. Για την Κρήτη η μείωση είναι στο 10%.  Είναι κάτι  που εμείς είμαστε στο 3-5%  σε ότι αφορά τη μείωση των κρατήσεων. Ήταν λογικό αναμενόμενο να συμβεί αυτό αφού είναι λιγότερες οι αεροπορικές θέσεις. Οι ανταγωνιστές μας έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι», τόνισε ο κ. Ματσίγκος.

Τη λύση όπως τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων θα δώσει μόνο η έντονη προβολή και η διαφήμιση.

Η Διεθνής Τουριστική Έκθεση ΙΤΒ BERLIN

Η  ITB αποτελεί εδώ και χρόνια τον ιδανικό προορισμό για τους επαγγελματίες του τουρισμού καθώς εδώ συγκεντρώνονται κάτω από την ίδια στέγη, οι νέες τάσεις και φιλοσοφίες του κλάδου. Μια ιδιαίτερη θέση στην έκθεση  έχει  και η Ελλάδα, με το Ελληνικό Ομαδικό Περίπτερο που διοργανώνει ο ΕΟΤ.Πέρσι η Ελλάδα συμμετείχε με 166 εκθέτες, μεταξύ αυτών Έλληνες ξενοδόχοι, τουριστικά γραφεία, δήμοι, περιφέρειες, αλλά και άλλοι εκπρόσωποι υπηρεσιών του τουριστικού κλάδου.

Η ITB είναι μια έκθεση που ξεπερνά τα σύνορα της Ευρώπης και αναπτύσσεται συνεχώς παγκοσμίως!

Οι προκλήσεις από τη γειτονική χώρα

Ως  «Μακεδονία» εμφανίστηκαν οι Βορειομακεδόνες στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Βερολίνου (ΙΤΒ), αναγκάζοντας την ελληνική πρεσβεία να παρέμβει ώστε να αφαιρεθούν οι επίμαχες πινακίδες και αφίσες.

Η γειτονική χώρα ανέγραφε σύμφωνα με το skai  στην πρόσοψη του περιπτέρου της τα εμπορικά συνθήματα «Μακεδονία ο επόμενος προορισμός σας» και «Διαχρονική Μακεδονία» στα αγγλικά. Με μικρότερα γράμματα αναφερόταν «Οργανισμός Τουρισμού της Βόρειας Μακεδονίας».

Η υπόθεση προκάλεσε την παρέμβαση της ελληνικής πρεσβείας, με συνέπεια να αφαιρεθεί το προβληματικό υλικό.

Σημειώνεται πως οι γερμανοί διοργανωτές εξ αρχής ανέφεραν την γειτονική χώρα ως Βόρεια Μακεδονία (Republic Nordmazedonien) στην ιστοσελίδα της έκθεσης.