Δεν βελτιώθηκε η κατάσταση στις κτηριακές εγκαταστάσεις του 1ου ΕΠΑΛ

232
dav

Τις  απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν στο σχολείο τους αναδεικνύουν  για άλλη μια φορά τα μαθητικά συμβούλια του 1ου ΕΠΑΛ  και του εσπερινού σχολείου.

Οι μαθητές επανήλθαν  με φωτογραφικό υλικό που αποτυπώνει τα προβλήματα στο σχολείο τους  και ζητούν να γίνουν οι απαραίτητες επισκευές.

«Ο Διευθυντής του Εργαστηριακού Κέντρου ως γραφείο τύπου της δημοτικής αρχής στέλνει ευχαριστήριες επιστολές . Ως μαθητικά συμβούλια φοβόμαστε ότι οι ανάγκες μας για σύγχρονες υποδομές και σωστό περιβάλλον εκπαίδευσης χρησιμοποιούνται  κακοπροαίρετα  από κάποιους για προεκλογικές σκοπιμότητες», δηλώνουν οι μαθητές και ζητούν να γίνουν εργασίες στο σχολείο.


Επιπλέον ενημερώνουν ότι  πλημμύρισαν στην πρόσφατη κακοκαιρία και οι νέες αίθουσες πληροφορικής !

Μάλιστα δημοσιοποιούν ξανά την επιστολή που είχαν στείλει σε όλους τους αρμοδίους φορείς στις 28 Ιανουαρίου .

Οι μαθητές ζητούν:

Επισκευή συστήματος κεντρικής θέρμανσης το οποίο λειτουργεί σπανίως και εμφανίζει συνεχείς βλάβες. Κρίνουμε απαραίτητο το χωρισμό του σε επιμέρους κυκλώματα με βάνες διακοπής λειτουργίας ανά κτήριο και όροφο για να μην θερμαίνεται το σύνολο του συγκροτήματος σε μέρες και ώρες που δεν λειτουργεί όλο.Θα επιφέρει ταχύτερη και αποδοτικότερη θέρμανση σε αίθουσες και εργαστήρια, όποτε χρησιμοποιούνται από μαθητές και εκπαιδευτικούς.Θα επιφέρει μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμου, αφού θα θερμαίνονται μόνο οι συγκεκριμένοι χώροι που λειτουργούν και όχι το σύνολο των κτηριακών εγκαταστάσεων.

  1. Αντικατάσταση των υφιστάμενων θερμαντικών σωμάτων, τα οποία λόγω φθορών δεν μπορούν να τεθούν σε λειτουργία.
  2. Τοποθέτηση Κλιματιστικών (σπλίτ) σε κάθε αίθουσα και εργαστήριο.Η τοποθέτησή τους ανταποκρίνεται στην ανάγκη όχι μόνο θέρμανσης όταν δεν λειτουργεί ο καυστήρας αλλά και για δροσισμό που είναι απαραίτητος λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν συνήθως κατά τους θερινούς μήνες λειτουργίας καθώς και την περίοδο των εξετάσεων (πανελλαδικών, προαγωγικών, κ.α.),Ως εναλλακτικό και βοηθητικό μέσο θέρμανσης, αφού τα υπάρχουσα θερμαντικά σώματα είναι λάθος τοποθετημένα και δυσχεραίνουν την κυκλοφορία του θερμού αέρα εντός των αιθουσών.
  1. Αντικατάσταση παλαιών κατεστραμμένων και μη λειτουργικών κουφωμάτων και επισκευή όσων παρουσιάζουν φθορές ή βλάβες όπως π.χ. καμένα ελαστικά παρεμβύσματα, κατεστραμμένους μηχανισμούς, κ.α.
  2. Υγρομόνωση όλων των ταρατσών του κτηριακού συγκροτήματος και των προκατασκευασμένων αιθουσών – εργαστήριων που παρουσιάζουν την τριτοκοσμική εικόνα να στάζουν κατά την διάρκεια των βροχοπτώσεων. Το φαινόμενο εκτός των άλλων καταστρέφει τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου και προκαλεί βλάβες σε ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις και συσκευές.
  3. Βαφή, συντήρηση και κατάλληλη στήριξη όλων των κιγκλιδωμάτων στους εξώστες του σχολείου για την προστασία των μαθητών από πτώσεις. Τα κιγκλιδώματα βρίσκονται σε άθλια κατάσταση έχουν μπαλωθεί εντελώς πρόχειρα κατά καιρούς και είναι θέμα χρόνου να προκληθεί ατύχημα αν όχι κάποιο τραγικό γεγονός.
  4. Συντήρηση και αποκατάσταση όλων των εξωτερικών κιγκλιδωμάτων και θυρών αιθουσών που λόγω σκουριάς και διάβρωσης είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια των μαθητών και ταιριάζουν περισσότερο σε φυλακή και όχι σε σχολείο . Επίσης πρέπει να προβλεφτεί συχνή περιοδική συντήρησή τους γιατί παρουσιάζουν έντονη οξείδωση μιας και βρίσκονται σε διαβρωτικό περιβάλλον πολύ κοντά στη θάλασσα και στο “μάτι” του Νοτιά.
  5. Καθαρισμός και επισκευή όλων των υδρορροών του σχολικού συγκροτήματος. Αντικατάσταση σπασμένων και τοποθέτηση επιτέλους σχαρών στην είσοδο κάθε υδρορροής ώστε να μην προκαλείται συνεχώς απόφραξή τους που επιδεινώνει το πρόβλημα της φθαρμένης υγρομόνωσης.
  6. Επισκευή στα μάρμαρα της αυλής και τα σκαλοπάτια που έχουν σπάσει μετά από πολυετή χρήση. Πρέπει να αποκατασταθούν επίσης οι λακκούβες που γίνονται λίμνες σε κάθε βροχή και να καθαριστούν οι σχάρες των ομβρίων που είναι γεμάτες λάσπες και σκουπίδια και έχουν γίνει φωλιά αρουραίων.
  7. Τοποθέτηση αντιολισθητικών ταινιών και επιτοίχειας χειρολαβής σε όλες τις σκάλες του σχολικού συγκροτήματος.
  8. Δημιουργία Ράμπας ΑΜΕΑ για την πρόσβαση στα εργαστήρια μαθητών με μόνιμα ή έκτακτα κινητικά προβλήματα. Σήμερα έχουμε την απαράδεκτη κατάσταση συμμαθητές μας να μην έχουν δυνατότητα εύκολης πρόσβασης στα εργαστήρια.
  9. Εξωραϊσμός κάθε αίθουσας και εργαστηρίου.Το βάψιμο αιθουσών θα πρέπει να γίνει με την χρήση περισσοτέρων χρωμάτων και όχι πρόχειρα και άτεχνα όπως σήμερα. Είναι απαραίτητο και ιδιαίτερα σημαντικό να δημιουργηθεί ένα ευχάριστο περιβάλλον για την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας. Σήμερα στοιχηματίζουμε πως έχουμε τις πιο άσχημες και απωθητικές αίθουσες διδασκαλίας σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.Τοποθέτηση διδακτικού υλικού (χάρτες, μηχανολογικά σχέδια) και πινάκων ή αντιγράφων έργων τέχνης για το σπάσιμο της μονοτονίας του κενού σήμερα χώρου.
  1. Αντικατάσταση φωτισμού στις αίθουσες και τα εργαστήρια με λάμπες ή φωτιστικά επαρκούς φωτισμού τεχνολογίας LED. Σήμερα προσπαθούμε ιδιαίτερα κατά την διάρκεια του απογευματινού ωραρίου να κάνουμε σχέδιο ή εργαστηριακές ασκήσεις με ανεπαρκή ή και ελάχιστο φωτισμό, να μην μπορούμε να δούμε τις γραμμές ή στην περίπτωση άλλων εργαστηρίων και να κινδυνεύουμε από ατύχημα. Ο ελάχιστος και κακός φωτισμός προκαλεί υπνηλία στους μαθητές που τον υπομένουν για πολλές ώρες καθημερινά.Τα υπάρχουσα φωτιστικά μέσα (όσα δεν είναι κατεστραμμένα από την φθορά του χρόνου), δεν παρέχουν τον αναγκαίο φωτισμό, παρουσιάζουν συχνά βλάβες και σπαταλούν ηλεκτρική ενέργεια.
  2. Αναβάθμιση φωτισμού εξωτερικών και κοινόχρηστων χώρων και φωτισμός όλων των κρυφών σημείων του σχολικού συγκροτήματος. Η χρήση νέας τεχνολογίας ή LED θα κάνει απόσβεση του κόστους εγκατάστασης πολύ σύντομα.
  3. Επαρκής φωτισμός και καθαρισμός του μηχανοστασίου και των υπόγειων στοών του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης, ώστε να είναι προσβάσιμος από τους τεχνικούς για την επισκευή και την συντήρησή τους. Οι τεχνικοί σήμερα αρνούνται να μπουν στις στοές από τον φόβο μολύνσεων.
  4. Εξωραϊσμός και ανάδειξη των όψεων και της εμφάνισης των κτηρίων του σχολικού συγκροτήματος, ώστε να αναδειχθεί η αισθητική και πολιτιστική αξία του σχολείου σε ένα επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον (νεκροταφεία, συνεργεία, λαχαναγορά). Ένα σχολείο πρέπει να είναι θελκτικό έξω και μέσα για τους μαθητές αλλά και την τοπική κοινωνία.
  5. Αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων του σχολικού συγκροτήματος με τάπητες και ασφαλτοειδή για την προστασία των μαθητών από τραυματισμούς στις σχολικές αθλητικές δραστηριότητές τους.
  6. Πάγκοι εργασίας κατάλληλοι σε κάθε εργαστήριο που θα ανταποκρίνονται στις διδακτικές ανάγκες και ασκήσεις των μαθητών. Σήμερα χρησιμοποιούμε ξύλινες καρέκλες και θρανία με ακατάλληλη εργονομία για πολύωρη εργασία 4-5 ωρών σε Η/Υ. Μαθητές και καθηγητές δυσανασχετούν από την κόπωση και δεν έχει απόδοση το μάθημα.
  7. Προμήθεια επαρκών οπτικοακουστικών μέσων (π.χ. προτζέκτορες, φορητοί, ηχεία κλπ) για χρήση από τους εκπαιδευτικούς στην διδασκαλία. Διαμόρφωση υποδομών στις αίθουσες για την χρήση των μέσων αυτών. Ασφαλείς πρίζες, άγκιστρα στήριξης κλπ.
  8. Σε δεύτερη φάση στο προσεχές μέλλον το συγκρότημα θα μπορούσε νε ενταχθεί σε επιδοτούμενο Πρόγραμμα Ενεργειακής Αναβάθμισης Κτηρίων, με στόχο την θερμομόνωση με κέλυφος όλων των κτηριακών εγκαταστάσεων, την αντικατάσταση θυρών και παραθύρων με αντίστοιχα θερμομονωτικά και την αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου ενεργοβόρου συστήματος λέβητα – καυστήρα με σύγχρονο οικονομικότερης λειτουργίας.