«Aν δεν γίνει επέκταση της πίστας για να δημιουργηθεί νέος τροχόδρομος για να μπαίνουν τα αεροσκάφη και να μην χάνεται χρόνος, δεν ολοκληρωθούν τα έργα εντός του κτιρίου και δεν αντιμετωπιστεί όπως πρέπει το κυκλοφοριακό τα προβλήματα στο αεροδρόμιο δεν θα βρουν λύση αλλά θα γιγαντωθούν».
Αυτό δήλωσε μιλώντας στον Sky σήμερα ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Αεροδρόμιο κ. Ελευθεριάδης.

O κ. Ελευθεριάδης συγκεκριμένα έκανε λόγο για μια αλυσίδα προβλημάτων που δημιουργούν αρνητική εικόνα για τον προορισμό τελικά.

Για τα προβλήματα που παρουσιάζει ο αερολιμένας οι εργαζόμενοι θα ενημερώσουν τους βουλευτές που έχουν εκλεγεί μετά την αναμέτρηση της 7ης Ιουλίου και θα αξιώσουν λύσεις.
Επανέλαβε επίσης ότι ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος δεν έχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι εργαζόμενοι στην υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.


Ειδικότερα για την χωρητικότητα της πίστας του αεροδρομίου ο κ. Ελευθεριάδης δήλωσε:
«Όταν ξεκίνησε η σχεδιασμός για τις εργασίες στην πίστα του αεροδρομίου παρουσιάστηκαν σχέδια από την διαχειρίστρια εταιρεία. Είπαμε πως δεν είναι δυνατόν με το νέο αυτό εγχείρημα να δημιουργούνται προβλήματα στ στην είσοδο και έξοδο των αεροσκαφών. Η παλαιότερη πίστα είχε μεν 15 θέσεις αλλά μπορούσαμε απρόσκοπτα να δώσουμε και κινήσεις σε άλλα 15 αεροσκάφη για να φύγουν. Δεν είχαμε πρόβλημα. Στη νέα πίστα δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Δεν είναι δυνατό να δώσουμε σήμα εκκίνησης για απογείωση σε περισσότερα από 4 αεροσκάφη . Για την εκκίνηση τώρα τίθεται κάθε φορά σε λειτουργία ένα μηχάνημα που ωθεί προς τα εμπρός τα αεροπλάνα τα ισιοδρομεί και μετά αυτά τροχοδρομούν και φεύγουν . Αυτό παλαιότερα δεν γίνονταν. Τα αεροσκάφη έμπαιναν και έβγαιναν με δικές τους δυνάμεις. Επίσης δεν μπορούμε να βάλουμε άλλα αεροπλάνα μέσα στην πίστα όταν υπάρχουν άλλα σε αναμονή για να φύγουν από τη Ρόδο. Μόνο από αυτό δημιουργούνται καθυστερήσεις. Δεν μιλάμε για ένα λεπτό. Οι καθυστερήσεις είναι με αριθμητική πρόοδο», είπε ο κ. Ελευθεριάδη.

Οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ έχουν ήδη προτείνει να δημιουργηθεί ένας παράλληλος τροχόδρομος μέσα στην πίστα ώστε να διευκολύνονται στις κινήσεις τους από και προς το αεροδρόμιο τα αεροσκάφη.

« Αυτό όμως δεν το δέχθηκε η διαχειρίστρια εταιρεία γιατί ήθελε να αυξήσει τις θέσεις στην πίστα σε 20 από 15 που ήταν. ¨Όμως αυτές δημιουργήθηκαν στον ίδιο χώρο που ήταν οι 15. Δεν έγινε επέκταση της πίστας. Το μόνο που άλλαξε ήταν ο τρόπος που … παρκάρουν τα αεροπλάνα», είπε ο κ. Ελευθεριάδης και πρόσθεσε πως η Fraport αρνήθηκε τις προτάσεις των εργαζομένων.

« Για μας προέχει η ασφάλεια των πτήσεων. Δεν θα αρχίσουμε τώρα να κάνουμε τώρα πατέντες σε ένα αεροδρόμιο με την μεγαλύτερη κίνηση . Δεν λέμε να ακυρώσουμε θέσεις στάθμευσης αλλά να λειτουργεί ο αερολιμένας απρόσκοπτα και να μην δημιουργούνται καθυστερήσεις. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας Ρόδου καλείται να διαχειριστεί μια προβληματική πίστα », είπε ο κ. Ελευθεριάδη και πρόσθεσε πως υπάρχουν προβλήματα και στην επίγεια εξυπηρέτηση.

« Αρκετές φορές αεροσκάφη δεν μπορούν να φύγουν και καθυστερούν γιατί δεν υπάρχει το προσωπικό επίγειας εξυπηρέτησης εγκαίρως. Έτσι δημιουργούνται καθυστερήσεις μεγάλες. Όταν ζητήσαμε από τη Fraport να υπάρχουν μηχανήματα για την επίγεια εξυπηρέτηση μας είπαν ότι όλα θα τακτοποιηθούν. Μέσα στο Σαββατοκύριακο που πέρασε καταγράψαμε πόσες φορές οι κυβερνήτες των αεροσκαφών μας είπαν ότι δεν μπορούσαν να φύγουν γιατί δεν υπήρχαν τα μηχανήματα. Μιλάμε για αρκετές χιλιάδες λεπτά καθυστέρησης. Τα προβλήματα που δημιουργούνται καλούμαστε να καλύψουμε εμείς με μηνύματα στο eurocontrol και στα ξένα αεροδρόμια για να δικαιολογήσουμε τις καθυστερήσεις», δήλωσε ο κ. Ελευθεριάδης που αναφέρθηκε και στις κατηγορίες που δέχθηκε ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας για τις καθυστερήσεις.

« Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από την Περιφέρεια αναφέρονται κάποια πράγματα.Επιρρίπτεται σε μας η ευθύνη για τις καθυστερήσεις. Πιστεύουμε ότι δεν έχει ενημερωθεί επαρκώς ο Περιφερειάρχης για το πρόβλημα. Τον έχουμε καλέσει επανειλημμένως να έρθει και να συζητήσει μαζί μας. Να έρθει να δει τα χάλια του αεροδρομίου και τις άσχημες εντυπώσεις που δημιουργούνται στους επισκέπτες. Η Ρόδος ζει από τον τουρισμό. Εμείς δεν έχουμε πάρει άδεια φέτος για να καλύψουμε τις ανάγκες του αερολιμένα. », είπε ο κ. Ελευθεριάδης.

Σε ερώτηση σχετικά με τις εργασίες στις κτιριακές εγκαταστάσεις του αεροδρομίου ο κ. Ελευθεριάδης δήλωσε όλα θα έπρεπε να έχουν τακτοποιηθεί πριν να ξεκινήσει η τουριστική σεζόν.

«Δεν γνώριζε η εταιρεία ότι στο κτίριο υπήρχε αμίαντος; Εδώ ξήλωσαν τα πάντα για να κάνουν τις εργασίες τους. Η δικαιολογία είναι πως η καθυστέρηση οφείλεται στον αμίαντο που βρέθηκε στο κτίριο. Όταν αναλαμβάνεις ένα έργο πρώτα ελέγχεις και μετά διαλύεις το κτίριο δηλαδή προβαίνεις σε καθαιρέσεις», είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Αεροδρόμιο Ρόδου.

Ο κ. Ελευθεριάδης αναφέρθηκε και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

«Είναι δυνατό να έχουν κόψει τη μια λωρίδα εξόδου από τους φωτεινούς σηματοδότες και να δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο;. Εμείς προσπαθούμε να μειώσουμε τις καθυστερήσεις . Αν όμως έρχονται τα αεροσκάφη τις ώρες που θέλουν οι εταιρείες το αεροδρόμιο να πάθει σοκ. Δεν είναι έτοιμο το αεροδρόμιο να ανταπεξέλθει σε αυτή την κυκλοφορία. Υπάρχουν φορές που είναι ανάγκη να έρθουν 17 και 18 αεροσκάφη σε μια ώρα. Δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν. Δεν υπάρχουν τα μηχανήματα για να εξυπηρετηθούν και οι αντίστοιχες λωρίδες αποσκευών . Είναι δυνατό να περιμένουν δύο ώρες οι τουρίστες για να πάρουν τις αποσκευές τους;», είπε ο κ. Ελευθεριάδης και πρόσθεσε πως αν κίνηση αυξηθεί ακόμη περισσότερο θα δημιουργηθούν σκηνές απείρου κάλους .