Την διαφωνία του για τροποποίηση του άρθρου 101 του συντάγματος εξέφρασε από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ Ηλίας Καματερός παρεμβαίνοντας κατά τη συζήτηση επί των προτάσεων για αναθεώρηση του Συντάγματος.

«Ο νομοθέτης πολύ σωστά στο άρθρο 101 έχει λιτά τη λέξη «ανάπτυξη», γιατί η ανάπτυξη πρέπει να είναι ολιστική, πρέπει να είναι ολόπλευρη, πρέπει να είναι ανθρωποκεντρική. Όταν αρχίζουμε και της δίνουμε επίθετα και την προσδιορίζουμε και λέμε «διοικητική», «κοινωνική», «οικονομική» τότε υποβαθμίζεται η έννοια της ανάπτυξης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ηλίας Καματερός.

Επίσης τόνισε πως με τη συγκεκριμένη πρόταση τροποποίησης του άρθρου δεν θα επέλθει καμία αναβάθμιση στη νησιωτική πολιτική. Αυτό θα γίνει μόνο μέσω της εφαρμογής του πλούσιου και σοβαρού θεσμικού πλαισίου που έχουμε τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με την νησιωτική πολιτική.

Ο Δωδεκανήσιος βουλευτής αναφέρθηκε εκτενέστερα στο εθνικό νομοθετικό πλαίσιο (άρθρο 106 παράγραφος 1, ν. 4150 «περί καλής νομοθέτησης» κ.α.) και στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο (άρθρο 158 της Συνθήκης Άμστερνταμ για τη μέριμνα που πρέπει να λαμβάνεται για τα νησιά, άρθρο 174 της Συνθήκης της Λισαβόνας για την ενίσχυση της οικονομικής, κοινωνικής και εδαφικής συνοχής των διαφόρων περιοχών και τις νησιωτικές, διασυνοριακές και ορεινές περιοχές) για την νησιωτική πολιτική.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του έκανε ειδική αναφορά στο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου στις 4 Φεβρουαρίου του 2016 και την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προς την Επιτροπή:

«Υπάρχει απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προς την Επιτροπή, την οποία καλεί να πάρει μέτρα στήριξης των νησιών για να αντιμετωπιστεί η σημαντική τάση συρρίκνωσης του πληθυσμού στις νησιωτικές περιοχές κ.λπ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ AKOMH:   Σήμανση του επαρχιακού οδικού δικτύου Κω

Ζητάει από την Επιτροπή να εκπονήσει μια εις βάθος μελέτη-ανάλυση σχετικά με τα επιπλέον έξοδα που συνεπάγεται η ζωή σε νησιωτικές περιοχές σε ό,τι αφορά το σύστημα μεταφορών για πρόσωπα και εμπορεύματα. Και εδώ ήρθαμε και κάναμε το μεταφορικό ισοδύναμο. Για να ολοκληρωθεί, όμως -το επαναλαμβάνω- πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτή εδώ την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, να απαιτήσουμε να χαρακτηριστούν οι μεταφορές αυτές «γενικού οικονομικού συμφέροντος», για να μπορέσουν να επιδοτούνται -γιατί αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να επιδοτούνται-, και να λύσουμε και το ακτοπλοϊκό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δωδεκανήσιος βουλευτής.

 168 total views,  2 views today