Επιστολή στον πρωθυπουργό κ. Κ. Μητσοτάκη ενόψει την επικείμενης επίσημης επίσκεψης του στην Κίνα απέστειλε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς. Ειδικότερα στην επιστολή, που υπογράφει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Β.Κορκίδης, ζητείται η παρέμβασή του πρωθυπουργού για τη σύναψη διμερούς συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, που να εξαιρεί από περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε λιμάνια της Κίνας, αποκλειστικά από το λιμάνι του Πειραιά και για αποστολές με «ειδικό προορισμό» που αφορά στα ποντοπόρα πλοία.

Στην επιστολή ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ενημερώνει τον πρωθυπουργό για ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, το οποίο έχει γνωστοποιηθεί στους υπουργούς Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι οποίοι ομολογουμένως, έσπευσαν να ενεργήσουν και προσπαθούν να το επιλύσουν με τους ομόλογους τους.

Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται με ναυτιλιακές εταιρείες περιορίζονται δραστικά στο να στέλνουν ανταλλακτικά, εξοπλισμό και συνεργεία τοποθέτησής τους σε ελληνόκτητα πλοία, στα λιμάνια της Κίνας, μετά την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου των αρχών της Κίνας (2019) 172 “Management Regulations for Ship Maintenance and Testing Service Suppliers”.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ σημειώνει πως μια συμφωνία αμοιβαίας συνεργασίας κινέζικων και ελληνικών ναυπηγείων για δεξαμενισμό, επισκευές και “surveys” των πλοίων, που βρίσκονται στη περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου, σίγουρα θα ενίσχυε άμεσα το Α.Ε.Π. της ελληνικής οικονομίας, αξιοποιώντας μάλιστα την υψηλή τεχνογνωσία μας και βεβαίως τις υφιστάμενες υποδομές μας. «Λαμβάνοντας υπόψη ότι, το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες κινέζικες επενδύσεις και η Ελλάδα είναι από τις πλέον σημαντικές χώρες στο “δρόμο του μεταξιού”, προτείνουμε με πρωτοβουλία σας, να συναφθεί μια διμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, που να εξαιρεί από γραφειοκρατικούς περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε λιμάνια της Κίνας, αποκλειστικά και μόνο από το λιμάνι του Πειραιά. Πιστεύουμε ειλικρινά πως ένα τέτοιο βήμα, θα έχει θετικό αντίκτυπο σε επίπεδο οικονομικής διπλωματίας και θα λειτουργήσει προς όφελος και των δύο πλευρών» καταλήγει μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο κ. Κορκίδης.

*ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΒΕΠ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Με την ευκαιρία της επίσημης επίσκεψής σας στην Κίνα, θα θέλαμε να σας ευχηθούμε καλή επιτυχία στη τεράστια προσπάθεια που καταβάλλετε για προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα και ιδιαιτέρως εν μέσω μίας διεθνώς πολύπλοκης περιόδου. Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας, αλλά και η αναθεώρηση των μέτρων από τις κινέζικες ρυθμιστικές αρχές για τη στήριξη του ρυθμού ανάπτυξης της 2ης οικονομίας στο κόσμο, δημιουργούν αφενός σημαντικά κίνητρα και αφετέρου μεγάλες προσδοκίες για το αποτέλεσμα των επαφών σας, σε ανώτατο επίπεδο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ AKOMH:   Λέρος, το πρώτο νησί της Ελλάδας που γίνεται Bike Friendly

Ως πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, σας γνωρίζω τη τεράστια προσπάθεια που καταβάλλουμε να ανακτήσουμε την αξιοπιστία μας, να προσελκύσουμε πλοία και να αναδείξουμε τις τεράστιες τεχνολογικές δυνατότητες του κλάδου της ναυπηγοεπισκευής στο λιμάνι του Πειραιά. Μια συμφωνία αμοιβαίας συνεργασίας κινέζικων και ελληνικών ναυπηγείων για δεξαμενισμό, επισκευές και surveys των πλοίων, που βρίσκονται στη περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου, σίγουρα θα ενίσχυε άμεσα το Α.Ε.Π. της ελληνικής οικονομίας, αξιοποιώντας μάλιστα την υψηλή τεχνογνωσία μας και βεβαίως τις υφιστάμενες υποδομές μας.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Επιθυμώ να σας ενημερώσω για ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις το οποίο βεβαίως κοινοποιήσαμε προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι οποίοι ομολογουμένως έσπευσαν να ενεργήσουν και προσπαθούν να το επιλύσουν με τους ομόλογους τους. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται με ναυτιλιακές εταιρείες περιορίζονται δραστικά στο να στέλνουν ανταλλακτικά, εξοπλισμό και συνεργεία τοποθέτησής τους σε ελληνόκτητα πλοία, στα λιμάνια της Κίνας, μετά την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου των αρχών της Κίνας (2019) 172 “Management Regulations for Ship Maintenance and Testing Service Suppliers”, την οποία και σας επισυνάπτουμε.

Λαμβάνοντας πάντα υπόψη, ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες κινέζικες επενδύσεις και η Ελλάδα είναι από τις πλέον σημαντικές χώρες στο “δρόμο του μεταξιού”, προτείνουμε με πρωτοβουλία σας, να συναφθεί μια διμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, που να εξαιρεί από περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε λιμάνια της Κίνας, αποκλειστικά και μόνο από το λιμάνι του Πειραιά. Πιστεύουμε ειλικρινά πως ένα τέτοιο βήμα, θα έχει θετικό αντίκτυπο σε επίπεδο οικονομικής διπλωματίας και θα λειτουργήσει προς όφελος και των δύο πλευρών. Σχετική επιστολή αποστείλαμε στην Πρέσβη της Κίνας με την οποία διατηρούμε μία άριστη σχέση και συνεργασία, αποτέλεσμα της οποίας ήταν να βραβεύσει το Επιμελητήριο μας και να αποδεχθεί να ανταποδώσουμε τη τιμή στην ετήσια εκδήλωση μας τον Ιανουάριο του 2020.

Παρακαλώ πολύ για την εξέταση του θέματος από τους συνεργάτες σας και τη καθοριστική παρέμβασή σας, ώστε να επιλυθεί το ζωτικής σημασίας πρόβλημα που έχει ανακύψει για όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις εξοπλισμού, εφοδιασμού και υπηρεσιών της ελληνικής ναυτιλίας, με “ειδικό προορισμό” τα ποντοπόρα εμπορικά πλοία, στη Κίνα.

Καλή επιτυχία στο ταξίδι σας,

 320 total views,  5 views today