Η παρουσίαση  του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων ΠΕΣΔΑ κυριάρχησε στην τακτική Γενική Συνέλευση του ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου Α.Ε., που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και Προέδρου του Φορέα Γιώργου Χατζημάρκου.

Η Γ.Σ. πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 7 Αυγούστου 2021 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δήμου Ρόδου, με έξι θέματα στην ημερήσια διάταξη. Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Δήμαρχος Ρόδου – Πρόεδρος της ΠΕΔ και Αντιπρόεδρος του ΦoΔΣΑ Αντώνης Καμπουράκης, ο Δήμαρχος Θήρας και Γραμματέας του Φορέα Αντώνης Σιγάλας οι Χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες Κυκλάδων και Δωδεκανήσου Γιώργος Λεονταρίτης και Χρήστος Ευστρατίου, όπως επίσης από το νομό Δωδεκανήσου οι Δήμαρχοι Κω Θεοδόσης Νικηταράς, Πάτμου Ελευθέριος Πέντες, Χάλκης Άγγελος Φραγκάκης, Λειψών Φώτης Μάγγος, Αγαθονησίου Ευάγγελος Κόττορος και από το νομό Κυκλάδων οι Δήμαρχοι Μήλου Μανώλης Μικέλης, Άνδρου Δημήτρης Λοτσάρης, Κέας Ειρήνη Βελισσαροπούλου και ο εκπρόσωπος του Δήμου Σύρου και μέλος του Δ.Σ. του ΦoΔΣΑ Γιάννης Βρούτσης.

«Σε μία εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για όλη τη χώρα και με τη σκέψη μας στραμμένη στη μάχη που δίνουν ο κρατικός μηχανισμός και οι πολίτες με τον πύρινο εφιάλτη σε πολλά μέτωπα, καλούμαστε μέσω του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Ν.Α., σε αγαστή συνεργασία και συνένωση δυνάμεων Α’ και Β΄ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την από κοινού προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος, του εκσυγχρονισμού στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και του «κτισίματος» περιβαλλοντικής συνείδησης στους νησιώτες του Αρχιπελάγους», τόνισε στην ενημέρωση των μετόχων ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου και Πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Γιώργος Χατζημάρκος.

Για τα έργα ΣΔΙΤ, των τριών Δήμων Ρόδου, Θήρας και Κω, ο κ. Χατζημάρκος ανέλυσε σε ποιό στάδιο βρίσκεται το χρονοδιάγραμμα υλοποίησή τους. Αναφέρθηκε αναλυτικά στην εξέλιξη των προτάσεων που έχουν υποβληθεί στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ για τα έργα στα νησιά Μήλο, Άνδρο, Κάρπαθο, Τήνο, Λέρο, Σύρο και των υπολοίπων που βρίσκονται στο τελικό στάδιο της υποβολής τους και πρόκειται για τα νησιά Νάξο, Πάρο και Κάλυμνο, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά και για το μεγαλύτερο πρόγραμμα Ανακύκλωσης στους Δήμους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, προϋπολογισμού 32 εκατομμυρίων ευρώ.

Η διαβούλευση για το σχέδιο του ΠΕΣΔΑ -το οποίο ομόφωνα εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση- εστάλη στους Δήμους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για παρατηρήσεις μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου 2021, καθώς θεωρείται απαραίτητο να έχει συνταχθεί το σχετικό ΦΕΚ ως το τέλος του έτους, ώστε να «ξεκλειδώσουν» οι χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Ακολούθησε στο πλαίσιο της συζήτησης η παρουσίαση και έγκριση της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρίας του έτους 2021, η έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων της χρήσης 2020, μαζί με τις εκθέσεις του Δ.Σ. και των ελεγκτών, καθώς και η απαλλαγή του Δ.Σ. από κάθε ευθύνη για τη χρήση 2020, τα οποία εγκρίθηκαν ομόφωνα. Η επόμενη Γενική Συνέλευση του Φορέα, ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου ΑΕ, θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Οκτώβριο στις Κυκλάδες.

«H προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί πλέον μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις παγκοσμίως. Βάζουμε τέλος στη στασιμότητα και στα χρόνια προβλήματα και προχωράμε με ταχύτατους ρυθμούς σε έργα ανάπτυξης, σύγχρονα και αποτελεσματικά. Σε μια νέα εποχή, δουλεύουμε οργανωμένα, με υπευθυνότητα, δρομολογώντας λύσεις, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους κατοίκους των νησιών, για τη στήριξη της «πράσινης» αντίληψης», δήλωσε σχετικά ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου και Πρόεδρος του ΦoΔΣΑ Γιώργος Χατζημάρκος.

 Η εισήγηση για την τιμολογιακή πολιτική του έτους 2021 είναι η ακόλουθη:

ΣΧΕΔΙΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΤΟΥΣ 2021

Άρθρο

1: ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Ο Φο.Δ.Σ.Α. με την επωνυμία «ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΑΒΑΘΜΙΔΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και διακριτικό τίτλο «ΦΟΔΣΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» είναι νεοσύστατος φορέας που συστήθηκε με την αριθμ. 6250/10-08-2020 συμβολαιογραφική πράξη, σύμφωνα και με το ΦΕΚ ( 92/Α΄/07-05-2020 ), έχει ως έδρα το Δήμο Ρόδου της Περιφερειακής Ενότητας Δωδεκανήσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και αποτελείται από 34 δήμους – μέλη των νομών Κυκλάδων, Δωδεκανήσου. Πιο συγκεκριμένα ανά νομό : Νομός Κυκλάδων : Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, Δήμος Άνδρου, Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δήμος Θήρας, Δήμος Τήνου, Δήμος Κιμώλου, Δήμος Φολεγάνδρου, Δήμος Ανάφης, Δήμος Σίκινου, Δήμος Αντιπάρου, Δήμος Μυκόνου, Δήμος Κέας, Δήμος Σερίφου, Δήμος Κύθνου, Δήμος Σίφνου, Δήμος Αμοργού, Δήμος Ιητών, Δήμος Μήλου, Δήμος Πάρου, Νομός Δωδεκανήσου : Δήμος Ρόδου, Δήμος Κω, Δήμος Καρπάθου, Δήμος Αγαθονησίου, Δήμος Νισύρου, Δήμος Πάτμου, Δήμος Καλύμνου, Δήμος Λειψών, Δήμος Λέρου, Δήμος Ηρωϊκής Νήσου Κάσου, Δήμος Μεγίστης, Δήμος Σύμης, Δήμος Τήλου, Δήμος Χάλκης, Δήμος Αστυπάλαιας.

Η νομοθεσία που διέπει την διαχείριση στερεών αποβλήτων στις νησιωτικές περιφέρειες της χώρας (Νότιο Αιγαίο και Ιόνιοι Νήσοι) είναι το άρθρο 226A του ν.4555/2018, όπου ορίζει την δημιουργία Ειδικών Περιφερειακών Διαβαθμιδικών Φορέων Διαχείρισης στερεών αποβλήτων, ως ανώνυμη εταιρία ΟΤΑ. Στον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ μετέχουν υποχρεωτικά η οικεία Περιφέρεια με ποσοστό 40% επί του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου και οι Δήμοι της εν λόγω Περιφέρειας με ποσοστό 60% επί του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου.

2 Ο νέος Ειδικός Περιφερειακός Διαβαθμιδικός ΦΟΔΣΑ καθίσταται καθολικός διάδοχος σε όλη την κινητή και ακίνητη περιουσία των λειτουργούντων – καταργημένων ΦΟΔΣΑ της εν λόγω Περιφέρειας, καθώς και των εγκαταστάσεων υγειονομικής ταφής αποβλήτων, μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων συμπεριλαμβανομένων των βιοαποβλήτων και λοιπών εγκαταστάσεων διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων των Δήμων μελών τους, ενώ υπεισέρχονται αυτοδικαίως σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των λειτουργούντων ΦΟΔΣΑ, συμπεριλαμβανομένων και τυχόν συμβάσεων έργου. Εξαιρούνται οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός που εξυπηρετούν τις ανάγκες συλλογής και μεταφοράς των στερεών αποβλήτων. Για την απόδοση των περιουσιακών στοιχείων των καταργούμενων ΦΟΔΣΑ στον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ, συντάσσεται πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής. Σύμφωνα με την παρ.12 του άρθρου 226Α ,για θέματα που δεν ρυθμίζονται από το παρόν άρθρο (άρθρο 226A) εφαρμόζονται αναλόγως τα άρθρα 236 έως 240 του ν.4555/2018 όπως ισχύουν σήμερα. Στο άρθρο 236 παρ.6 εδάφιο δ, ορίζεται ότι «η αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης, υποχρεωτικά για τη λήψη απόφασης για τα παρακάτω ζητήματα: αα) ο καθορισμός τιμολογιακής πολιτικής προς τους δήμους – μέλη του ΦΟΔΣΑ, με την επιφύλαξη του άρθρου 9 του ν. 2939/2001, ββ) η ευθύνη εκπόνησης, υλοποίησης και παρακολούθησης της υλοποίησης του ΠΕΣΔΑ, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 35 του ν. 4042/2012, αν είναι ο μοναδικός ΦΟΔΣΑ της οικείας περιφέρειας, γγ) η έγκριση του προϋπολογισμού και των οικονομικών καταστάσεων του ΦΟΔΣΑ, δδ) η έγκριση του τεχνικού προγράμματος, εε) η κατάρτιση του κανονισμού λειτουργίας του, στστ) η ψήφιση του οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας, ζζ) η λήψη απόφασης της περίπτωση α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 225 του παρόντος Μέρους, ηη) η παράταση της χρονικής διάρκειας λειτουργίας του ΦΟΔΣΑ» όπου γίνεται σαφές ότι η Γενική Συνέλευση είναι αρμόδια για τη λήψη απόφασης σχετικά με το καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής προς τους δήμους – μέλη του φορέα. Στο άρθρο 237 για την τιμολογιακή πολιτική – πόροι ορίζεται ότι

«1.Η τιμολογιακή πολιτική των ΦΟΔΣΑ, καθορίζεται στη βάση της επίτευξης των στόχων της ολοκληρωμένης διαχείρισης των ΑΣΑ και της κυκλικής οικονομίας, λαμβάνοντας υπόψη τις γεωγραφικές και πληθυσμιακές, κοινωνικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες των Ο.Τ.Α.. Η τιμολογιακή πολιτική προσδιορίζεται από: α) την εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 2939/2001,β) την αρχή της ανταποδοτικότητας και της διαφάνειας,γ) τη δημιουργία κινήτρων για τη μείωση του όγκου και της επικινδυνότητας των αποβλήτων και της ανακύκλωσης – ανάκτησής τους και δ) την κάλυψη του συνόλου των απαιτήσεων που θέτει η κείμενη περιβαλλοντική νομοθεσία. 2. Το ετήσιο κόστος διαχείρισης, σε επίπεδο διαχειριστικής ενότητας, καθορίζεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΦΟΔΣΑ και βάσει αυτού προσδιορίζεται σε ετήσια βάση το κόστος των υπηρεσιών που παρέχονται σε ευρώ/τόνο. Επιχορηγήσεις, έσοδα από συμμετοχή σε προγράμματα και ενισχύσεις από συλλογικά συστήματα του ν. 2939/2001 (Α΄179) συνυπολογίζονται κατά τον καθορισμό του ετήσιου κόστους διαχείρισης. Το κόστος διαχείρισης επαναπροσδιορίζεται με τη χρήση απολογιστικών στοιχείων και οι αποκλίσεις συνυπολογίζονται κατά τον προσδιορισμό του κόστους διαχείρισης του επόμενου, από τον απολογισμό, έτους.

3 3. Το ετήσιο κόστος διαχείρισης του ΦΟΔΣΑ, προσδιορίζεται διακεκριμένα με βάση:

α) το ετήσιο κόστος λειτουργίας του,

β) τα ποσά που αφορούν στο κόστος αποκατάστασης και μεταφροντίδας των ΧΥΤΑ ή άλλων εγκαταστάσεων του συστήματος διαχείρισης, τα οποία υπολογίζονται σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά της κάθε εγκατάστασης, σύμφωνα με σχετική τεχνικο-οικονομική μελέτη και εμφανίζονται σε λογαριασμό ειδικού αποθεματικού που διατίθεται για έργα αποκατάστασης και μεταφροντίδας

,γ) τα ποσά που αφορούν στο κατασκευαστικό και επενδυτικό πρόγραμμα του ΦΟΔΣΑ (μελέτη και κατασκευή έργων), τα οποία επίσης εμφανίζονται σε λογαριασμό ειδικού αποθεματικού που διατίθεται για επενδύσεις,

δ) τις δαπάνες για τη λειτουργία του ΦΟ.Σ.ΠΕΣΔΑ.

  1. Το ετήσιο κόστος λειτουργίας του ΦΟΔΣΑ, προκύπτει από το κόστος των λειτουργιών παραγωγής, διοίκησης, διάθεσης, ερευνών και ανάπτυξης. Τα στοιχεία του κόστους κατά είδος ενδεικτικά διαρθρώνονται ως εξής:

α) αμοιβές και έξοδα προσωπικού,

β) αμοιβές και έξοδα τρίτων,

γ) παροχές τρίτων,

δ) φόροι – τέλη,

ε) διάφορα έξοδα,

στ) τόκοι και συναφή έξοδα,

ζ) αποσβέσεις παγίων,

η) προβλέψεις εκμετάλλευσης,

θ) αναλώσεις αποθεμάτων, όπως ιδίως πρώτες ύλες, αναλώσιμα υλικά, ανταλλακτικά, πάγια, υλικά συσκευασίας. Στα λειτουργικά έξοδα περιλαμβάνονται και οι δαπάνες για τις ενέργειες ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης των πολιτών,ι) αντισταθμιστικά ωφελήματα, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

  1. Απαλλάσσονται από κάθε φόρο και τέλος τα υπό στοιχεία ΙΙ και ΙΙΙ της παρ. 3 του άρθρου 5 της 2527/2009 (Β΄ 83) κοινής υπουργικής απόφασης.
  2. Οι ΦΟΔΣΑ, καθώς και οι δήμοι στις περιπτώσεις του άρθρου 226 του παρόντος, δημοσιοποιούν υποχρεωτικά το ετήσιο κόστος διαχείρισης και ενημερώνουν τους πολίτες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και το κόστος τους.
  3. Οι πόροι των ΦΟΔΣΑ είναι:α) οι ετήσιες εισφορές, τα τέλη και οι εισπράξεις από το αντίτιμο των υπηρεσιών που παρέχουν προς τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και προς τρίτους,β) κάθε είδους επιχορηγήσεις, δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες,γ) έσοδα από τη δική τους περιουσία, καθώς και από τη συμμετοχής τους σε προγράμματα,δ) έσοδα από συμβάσεις με φορείς συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης του ν. 2939/2001,ε) λοιπά έσοδα από κάθε πηγή, όπως από την εμπορία υλικών, βιοαερίου και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, πρόστιμα που επιβάλλονται για την καθυστερημένη καταβολή εισφορών των δήμων ή λοιπών πελατών»

Άρθρο 2 : ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Οι εγκαταστάσεις που διαχειρίζεται σήμερα ο «ΦΟΔΣΑ Ν.ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» βάσει πρωτοκόλλων παράδοσης – παραλαβής είναι οι εξής : • ΧΥΤΑ – ΣΜΑΥ Σύρου – Ερμούπολης (υπ’ αριθμό πρωτ.4429/12-03-2021), με προβλεπόμενο κόστος για το 2021, 208.333,33 €, • ΧΥΤΑ Δήμου Πάρου – Αντιπάρου (υπ’ αριθμό πρωτ.5238/26-03-2021), με προβλεπόμενο κόστος για το 2021, 128.484,53 €, • ΧΥΤΑ Δήμου Ρόδου ( Νότιο Τμήμα ), (υπ’ αριθμό πρωτ.2/56/90,05-11-2020), με προβλεπόμενο κόστος για το 2021, 364.692,90 €. ενώ είναι εν εξελίξει οι διαδικασίες των πρωτοκόλλων παράδοσης – παραλαβής στις εναπομείναντες απαιτούμενες περιπτώσεις. Άρθρο 3 : ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ 2021 Έξοδα Φο.Δ.Σ.Α. • Το ετήσιο κόστος λειτουργίας του Φο.Δ.Σ.Α= 2.238.404,14 € 4 1) αμοιβές και έξοδα προσωπικού 2) αμοιβές και έξοδα τρίτων 3) παροχές τρίτων 4) φόροι τέλη 5) διάφορα έξοδα 6) τόκοι και συναφή έξοδα 7) αποσβέσεις παγίων 8) προβλέψεις εκμετάλλευσης 9) αναλώσεις αποθεμάτων , δαπάνες ενημέρωσης 10) αντισταθμιστικό όφελος Πέραν των παραπάνω, συμπεριλαμβάνεται και το ποσό του ΦΠΑ Εξόδων, για τις δαπάνες κόστους λειτουργίας που εμπίπτουν σε ΦΠΑ, ύψους 395.323,38 € το οποίο έχει συνυπολογιστεί στο ανωτέρω συνολικό ποσό του ετήσιου κόστους λειτουργίας ήτοι του ποσού των 2.238.404,14 €. Εκτενέστερα , το ετήσιο κόστος Λειτουργίας παρουσιάζεται αναλυτικά στον συνημμένο πίνακα του Ετήσιου Κόστους Διαχείρισης ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσης. • Κόστος αποκατάστασης και μεταφροντίδας ΧΥΤΑ: Το κόστος αποκατάστασης και μεταφροντίδας ΧΥΤΑ αναφέρεται στους ΧΥΤΑ τους οποίους έχει ήδη παραλάβει με πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής ο φορέας, ήτοι : ➢ ΧΥΤΑ – ΣΜΑΥ Σύρου – Ερμούπολης, ➢ ΧΥΤΑ Δήμου Πάρου – Αντιπάρου, ➢ ΧΥΤΑ Δήμου Ρόδου (Νότιο Τμήμα) και ανέρχεται στο ποσό των 392.822,25 € το οποίο αναλύεται σε (στοιχεία ΗΜΑ 2020): ▪ 12.255 tn (ΧΥΤΑ Σύρου – Ερμούπολης) * 15€ = 183.825 €, ▪ 9.239 tn (ΧΥΤΑ Πάρου – Αντιπάρου) * 15€ = 138.585 €, ▪ (9.192,02 + 196,28) * 50% * 15€ = 70.412,25 €. • Κόστος κατασκευαστικού και επενδυτικού προγράμματος: Το σύνολο του κατασκευαστικού – επενδυτικού προγράμματος ανέρχεται σε 6.912.665,45 €. Από το ποσό αυτό, τα 5.371.734,85 € καλύπτονται από χρηματοδοτούμενα προγράμματα και το υπόλοιπο ποσό 1.549.930,60 € από ιδίους πόρους του Φορέα.

Δαπάνες λειτουργίας ΦΟ.Σ.ΠΕΣΔΑ = 0,00€ Δαπάνες για λειτουργία ΦΟ.Σ.ΠΕΣΔΑ δεν υφίσταται καθώς ο ΦΟΔΣΑ Ν.ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. είναι ο μοναδικός φορέας που λειτουργεί στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και είναι αρμόδιος για την επίβλεψη – υλοποίηση των στόχων του ΠΕΣΔΑ Νοτίου Αιγαίου. • Περιβαλλοντική εισφορά Φο.Δ.Σ.Α (δεν εφαρμόζεται) = 0,00 €. Σύνολο Εξόδων= 9.543.891,85 €

Έσοδα ΦοΔΣΑ α) Επιχορηγήσεις, έσοδα από προγράμματα και ενισχύσεις = 5.371.734,85 € β) Έσοδα τρίτων = 20.000,00 € Σύνολο Εσόδων= 5.391.734,85 €

Ετήσιο κόστος διαχείρισης Φο.Δ.Σ.Α.

2021: 4.152.157,00 € (έξοδα – έσοδα)

Άρθρο 4 : ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΔΗΜΩΝ ΜΕΛΩΝ ΦΟΔΣΑ Ν.ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.

Η συνολική ετήσια εισφορά οικονομικού έτους 2021 για έκαστο Δήμο-Μέλος του Φο.Δ.Σ.Α Νοτίου Αιγαίου Α.Ε αποτυπώνεται  σε  πίνακα με τίτλο «Ετήσιες Εισφορές Δήμων-Μελών Φο.Δ.Σ.Α Νοτίου Αιγαίου Α.Ε» (άρθρου 6 )στον οποίο περιλαμβάνεται αναλυτικά η κατανομή των λειτουργικών εξόδων και λειτουργικών επενδυτικών δαπανών για όλους τους Δήμους Μέλη, οι εισφορές επί της διάθεσης των αποβλήτων για τους Δήμους-Μέλη για τους οποίους ο Φο.Δ.Σ.Α έχει παραλάβει τις εγκαταστάσεις (ΧΥΤΑ), η ίδια συμμετοχή σε εν εξελίξει έργα όπου αυτή υπάρχει καθώς και το ΦΠΑ χρηματοδοτούμενων έργων .

Για τον υπολογισμό των εισφορών λειτουργικών εξόδων 2021 αλλά και λειτουργικών επενδυτικών δαπανών ανά Δήμο Μέλος (έξοδα που επηρεάζουν τη συνολική λειτουργία του φορέα οπότε επιβαρύνουν όλους τους 7 δήμους – μέλη) έγινε χρήση των ποσοστών βάση πληθυσμού (απογραφή ΕΛΣΤΑΤ 2011) και ακολούθως των ποσοστών συμμετοχής στο αρχικό μετοχικό κεφάλαιο για κάθε Δήμο Μέλος επί των συνολικών αυτών εξόδων. Επιπρόσθετα , για τους Δήμους Μέλη Σύρου – Ερμούπολης, Πάρου, Αντίπαρου και Ρόδου συνυπολογίστηκαν διακριτά και ενσωματώθηκαν στην τελική ετήσια εισφορά τους ,οι εισφορές διάθεσης αποβλήτων καθώς και το τέλος αποκατάστασης και μεταφροντίδας ΧΥΤΑ με βάση το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών που αφορούν στις εγκαταστάσεις που διαχειρίζεται σήμερα ο «ΦΟΔΣΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» βάσει πρωτοκόλλων παράδοσης – παραλαβής σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 της παρούσης.

Στο ίδιο πλαίσιο προκύπτει και η συνολική ετήσια εισφορά του Δήμου Ηρωικής Νήσου Κάσου λόγω της εκτελούμενης Προγραμματικής Σύμβασης του Δήμου για την Υγειονομική Ταφή των ΑΣΑ του στο ΧΥΤΑ Νότιας Ρόδου. Τέλος, η ιδία συμμετοχή σε εν εξελίξει έργα καθώς και το ΦΠΑ χρηματοδοτούμενων έργων ενσωματώθηκε διακριτά στην ετήσια εισφορά του Δήμου Μέλους που αφορά η εν εξελίξει ή επικείμενη τεχνική δράση. Άρθρο 5 : ΕΝΙΑΙΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ / ΕΣΟΔΑ ΤΡΙΤΩΝ Καθορίζεται ως τιμή εισόδου για τους ιδιώτες σε όλες τις εγκαταστάσεις διάθεσης αποβλήτων του ΦοΔ.Σ.Α Νοτίου Αιγαίου Α.Ε το ποσό των 40 ευρώ /tn . Εν προκειμένω για το έτος 2021 εκτιμάται ως έσοδο τρίτων το ποσό ύψους 20.000,00 €, το οποίο μειώνει ουσιαστικά το κόστος διαχείρισης (ανακτήσιμο κόστος εις ολόκληρο) των Δήμων – μελών.

 261 total views,  2 views today