Η κρίση επηρέασε τη διατροφή των Ροδιτών

779

Η οικονομική κρίση και η υπερφορολόγηση επηρέασαν  τις διατροφικές συνήθειες  και των Ροδιτών

Τελικά η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει και τις διατροφικές συνήθειες των Ροδιτών παρά την εικόνα που έχει παγιωθεί στην κυβέρνηση για την περιοχή.

Τα στοιχεία που παραθέτουν στο skyrodos.gr  οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ αποτυπώνουν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και δεν είναι ευχάριστη. Μεγάλος καταναλωτών έχουν περιορίσει σημαντικά τις αγορές τους από τα Σούπερ Μάρκετ εξαιτίας της κρίσης. Όπως επισημάνθηκε στο skyrodos.grπεριορίστηκαν οι ποσότητες των τροφίμων που αγοράζουν οι πολίτες. Το περίφημο «καλάθι της νοικοκυράς» έχει μικρύνει σημαντικά και χωράει τα απολύτως απαραίτητα όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά.

Οι Ροδίτες που άλλοτε στέκονταν  στους πάγκους των καταστημάτων και αγόραζαν τα απαραίτητα είδη σε κιλά τώρα περιορίστηκαν σε γραμμάρια δηλαδή όσο ακριβώς χρειάζονται ανά ημέρα ή ανά εβδομάδα και όχι περισσότερο.


Την αλλαγή την καταλαβαίνει κανείς όταν στέκεται και  περιμένει τη σειρά του στους πάγκους των αλλαντικών των Σούπερ Μάρκετ ή στα τμήματα των κρεοπωλείων. Τα ακούσματα εκεί, δηλαδή οι παραγγελίες, δείχνουν πως  και στη  Ρόδο, το νησί της ανάπτυξης που στηρίζεται στον τουρισμό έχει αφήσει το αποτύπωμα της η κρίση. Αμηχανία για τους έχοντες για τα απαραίτητα , αξιοπρέπεια για τους μη έχοντες.

Η υπερφορολόγηση των νοικοκυριών  περιόρισε τις αγορές

Την άποψη ότι η υπερφορολόγηση των νοικοκυριών έφερε τη μείωση των αγορών από τα Σούπερ Μάρκετ εξέφρασε μιλώντας στο skyrodos.grο πρόεδρος του ΕΒΕΔ και ιδιοκτήτης Σούπερ Μάρκετ κ. Γιάννης Πάππου.

« Το κάθε νοικοκυριό έχει υποστεί μεγάλη φορολόγηση. Να μην ξεχνάμε ότι ο ΦΠΑ έχει εκτοξευθεί στο 24%. Για παράδειγμα στα μπισκότα ο φόρος ήταν 13% και εκτινάχθηκε στο 24%. Το ίδιο έγινε και με τον καφέ. Πριν οκτώ χρόνια ο ΦΠΑ για τα τρόφιμα ήταν στο 6%. Μετά στο 9% και τώρα στο 24%. Μιλάμε για αύξηση  φόρων της τάξεως του  18%. Μπαίνουμε δηλαδή σε καθεστώς … προπολεμικό. Τα διαθέσιμα χρήματα για τα είδη διατροφής είναι πολύ περιορισμένα για πολλές οικογένειες», δήλωσε ο κ. Πάππου.

Ο κ. Πάππου τόνισε πως οι καταναλωτές προτιμούν   περισσότερο τα προϊόντα που είναι σε προσφορά.

« Η διαμόρφωση του καλαθιού της νοικοκυράς έχει αλλάξει τα τελευταία τρία χρόνια. Οι πελάτες προτιμούν τα λεγόμενα προϊόντα προσφοράς. Πρέπει να αναφέρουμε ότι τα επώνυμα προϊόντα διατίθενται στα καταστήματα σε προσφορές από 35% το λιγότερο μέχρι και 50% της αρχικής αξίας. Οι καταναλωτές έχουν δυνατότητα να επιλέγουν προιόντα επώνυμα σε προσφορές. Έτσι προτιμούν  τα καταστήματα που έχουν ποικιλία προιόντων στις καλύτερες τιμές», τόνισε ο κ. Πάππου

Δύσκολος χειμώνας

Ωστόσο τα χειρότερα έρχονται και άπαντες θα πρέπει να ετοιμαστούν για ένα δύσκολο χειμώνα δήλωσε στο skyrodos.grο ιδιοκτήτης των Σούπερ Μάρκετ Σπανός κ. Χρήστος Σπανός.

«Τα μηνύματα που έρχονται δεν είναι θετικά και δείχνουν πως ο χειμώνας που έρχεται είναι δύσκολος.  Οι οικονομικές δυνατότητες των καταναλωτών στενεύουν χρόνο με το χρόνο. Όμως δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να πολεμήσουμε. Είμαστε νησί απομακρυσμένο από την υπόλοιπη Ελλάδα. Θα πρέπει να αγωνιστούμε και με ίδιες δυνάμεις να ξεπεράσουμε τα προβλήματα. Αν το καταλάβουμε αυτό, τότε όλα θα πάνε καλά», δήλωσε ο κ. Σπανός.

Η έρευνα  διατροφικές συνήθεις των Ελλήνων

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που έχει ήδη δημοσιευθεί  για τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών καταγράφει σημαντικότατες αλλαγές την τελευταία οκταετία.Μοσχάρι, ψάρια, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, ακόμη και ελαιόλαδο έχουν μειωθεί κατακόρυφα, ενώ έχει αυξηθεί η κατανάλωση οσπρίων και υδατανθράκων καταδεικνύοντας την οικονομική δυσπραγία που αντιμετωπίζουν.

Προτεραιότητα η υγεία

Υπάρχουν όμως και καταναλωτές στη Ρόδο που έχουν αλλάξει τη διατροφή τους όχι από ανάγκη  αλλά για να βελτιώσουν την υγεία τους. Αυτός είναι και ο λόγος που τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη και χωρίς γλουτένη είναι πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών.