Η λογική του… λίγο από όλα δεν βοηθάει την προβολή της Ρόδου

94

Την … ανατροπή έκανε  στη συνεδρίαση της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Ρόδου σήμερα  ο εκπρόσωπος της Ένωσης  Ξενοδόχων Ρόδου κ. Γιάννης Χατζής αφού άδειασε τις προτάσεις για την προβολή χαρακτηρίζοντας τις «λίγο από όλα»

Λέγοντας μάλιστα ότι το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε δεν έχει  όραμα, στήριξε δυναμικά τις απόψεις του περί προβολής και οδήγησε την αντιδήμαρχο Τουρισμού κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου σε απολογία για τις δράσεις που θα υλοποιηθούν.

Στο άκουσμα της τοποθέτησης του κ. Γιάννη Χατζή ο επίτιμος πρόεδρος της  ΕΞΡ  κ. Βασίλης Μηναίδης ,  ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ.  Γιώργος Ματσίγκος, ο  πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων κ. Κώστας Κατσίβας, ο προιστάμενος της Διεύθυνσης του ΕΟΤ κ. Αγαπητός Ξάνθης και άλλοι που παρακολουθούσαν τη συνεδρίαση χαμογέλασαν  γιατί θυμήθηκαν το δικό τους ξεκίνημα στον τομέα του τουρισμού. Έστω και ενδόμυχα πρέπει να παραδέχθηκαν του λόγου το αληθές.

Εκπροσωπώντας   ένα φορέα όπως η ΕΞΡ ο κ. Χατζής , έκανε τη διαφορά άσκησε κριτική και είπε τα πράγματα με το όνομα τους.

Όσο για τους οιωνούς , δεν είναι θετικοί για τη σεζόν του 2019 που προβλέπεται αρκετά δύσκολη και απαιτητική.

Η λογική των αριθμών στο πρόγραμμα προβολής του 2019

Αναλυτικότερα η συνεδρίαση ξεκίνησε με την τοποθέτηση της αντιδημάρχου Τουρισμού  κ. Μαρίζας Χατζηλαζάρου που αναφέρθηκε στις δράσεις που έχουν περιληφθεί στο πρόγραμμα για το 2019.

Βασικός στόχος του προγράμματος  όπως είπε η αντιδήμαρχος, είναι ο σχεδιασμός  και η υλοποίηση αποδοτικότερης προβολής  της Ρόδου και των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί  για το 2019 και η  αύξηση εισροής τουριστών.

«Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις  οι οποίες  ακολουθούν τις τάσεις  του σύγχρονου τουριστικού marketingσυμπεριλαμβανομένου  του σχεδιασμού  και της εκπόνησης στρατηγικής . Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην  Ελλάδα  και στο εξωτερικό αξιοποιώντας  όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής  και ενημέρωσης υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες  συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των  απαραίτητων εργαλείων προσέγγισης  αγορών – στόχων. Στόχος της στρατηγικής προσέγγισης είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο όλος ο τουριστικός πλούτος της  Ρόδου  από μια γκάμα ελκυστικών, ανταγωνιστικών και ώριμων  τουριστικών προιόντων, καθένα από τα οποία θα αντιστοιχούν σε μια ώριμη τουριστική αγορά.  Στοχεύει στην επίτευξη επιπρόσθετων στόχων  όπως η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου η προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, η ομαλότερη  γεωγραφική διασπορά της τουριστικής κίνησης στο νησί, η αύξηση  της μέσης παραμονής των επισκεπτών» επεσήμανε η  κ. Χατζηλαζάρου.

Όπως επισημάνθηκε  στόχος των προγραμματισμένων δράσεων  η ισχυροποίηση του brandτης Ρόδου σε εθνικό  και σε διεθνές επίπεδο και η σταθεροποίηση του στην παγκόσμια τουριστική αγορά.

Στα πλαίσια του προγράμματος δίνεται έμφαση στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την ανάδειξη επιμέρους χαρακτηριστικών του νησιού. Προβλέπεται η δημιουργία ενός εντύπου που να αναφέρεται στις δυνατότητες  που προσφέρει η Ρόδος στους επισκέπτες της, την onlineεπικοινωνία του προγράμματος  στα εγχώρια  και διεθνή ΜΜΕ, καθώς και την επικοινωνία του προγράμματος  μέσα από την ιστοσελίδα του Δήμου Ρόδου και τα socialmedia.  Για τη συγκεκριμένη δράση που έχει αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων στη Ρόδο για πολλά χρόνια προβλέπεται δαπάνη ύψους 15.000 ευρώ.

Στα πλαίσια του  προγράμματος θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού με δαπάνη 10.000 ευρώ.  Για τον τομέα του τουριστικού μάρκετινγκ και της ανάπτυξης που έχει να κάνει  με τον εντοπισμό των αγορών τη διεξαγωγή έρευνας την καταγραφή και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προιόντος  έχουν προυπολογιστεί επίσης 10.000 ευρώ.  Για διαφημιστικές καταχωρήσεις  σε εθνικά  και διεθνή ΜΜΕ ,blogsκαι  sitesθα δαπανηθούν επίσης 10.000 ευρώ. Για δημόσιες σχέσεις pressfamtripsθα δαπανηθούν 15.000 ευρώ. Για τον έλεγχο των κειμένων και των δελτίων τύπου που θα στέλνονται στα ΜΜΕ θα δοθούν 5.000 ευρώ.  Για εξειδικευμένες προσφερόμενες υπηρεσίες  και ειδικές δράσεις προβολής  θα δοθούν 20.000 ευρώ.  Για το marketingμέσω του internet έχουν προβλεφθεί  20.000 ευρώ  όπως και για τη διοργάνωση συνεδρίων. Για την προσέλκυση ειδικών ομάδων επισκεπτών  ( μαθητικός κοινωνικός θρησκευτικός τουρισμός) έχει προβλεφθεί κονδύλι ύψους 10.000 ευρώ.

Για τη διαχείριση τουριστικού οδηγού στο siteτου Δήμου Ρόδου, για τα e-newsletterτην παραγωγή φωτογραφικού υλικού  και προωθητικών spotsέχουν προβλεφθεί 15.000 ευρώ .  Για τη συμμετοχή σε μεγάλο αριθμό τουριστικών εκθέσεων που  θα πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα  και το εξωτερικό έχει προβλεφθεί δαπάνη ύψους 130.000 ευρώ.

Για τη σύσταση του ConventionBureauπου αποτελεί θέμα συζήτηση  από την εποχή που πρόεδρος της ΕΞΡ ήταν ο κ. Βασίλης Μηναίδης  και τη σύσταση γραφείου υποστήριξης internetmarketing η σχετική δαπάνη έχει εκτιμηθεί στα 20.000 ευρώ.  Για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και των τοπικών προϊόντων θα δοθούν 10.000 ευρώ  όπως και για διάφορες επιμορφωτικές δράσεις. Για τη δημιουργία προωθητικού υλικού προβλέπεται να δοθούν 60.000 ευρώ. Στα πλαίσια του προγράμματος  θα θεσπιστούν και βραβεία  καλών πρακτικών στον τουρισμό και εταιρικής ευθύνης.  Για αυτά θα δοθούν 15.000 ευρώ.  Για τη διοργάνωση του Διεθνούς Συνεδρίου Αποδήμων Ροδίων θα δαπανηθούν 35.000 ευρώ.  Για τη διαμόρφωση εταιρικής ταυτότητας  της Διεύθυνσης Τουρισμού  θα δοθούν 10.000 ευρώ ,  για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού 15.000 ευρώ  για τις εκδηλώσεις  που αφορούν την Ευρωπαική Ημέρα Θάλασσας 5.000  και για τους διεθνείς αγώνες  σκακιού , μπρίτζ  και τένις 10.000 ευρώ.

«Είμαστε ανοικτοί στην όποια πρόταση υποβληθεί από τους φορείς για την προβολή. Μπορούμε να τις συζητήσουμε στην επόμενη συνεδρίαση που θα πραγματοποιηθεί μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Χατζηλαζάρου.

Ο κ. Γιάννης Χατζής

Στην τοποθέτηση του ο κ. Χατζής διευκρίνισε, πως θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ο  όρος επιμήκυνση της σεζόν καθώς είναι διαφορετική η επέκταση της περιόδου αφίξεων  κατά ένα μήνα ή δύο και άλλο ο τουρισμός στο νησί 12 μήνες το χρόνο.

«Εσείς για την επιμήκυνση της σεζόν έχετε συγκεκριμένο κονδύλι. Πως ζητάτε από τους επιχειρηματίες που θα δεχθούν να λάβουν μέρος να επενδύσουν πολύ περισσότερα χρήματα;  Έχει κάποια θετικά  στοιχεία το πρόγραμμα  όπως για παράδειγμα οι δράσεις για τους ομογενείς που αγαπούν τον τόπο τους. Όμως γενικά βλέπουμε τη λογική του λίγο από όλα που δεν βοηθάει στον τομέα της προβολής . Τα χρήματα για τους blogerείναι τίποτε. Μιλάμε για μικρά πράγματα. Δεν θα έχει ορατά αποτελέσματα», είπε ο κ. Χατζής άφηνοντας άφωνους τους συμμετέχοντες.

Συνέχισε όμως και ανεφερόμενος στις εκθέσεις είπε , πως αποτελούν μεν κλισέ αλλά δεν μπορεί να στηριχθεί  όλη η προβολή σε αυτές καθώς δεν είναι βέβαιο ότι θα φέρουν τουρίστες.

«Οι επιχειρηματίες που πληρώνουν για τη συμμετοχή τους, επιλέγουν 3-4 εκθέσεις και προβάλουν τους επιχειρήσεις τους σε αυτές. Γνωρίζουν ότι δεν είναι βέβαιο ότι η προβολή τους εκεί θα τους φέρει και πελάτες», είπε ο κ.  Χατζής που αναφέρθηκε και σε πρόταση που είχε κάνει παλαιότερα για τη διοργάνωση τουρνουά σκάκι .

«Σας είχα κάνει πρόταση για τη διοργάνωση τουρνουά σκακιού. Η  Ρόδος το έχασε και το κέρδισε η Χαλκιδική που ωφελήθηκε αφού είχε περισσότερες αφίξεις. Κρίμα που έχασε ο δικός μας προορισμός. Ετσι δεν θα πάμε μπροστά», είπε ο νέος επιχειρηματίας.

« Δεχόμαστε προτάσεις δεν τις αποκλείουμε. Αν είχαμε συγκεκριμένη πρόταση για το σκάκι θα μπορούσαμε να τη συζητήσουμε», απάντησε μεταξύ άλλων στον κ. Χατζή η αντιδήμαρχος Τουρισμού.

Ο  κ. Βασίλης Μηναίδης

Παράπονο με το δικό του ξεχωριστό τρόπο, εξέφρασε για την κατάρρευση του ΠΡΟΤΟΥΡ , ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΞΡ κ. Βασίλης Μηναίδης.

« Κάποτε είχαμε τον ΠΡΟΤΟΥΡ και παρακολουθούσε τις δράσεις του όλη η Ελλάδα. Τώρα εμείς παρακολουθούμε αυτά που κάνει μια εταιρεία διαφηστική που έχει αναλάβει την προβολή στην Αθήνα», είπε ο κ Μηναίδης.

Για την επιμήκυνση της σεζόν ο κ. Μηναίδης είπε ότι όλοι θα πρέπει να προσπαθήσουν να υπάρχουν τσάρτερ μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου.