Αβέβαιη είναι φέτος η έκβαση της σεζόν σε ότι  αφορά την κρουαζιέρα, εξαιτίας των εξελίξεων με τη  γειτονική χώρα.

Για το λιμάνι της Ρόδου έχουν εξασφαλιστεί 250 κατάπλοι φέτος. Μαζί έχουν διασφαλιστεί και οι πληρότητες στα κρουαζιερόπλοια. Εκτός απρόοπτου όλα θα εξελιχθούν σχετικά καλά. Στην προκειμένη περίπτωση το απρόοπτο έχει να κάνει με τις εξελίξεις από τη γειτονική Τουρκία.

Είτε οι αποκαλύψεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελου Αποστολάκη σε ομιλία του στις ΗΠΑ, για τι ς αξιώσεις των γειτόνων, είτε το διακομματικό ψήφισμα που φέρει τις υπογραφές σχεδόν όλης της θεσμικής ηγεσίας της αμερικανικής Βουλής με το οποίο εκφράζεται η αντίθεση στη συνεργασία με την Τουρκία δημιουργούν  κλίμα αβεβαιότητας  και στην περιοχή μας.


Και αυτό συμβαίνει γιατί η πολιτική ηγεσία της γειτονικής χώρας είναι απρόβλεπτη στις αντιδράσεις της ειδικά όταν σε θέματα εξωτερικής πολιτικής δέχεται πιέσεις.

Την αγωνία του για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν όλα αυτά στο θαλάσσιο τουρισμό εξέφρασε μιλώντας στον Sky ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κρουαζιεροπλοίων κ. Θεόδωρος Κόντες.

«Η εικόνα φέτος για το θαλάσσιο τουρισμό είναι σχετικά καλή. Προσπαθούμε τα τελευταία δύο χρόνια να «μαζέψουμε» τις αφίξεις  που χάσαμε μετά το πραξικόπημα και τα γεγονότα στην Τουρκία. Φέτος ελπίζουμε σε διόρθωση δηλαδή αύξηση κατάπλων σε ποσοστό 6 με 7% σε σύγκριση με πέρσι. Στην περιοχή μας λόγω των γεγονότων με τη γειτονική χώρα τίποτε δεν είναι σίγουρο. Ακούμε για τη συνεργασία τους με τις ΗΠΑ για τους S400. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει και κυρίως τι θα προκύψει. Αν γίνει κάτι, αρνητικό,  όλα όσα αναφέρουμε για καλή πορεία του θαλάσσιου τουρισμού  θα ανατραπούν. Οι εταιρείες κρουαζιέρας θα πάρουν τα πλοία του από την περιοχή και θα τα μεταφέρουν αλλού» , δήλωσε ο κ. Θεόδωρος Κόντες.

Όπως εξήγησε ο κ. Κόντες ο προγραμματισμός των κατάπλων γίνεται γενικά για την Ανατολική Μεσόγειο και όχι ειδικά για τα Δωδεκάνησα.

«Όλα όσα ακούμε κάθε ημέρα δεν είναι καθόλου καλά. Επιπλέον οι Τούρκοι προσπαθούν να πάρουν πίσω όσα έχασαν στο θαλάσσιο τουρισμό. Έτσι επιδοτούν τις εταιρείες κρουαζιέρας που επιλέγουν την Τουρκία από 25 έως 45 ευρώ τον επιβάτη την ημέρα. Σχεδόν οι εταιρείες εκεί δεν θα πληρώνουν τίποτε. Πως θα ανταγωνιστεί αυτή την κατάσταση τη Ελλάδα; », είπε ο κ. Κόντες και πρόσθεσε πως η Ελλάδα χωλαίνει και σε υποδομές.

“Μερικά λιμάνια παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις σε υποδομές. Άλλα όπως ο Πειραιάς για παράδειγμα θα έχουν μεγαλύτερο κόστος για τις εταιρείες κρουαζιέρας λόγω αύξησης των λιμενικών τελών.Το κόστος για ένα κρουαζιερόπλοιο που θα καταπλέει στο λιμάνι του Πειραιά θα είναι της τάξεως των 45.000 με 47.000 ευρώ όσο το κόστος για το λιμάνι της…Βαρκελώνης”, είπε

Σε ότι αφορά τις ελλείψεις σε υποδομές ο κ. Κόντες δήλωσε πως είναι ανάγκη να γίνουν οι απαραίτητες επισκευές στο λιμάνι της Κω μετά τις ζημιές που υπέστη από τον καταστροφικό σεισμό.

Ο κ. Κόντες αναφέρθηκε και στις προτάσεις που έκανε σε συνέδριο πρόσφατα για να αυξηθούν οι τριήμερες και τετραήμερες κρουαζιέρες στις οποίες θα περιλαμβάνεται και η Ρόδος το λιμάνι της οποίας θα λειτουργεί ως home port.

Σε ερώτηση για το τι χρειάζεται το λιμάνι της Ρόδου για να γίνει ξανά home port ο κ. Κόντες δήλωσε πως πρωταρχικό ρόλο παίζουν και οι αεροπορικές συνδέσεις.

«Η Κωνσταντινούπολη δεν μπορεί να χάσει το home porting γιατί έχει διαρκώς πτήσεις. Στη Ρόδο είναι πιο δύσκολα τα πράγματα. Μόνο αν υπάρχουν συχνές πτήσεις τσάρτερ μπορεί να γίνει κάτι καλύτερο. Πρέπει να δούμε και το κόστος του αεροδρομίου του νησιού», τόνισε ο κ. Κόντες.

«Χρειάζεται ναυτιλιακή τουριστική πολιτική για να πάει καλύτερα ο θαλάσσιος τουρισμός. Πρέπει και το κλίμα να είναι καλό. Μας ανησυχούν τα γεγονότα με την Τουρκία», επανέλαβε.