Μπορεί έπειτα από εισήγηση της υγειονομικής επιτροπής η σεζόν για την κρουαζιέρα να άνοιξε την Παρασκευή, ωστόσο οι επαγγελματίες του κλάδου μιλούν για μια χαμένη χρονιά.

Με επιστολή του υπουργείου Τουρισμού προς τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) και τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (MSC Cruises, Costa, TUI Cruises) έγινε γνωστό ότι επιτρέπεται στα κρουαζιερόπλοια να επισκέπτονται τους λιμένες Πειραιά, Ρόδου, Ηρακλείου, Βόλου, Κέρκυρας και Κατάκολου.

Έπειτα από τον πρώτο ελλιμενισμό τους, τα κρουαζιερόπλοια θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν οποιοδήποτε άλλο ελληνικό λιμάνι συμπεριλαμβάνεται στο δρομολόγιό τους. Το καθεστώς αυτό θα αλλάξει μόνο σε περίπτωση που υπάρξουν νέες επιδημιολογικές συνθήκες.

Όπως τονίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου, η κρουαζιέρα για να ξεκινήσει τη λειτουργία της χρειάζεται τουλάχιστον 1 με 1,5 μήνα μέχρι να προετοιμαστούν κατάλληλα τα πλοία. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι χάνεται ο Αύγουστος και απομένει ο Σεπτέμβριος. Έτσι, θα υπάρξουν λίγα πλοία στα ελληνικά λιμάνια, μικρότερου μεγέθους, τα οποία θα πραγματοποιούν ταξίδια πολυτελείας σποραδικά στα ελληνικά νησιά.

Το μοντέλο κρουαζιέρας που θα ακολουθηθεί την εφετινή σεζόν είναι η «κρουαζιέραnowhere», ήτοι θα πραγματοποιούνται δηλαδή ταξίδια 3-4 ημερών, όπου τα πλοία θα βρίσκονται διαρκώς στη θάλασσα, χωρίς να πιάνουν λιμάνι.

Σε σχέση με πέρυσι η κρουαζιέρα βρίσκεται 80% κάτω, με τα προσδοκώμενα έσοδα να φτάνουν μόλις τα 100 εκατ. ευρώ έναντι 550 εκατ. ευρώ πέρυσι. Σύμφωνα δε με τις εταιρείες του κλάδου, για να μπορέσουν να επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019, θα χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερα με πέντε χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ AKOMH:   Σε άδεια βγήκε ο γυναικολόγος, μετά τον καταιγισμό καταγγελιών

 736 total views,  2 views today