Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων. Η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει εισηγηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου το άνοιγμα των καταστημάτων από την ερχόμενη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου, οι έμποροι πιέζουν για τη φυσική επανέναρξη λειτουργίας από την ερχόμενη Πέμπτη, με τη Jumbo να ζητά από την Κυβέρνηση ένα συνεκτικό, καθολικό σχέδιο ισότιμης επαναλειτουργίας του συνόλου των εμπορικών επιχειρήσεων.

Το υπουργείο Ανάπτυξης προτείνει η αγορά να επαναλειτουργήσει με τη μέθοδο click away για τη συντρηπτική πλειονότητα των κλάδων ενώ για τους κλάδους της ένδυσης, υπόδησης και κοσμήματος προτείνει να λειτουργήσουν με τη μέθοδο του click in shop, δηλαδή με προκαθορισμένα ραντεβού εντός του καταστήματος.

Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν, όπως αναφέρουν πηγές του αρμόδιου υπουργείου, την ερχόμενη Παρασκευή, ενώ λόγο, αν όχι τον τελικό, στην όποια απόφαση έχουν οι λοιμωξιολόγοι τους οποίους κάλεσε χθες Δευτέρα ο ΓΓ Εμπορίου κ. Σταμπουλίδης να είναι φειδωλοί στις δηλώσεις τους και να μην προκαλούν πανικό.

Από την πλευρά τους οι έμποροι ζητούν από την Κυβέρνηση να επαναλειτουργήσουν τα καταστήματα άμεσα, με τη μέθοδο “click in shop”. 

Βέβαια όλα θα εξαρτηθούν από τα επιδημιολογικά δεδομένα, η επιδείνωση των οποίων θα σημάνει διατήρηση των κλειστών καταστημάτων. Πάντως η πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να προχωρήσει στο άνοιγμα της αγοράς όπως είπε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδης ο οποίος προανήγγειλε νέα μέτρα για τα μικρά καταστήματα.

Στη βούληση της Κυβέρνησης για άνοιγμα των καταστημάτων αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας σε δηλώσεις του μετά συνάντηση που είχε χθες Δευτέρα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, ο οποίος δεν παρέλειψε να σημειώσει πως “κάθε μέρα που περνά χάνεται πλέον για τις εμπορικές επιχειρήσεις και ο τζίρος των εκπτώσεων που για πολλές εξ αυτών είναι συνυφασμένος με την ίδια τους την επιβίωση”.

Ο λογαριασμός των κλειστών καταστημάτων είναι βαρύς και όχι μόνο για τους μικρούς.

Το αυστηρό απαγορευτικό λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων συνέπεσε χρονικά με δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα του 2020, περιόδους που αντιπροσωπεύουν κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών τους.

Στην Jumbo η Πασχαλινή περίοδος (Απρίλιος) της στοίχισε το 84% του τζίρου της και ο Δεκέμβριος το 54%. Αποτέλεσμα οι συνολικές απώλειες να διευρυνθούν για το σύνολο του 2020 στο -18,2% από -10,7% που ήταν στο 11μηνο.

 519 total views,  6 views today