«Οι υποσχέσεις του κ. Τσίπρα στις 6 Ιανουαρίου 2018 για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλύμνου, αποδείχθηκαν λόγια και υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα», επισημαίνει σε δήλωσή του ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.

Σύμφωνα με απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Ερώτηση που είχε καταθέσει ο κ. Κόνσολας, προκύπτουν τα εξής:

1ον:  Αναφορικά με την επέκταση του Διαδρόμου, εξετάζεται μικρή επέκταση στο ανατολικό άκρο (όπως λέει η ΥΠΑ) χωρίς, όμως, να έχει προχωρήσει τίποτα ή να υπάρχει κάποια πρόοδος.

Απλά…. ζητά τεχνικά στοιχεία από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Καλυμνίων για τις ανάγκες της Μελέτης.

Χωρίς μελέτη, όμως, δεν μπορεί να ενταχθεί κανένα έργο σε χρηματοδότηση. Αποδεικνύεται ότι η προοπτική επέκτασης του διαδρόμου είναι στον αέρα και στα λόγια.

2ον: Το έργο της φωτοσήμανσης του αεροδρομίου Καλύμνου είναι και αυτό στον αέρα, αφού χρειάζεται επικαιροποίηση η τεχνική μελέτη.

3ον: Τα μόνα χρήματα που έχουν δοθεί στο αεροδρόμιο της Καλύμνου τα τελευταία χρόνια είναι 49.600€ για κατασκευή Υδατόπυργου, 16.500€, για προμήθεια υλικών και εργασιών κεντρικού συστήματος κλιματισμού και ποσό 23.500€, για επισκευή, συντήρηση και βαφή πυλώνων φωτισμού, πίστας και ιστών.  Δηλαδή ψίχουλα…

Σε ό, τι αφορά στο έργο της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στη θέση Παλιονήσι,  που είχε εξαγγείλει ο κ. Τσίπρας στα πλαίσια του εμπορίου ελπίδας και υποσχέσεων στο οποίο επιδίδεται αυτή η κυβέρνηση, ακόμα περιμένουμε τα τελικά συμπεράσματα της Επιτροπής, που έχει συσταθεί για την εν λόγω διερεύνηση…

Σε δήλωσή του, ο κ. Κόνσολας επισημαίνει:

«Πρέπει να δούμε τις ρεαλιστικές λύσεις.

Οι λύσεις αυτές είναι δύο:

1ον: Εκπόνηση μελέτης για την επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου Καλύμνου και ένταξη του έργου στο Ε.Π ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020.

2ον: Άμεση ολοκλήρωση της επικαιροποίησης της μελέτης για τη φωτοσήμανση του αεροδρομίου και υλοποίηση του έργου.

Αυτό αποτελεί ευθύνη της νέας κυβέρνησης».

 

Στην ερώτηση που είχε καταθέσει ο κ. Μάνος Κόνσολας αναφέρονται αναλυτικά τα ακόλουθα:

Κύριε Υπουργέ,

Στις 17 Ιουνίου του 2016 (με αρ.πρ.: 6273) είχα καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή, μαζί με άλλους τέσσερις (4) συναδέλφους για την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που δεν συμπεριελήφθησαν στη λίστα των αεροδρομίων που παραχωρήθηκαν στη Fraport.

Η ερώτηση αυτή ουδέποτε απαντήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Με δεδομένο ότι, έκτοτε, έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια, είμαι αναγκασμένος να επανέλθω στο ζήτημα του εκσυγχρονισμού και της βελτίωσης των εγκαταστάσεων των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, από τη στιγμή, μάλιστα, που έχουν παραδοθεί στη φθορά του χρόνου και αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις.

Μέσα σε αυτά τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, υπάρχουν έξι (6) αεροδρόμια ακριτικών νησιών της Δωδεκανήσου. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Λέρου και Αστυπάλαιας.

Η βελτίωση των εγκαταστάσεων και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των αεροδρομίων σε αυτά τα νησιά, συνδέεται με την οικονομική και τουριστική τους ανάπτυξη.

Ειδικά για το αεροδρόμιο της Καλύμνου, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο νησί, στις 6 Ιανουαρίου του 2018, είχε μιλήσει για την επέκταση ή μεταφορά του αεροδρομίου σε άλλη θέση.

Τελικά, τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε. Η μεταφορά του αεροδρομίου κρίθηκε ασύμφορη από την κυβέρνηση και με υψηλό κόστος, όπως προκύπτει από απάντηση του Υπουργείου σας σε Ερώτηση που είχα καταθέσει στις 23.7.2018 (με Αρ. Πρ.: 227).

Επιπρόσθετα, το έργο της επέκτασης αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο της Καλύμνου δεν προχώρησε, παρά το γεγονός ότι είχε συσταθεί ομάδα εργασίας από συναρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, το πόρισμα της οποίας αγνοείται.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε το έργο της φωτοσήμανσης στο αεροδρόμιο της Καλύμνου δρομολογήθηκε.

Υπάρχουν σαφή και συγκεκριμένα ερωτήματα που το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει απαντήσει.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

  1. Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων; Τι ποσά έχουν διατεθεί το 2017 και το 2018 από την ΥΠΑ και το Ελληνικό Δημόσιο για έργα συντήρησης και βελτίωσης των αεροδρομίων Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Λέρου και Αστυπάλαιας;
  2. Επεδίωξε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εντάξει για χρηματοδότηση από το πακέτο Juncker, έργα βελτίωσης των εγκαταστάσεων στα 23 περιφερειακά αεροδρόμια και ποια ακριβώς;
  3. Ποια είναι η τύχη της προκήρυξης του ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα καταθέσει προτάσεις αξιοποίησης για τα 23 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια; Επελέγη ο σύμβουλος; Κατέθεσε προτάσεις;
  4. Ειδικά για το αεροδρόμιο της Καλύμνου, ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για την επέκταση του διαδρόμου; Ποιες ενέργειες έχουν κάνει το Υπουργείο και η ΥΠΑ όλο αυτό το διάστημα;
  5. Γιατί δεν έχει προχωρήσει η αναβάθμιση της φωτοσήμανσης στο αεροδρόμιο Καλύμνου;
  6. Υπάρχει ενδεχόμενο παραχώρησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων στο Υπερταμείο; Σε αυτή την περίπτωση θα σταματήσει η χρηματοδότηση τους από το δημόσιο;

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

 384 total views,  2 views today