Ενώ η ταξιδιωτική βιομηχανία ανακάμπτει σταδιακά από την πανδημία, νέες τάσεις πληρωμών αναπτύσσονται αθόρυβα στα παρασκήνια. Η αυξανόμενη σύγκλιση του fintech και των ταξιδιών είναι αναμφισβήτητα μία από τις πιο σημαντικές και ενδιαφέρουσες αλλαγές που συντελούνται τελευταία στην ταξιδιωτική τεχνολογία.

Είτε πρόκειται για νέες μεθόδους πληρωμής που προσφέρονται από τους ταξιδιωτικούς παρόχους, είτε για εξελίξεις στον τρόπο με τον οποίο τα χρήματα κινούνται μεταξύ των συμμετεχόντων στον κλάδο, είτε για ταξιδιωτικές εταιρίες που προσφέρουν ολοκληρωμένα προϊόντα fintech, οι αλλαγές συμβαίνουν με ταχείς ρυθμούς.

Ακολουθούν οι προβλέψεις του PhocusWire για τις τέσσερις τάσεις που θα διαμορφώσουν το ταξιδιωτικό fintech το νέο έτος.

Η ανοιχτή τραπεζική δημιουργεί νέες επιλογές πληρωμής B2B

Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές που συμβαίνουν στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες είναι η ανοιχτή τραπεζική. Με λίγα λόγια, αυτή η αλλαγή σημαίνει ότι οι άνθρωποι μπορούν να επιλέξουν να μοιραστούν τα τραπεζικά τους δεδομένα με τρίτες εταιρίες που προσφέρουν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Η ανοιχτή τραπεζική διευρύνει, επίσης, το πεδίο για τον τύπο οργανισμού που μπορεί να αλληλεπιδράσει με έναν τραπεζικό λογαριασμό. Για παράδειγμα, οι πάροχοι υπηρεσιών εκκίνησης πληρωμών (PISP) ​​μπορούν να ξεκινήσουν μια συναλλαγή από έναν προσωπικό ή επιχειρηματικό λογαριασμό, χωρίς ο κάτοχος του λογαριασμού να χρειάζεται να το κάνει ο ίδιος.

Αυτή η αλλαγή είναι που θα παρουσιάσει σύντομα νέες επιλογές για τους ταξιδιωτικούς πωλητές που πληρώνουν σε παρόχους, όπως οι αεροπορικές εταιρίες. Σήμερα, οι πωλητές μπορούν να πληρώσουν με προγράμματα διακανονισμού, κάρτες ή εικονικές κάρτες. Η ανοιχτή τραπεζική εισάγει μια τέταρτη σημαντική μέθοδο πληρωμής B2B στα ταξίδια, τις άμεσες πληρωμές, από τράπεζα σε τράπεζα, μεταξύ πωλητή και παρόχου. Σύντομα, οι πωλητές θα μπορούν να κάνουν χρήση των PISP για να πληρώσουν από τον τραπεζικό τους λογαριασμό, χρησιμοποιώντας τις καθιερωμένες τραπεζικές διαδρομές, οι οποίες είναι και οικονομικά αποδοτικές και αξιόπιστες. Ωστόσο, διερωτάται κάποιος, αυτό σημαίνει ότι όλοι οι όγκοι πληρωμών Β2Β θα μετατοπιστούν στα ταξίδια μεταξύ τραπεζών;

Πιστεύεται πράγματι ότι θα δούμε κάποιες εταιρίες να πηγαίνουν σε αυτό το σύστημα, το οποίο ενδείκνυται για πωλητές και παρόχους που κάνουν σημαντικές συναλλαγές μαζί, όπου οι οικονομίες κλίμακας είναι ελκυστικές και η εμπιστοσύνη μεταξύ τους έχει ήδη εδραιωθεί. Αλλά δεν είναι κατάλληλο για κάθε πληρωμή.

Ωστόσο, οποιαδήποτε συζήτηση για “θάνατο των καρτών” είναι πρόωρη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα συστήματα καρτών προσφέρουν άμεση αποτελεσματικότητα και ισχυρές υπηρεσίες προστασίας σε περίπτωση αθέτησης και επίλυσης διαφορών, οι οποίες είναι απαραίτητες στην περίπτωση που οι πωλητές και οι πάροχοι συναλλάσσονται σπάνια ή δεν έχουν εδραιώσει εμπιστοσύνη μεταξύ τους. Ακριβώς όπως οι κάρτες καταναλωτών, οι πάροχοι καρτών B2B προσφέρουν επίσης ελκυστικούς εμπορικούς όρους για τον πληρωτή με τη μορφή ανταμοιβών ή εκπτώσεων, που δεν ισχύουν σε μια συναλλαγή μεταξύ τραπεζών.

Οι ταξιδιωτικές εταιρίες προσφέρουν υπηρεσίες fintech

Η πιο συναρπαστική αλλαγή που αναδεικνύεται είναι η ικανότητα των ταξιδιωτικών εταιριών να προσφέρουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στους πελάτες τους. Οι συνεπώνυμες κάρτες αεροπορικών εταιριών είναι επιτυχημένοι μοχλοί πίστης, για πολλά χρόνια, αλλά με τις νέες ενσωματωμένες τραπεζικές τεχνολογίες, ο κλάδος μπορεί να αρχίσει να διευρύνει το εύρος των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που προσφέρει.

Οι αεροπορικές εταιρίες, τα ξενοδοχεία και τα ταξιδιωτικά γραφεία είναι πραγματικά σε θέση να μετακινηθούν σε αυτόν τον χώρο υψηλού περιθωρίου κέρδους, καθώς μπορούν να προσαρμόσουν τα προγράμματα επιβράβευση που προσφέρουν, παρακινώντας τους πελάτες να χρησιμοποιήσουν τις χρηματοοικονομικές τους υπηρεσίες. Φανταστείτε να λαμβάνετε πόντους από μια αεροπορική εταιρία εάν επιλέξετε να καταβάλλεται ο μισθό σας στο προϊόν του τρεχούμενου λογαριασμού της.

Ακόμη και πριν από μερικά χρόνια, η πολυπλοκότητα θα ήταν πολύ μεγάλη για τις περισσότερες ταξιδιωτικές εταιρίες για να εξετάσουν αυτήν την κίνηση. Ωστόσο, οι πάροχοι ενσωματωμένη χρηματοδότηση είναι σε θέση να προσφέρουν “εικονικά” προϊόντα που οι εταιρίες μπορούν εύκολα να ενσωματώσουν και (με την επιφύλαξη τυχόν κανονιστικών περιορισμών) να φέρουν λευκή ετικέτα, χωρίς να χρειάζεται να μετουσιωθούν οι ίδιες σε ρυθμιζόμενες επιχειρήσεις.

Για παράδειγμα, οι ταξιδιώτες μπορούν να επιλέξουν να “παγώσουν” την τιμή ενός αεροπορικού εισιτηρίου ή κράτησης ξενοδοχείου, “κλειδώνοντας” τη δεδομένη τιμή, έναντι χρέωσης. Εάν η τιμή αυξηθεί, ο ταξιδιώτης εξακολουθεί να πληρώνει την “κλειδωμένη” τιμή. Ενώ στην περίπτωση που μειωθεί, ο ταξιδιώτης πληρώνει τη νέα χαμηλότερη τιμή. Τα fintech προϊόντα της Hopper εμφανίζουν μέσο ποσοστό δέσμευσης 56% για κρατήσεις πτήσεων, το οποίο αυξάνεται στο 70% όταν συμπεριλαμβάνονται και ξενοδοχεία. Οι πελάτες της Hopper αγοράζουν κατά μέσο όρο 1,7 από τα συμπληρωματικά προϊόντα fintech, γεγονός που μεταφράζεται σε 42 δολάρια επιπλέον της μέσης δαπάνης για πτήσεις ύψους 355 δολαρίων.

Στην αρχή του 2022, είναι ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι το B2B fintech στα ταξίδια είναι κάτι πολύ περισσότερο από την απλή πληρωμή σε προμηθευτές. Καθώς οι ταξιδιωτικές εταιρίες αρχίζουν να αναγνωρίζουν την ευκαιρία να αυξήσουν το μερίδιο του portfolio τους και να προσφέρουν μια βελτιωμένη εμπειρία, πολλές θα αρχίσουν να μοιάζουν με fintechs.

Αγοράστε τώρα πληρώστε αργότερα

Το “Αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα” (BNPL) είναι ήδη ένας σημαντικός τρόπος πληρωμής σε όλη τη λιανική αγορά. Πραγματοποιώντας μια ταχεία βαθμολόγηση κινδύνου του πελάτη, ένας έμπορος (ή ο πάροχος BNPL) μπορεί να αποφασίσει να επεκτείνει μια πιστωτική γραμμή, έτσι ώστε ο πελάτης να πληρώσει σε πολλές δόσεις. Για τους ταξιδιώτες, το BNPL είναι μια πολύ ομαλή εμπειρία, πιο γρήγορη και ευκολότερη από την υποβολή αίτησης για ένα παραδοσιακό δάνειο.

Αλλά η ιδέα δεν είναι πραγματικά καινούργια. Έχουμε πιστωτικές κάρτες από τη δεκαετία του 1960, ωστόσο το BNPL είναι η σύγχρονη έκδοση πίστωσης, που έχει σχεδιαστεί για τον ψηφιακό κόσμο. Η ενεργοποίηση της ευέλικτης πληρωμής με δόσεις είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον ταξιδιωτικό κλάδο αυτή τη στιγμή, καθώς τα ταξίδια σε πολλές περιπτώσεις αφορούν την οικογενειακή επανένωση, που σημαίνει ότι μπορεί να ταξιδεύουν από μια οικογένεια τέσσερα ή και περισσότερα άτομα, ανεβάζοντας το ταξιδιωτικό κόστος.

Για τους ταξιδιωτικούς εμπόρους η πραγματική ευκαιρία είναι η ανοδική πώληση του προϊόντος. Εάν ο ταξιδιώτης έχει ευέλικτη πίστωση, μπορεί ενδεχομένως να αντέξει οικονομικά να κάνει μια αγορά υψηλότερης αξίας ή να προσθέσει περισσότερες βοηθητικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με έρευνα του PhocusWire σε 5.000 ταξιδιώτες παγκοσμίως:

-Το 68% είπαν ότι η BNPL θα τους ενθάρρυνε να ξοδεύουν περισσότερα από ό,τι συνήθως σε καλοκαιρινά ταξίδια.

-Το 49% ότι θα ήταν πιο πιθανό να αγοράσουν συμπληρωματικές υπηρεσίες αεροπορικής εταιρίας εάν προσφερόταν BNPL.

Με τέτοιου είδους δυνατότητες πώλησης, πιστεύεται ότι κάθε ταξιδιωτικός έμπορος θα εξετάσει τουλάχιστον τις επιλογές BNPL το 2022. Ωστόσο, αυτή η μέθοδος πληρωμής δεν είναι ακίνδυνη. Οι ταξιδιωτικές εταιρίες πρέπει να εξετάσουν οποιονδήποτε κίνδυνο για την επωνυμία τους που θα μπορούσε να προκύψει από έναν συνεργάτη BNPL, που προσφέρει πίστωση σε ταξιδιώτες που είναι ήδη υπερχρεωμένοι.

Ανέπαφες πληρωμές

Όταν σκεφτόμαστε πώς οι πληρωμές μπορούν πραγματικά να προσθέσουν αξία για τον ταξιδιωτικό κλάδο, τότε το μόνο που χρειάζεται είναι η άρση της επαφής, διευκολύνοντας τον ταξιδιώτη να πληρώσει ψηφιακά, απλά και γρήγορα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να βελτιώσουμε την ικανοποίηση των ταξιδιωτών για να αυξήσουμε την αφοσίωση, ενώ απλοποιούμε την εμπειρία πληρωμής για να αυξήσουμε τις αγορές σε ολόκληρο το ταξίδι.

Στην Amadeus έχει γίνει πολλή δουλειά προκειμένου να ελέγχεται ολόκληρο το ταξίδι, από την κράτηση, μέχρι το αεροδρόμιο και τον προορισμό, αλλά και παντού ενδιάμεσα. Πρέπει ο ταξιδιώτης να βιώσει μια εξαιρετική εμπειρία πληρωμής όχι μόνο όταν βρίσκεται στον ιστότοπο της εταιρίας, αλλά και όταν πραγματικά ταξιδεύει.

Αρκετές καινοτομίες paytech είναι διαθέσιμες τα τελευταία χρόνια, που μπορούν να αξιοποιηθούν για την εξάλειψη της επαφής.

Η “Κωδικοποίηση” επιτρέπει στους πωλητές να κρυπτογραφούν και να αποθηκεύουν με ασφάλεια πληροφορίες πληρωμής πελατών στα δικά τους συστήματα, για μελλοντική χρήση.

Οι Συναλλαγές που εκτελούνται με πρωτοβουλία του επιχειρηματία” σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες χρειάζεται να πιστοποιήσουν την ταυτότητά τους μόνο μία φορά και οι επόμενες πληρωμές μπορούν να πραγματοποιηθούν αθέατα στο παρασκήνιο, επειδή ο επιχειρηματίας μπορεί να χρησιμοποιήσει ξανά τα στοιχεία πληρωμής που ο ταξιδιώτης του επιτρέπει να αποθηκεύσει με ασφάλεια.

Η “Ψηφιοποίηση του τελευταίου μιλίου” χρησιμοποιεί τεχνικές όπως οι κωδικοί QR ή η “πληρωμή μέσω συνδέσμου”, οι οποίες συνιστούν εξαιρετικούς τρόπους αναβάθμισης διαδικασιών, όπως το τσιπ και το PIN σε πληρωμές ηλεκτρονικού εμπορίου, ακόμη και σε περιβάλλοντα που είναι παρόντα οι ταξιδιώτες, όπως η ρεσεψιόν του ξενοδοχείου και το check-in στο αεροδρόμιο.

Πηγή: Χρήμα και Τουρισμός

 205 total views,  2 views today