Κατατέθηκε από το ΜέΡΑ 25 τροπολογία που αφορά τις αυθαίρετες κατασκευές στις παραλίες

Όπως εξήγησε σήμερα μιλώντας στον Sky  το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΜέΡΑ 25 κ. Θανάσης Μπαράκας  βάση της  υπάρχουσας νομοθεσίας υπεύθυνη για την   εκτέλεση των πρωτοκόλλων κατεδάφισης που εκδίδονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες όταν εντοπίζονται αυθαιρεσίες είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου όμως δεν διαθέτει τα μέσα για να προχωρεί σε αυτές τις διαδικασίες.

«Με την τροπολογία οι Δήμοι θα μπορούν να προβαίνουν σε συμβάσεις με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ώστε να μπορούν να παρέχουν τα μηχανήματα τους και να γίνονται άμεσα οι κατεδαφίσεις. Θα δοθεί έτσι λύση στην περιοχή μας όπου έχουν γίνει πολλές αυθαιρεσίες και δημιουργήθηκε αθέμιτος ανταγωνισμός στον τομέα της εστίασης. Καλούμε όλα τα κόμματα να  πάρουν θέση . Ιδιαίτερα ζητούμε από τους βουλευτές του νομού να στηρίξουν την προσπάθεια», είπε ο κ. Μπαράκας.

Ο κ.Μπαράκας τόνισε πως στο παρελθόν είχαν εκδοθεί  πολλά πρωτόκολλα κατεδάφισης αλλά δεν κατέστη  δυνατό  να  υλοποιηθούν γιατί η Αποκεντρωμένη Διοίκηση δεν είχε τους πόρους για αυτό.

Το κείμενο της τροπολογίας είναι το ακόλουθο:

Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου: «Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, προσέλκυση επενδυτών και ψηφιακών νομάδων, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη»

ΘΕΜΑ: «Δυνατότητα κατεδάφισης αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών στις Δημοτικές Αρχές»

 

Α. Αιτιολογική Έκθεση

 

Η δυσκολία στην εφαρμογή του νόμου, όσον αφορά τις κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών σε παρανόμως καταπατημένες εκτάσεις, αποτελεί διαχρονική πληγή του εγχώριου πολιτικού συστήματος. Η πολυνομία και η αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων από φορείς αποτελούσαν και αποτελούν την πλέον πρόσφορη δικαιολογία για την άρνηση εφαρμογής της νομοθεσίας και των δικαστικών αποφάσεων, όπου βέβαια η άρνηση αυτή δεν αποτελεί προϊόν διαπλοκής.

Οι περιπτώσεις αυτές αφορούν σε καταπατήσεις δημοσίων εκτάσεων κατά κανόνα για εμπορικούς λόγους, με τις καταπατήσεις του αιγιαλού σε τουριστικές περιοχές να αποτελούν τις πλέον διαδεδομένες περιπτώσεις. Πλήθος καταγγελιών βλέπουν κάθε χρόνο το φως της δημοσιότητας για επιχειρηματίες που «επεκτείνουν» τις επιχειρήσεις τους σε δημόσιες εκτάσεις ακόμα και αρχαιολογικής ή περιβαλλοντικής σημασίας, αποσπώντας τεράστια κέρδη.

Όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά υπόσχονταν την επίλυση του ζητήματος, με το πρόβλημα όμως να παραμένει, καθώς καμία ουσιαστική νομοθετική πρωτοβουλία δεν έχει εως τώρα υιοθετηθεί. Η συγκεκριμένη ατολμία μάλιστα αποθρασύνει περεταίρω τους καταπατητές «επιχειρηματίες» που συνεχώς επεκτείνουν τις καταπατημένες εκτάσεις σε δημόσιους χώρους, δασικούς και αιγιαλούς.

Κράτος, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Δήμοι και Περιφέρειες επιρρίπτουν ο ένας την ευθύνη στον άλλο με αποτέλεσμα το πρόβλημα να διαιωνίζεται. Η συγκεκριμένη τροπολογία έχει σκοπό να ξεκαθαρίσει το νομικό πλαίσιο, αποδίδοντας στις κατά τόπους δημοτικές αρχές τη δυνατότητα θεσμικά να προβαίνουν στην εκτέλεση των δικαστικών αποφάσεων για κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών, ώστε να επιτυγχάνεται η άμεση εφαρμογή του νόμου, αποτρέποντας παράλληλα επίδοξους καταπατητές από τη στιγμή που θα γνωρίζουν πως η ενδεχόμενη καταπάτηση δε θα είναι βιώσιμη.

 

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

ΑΡΘΡΟ…

Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 97α του Ν.3852/2010

Οι Υπηρεσίες Δόμησης δύνανται να συνάπτουν προγραμματικές συμβάσεις με την οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων των τελευταίων αναφορικά με την κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών, όπως αυτες ορίζονται στο σημειο 45 του χωρίου ΙΙ του άρθρου 280 του παρόντος, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας κατεδάφισης και της προστασίας του περιβάλλοντος και του δημόσιου χώρου. Ανάλογες προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ Δήμων και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων δύνανται να συνάπτονται και για την κατεδάφιση αυθαιρέτων κατασκευών σύμφωνα με την Παρ. 6 του άρθρου 27 του Ν. 2971/2001 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 39 του Ν. 4607/2019.

Αθήνα, 3 Σεπτεμβρίου 2021

 

Οι προτείνοντες Βουλευτές

 

 

ΓιάνηςΒαρουφάκης

 

 

Αγγελική Αδαμοπούλου

 

 

 

 

Μαρία Απατζίδη

 

 

Κρίτων Αρσένης

 

 

Κλέων Γρηγοριάδης

 

 

Γιώργος Λογιάδης

 

 

Φωτεινή Μπακαδήμα

 

 

Σοφία Σακοράφα

 

 

 

 405 total views,  2 views today