Το κράτος να στηρίξει έμπρακτα τα ξενοδοχεία!

255

«Το κράτος πρέπει να στηρίξει τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για να μπορέσουν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικές».
Αυτό δηλώνει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στο skyrodos.gr ο πρόεδρος της ΠΟΞ κ. Γρηγόρης Τάσσιος και τονίζει ότι για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό οι ξενοδόχοι από συναδέλφους τους που λειτουργού επιχειρήσεις , στην Τουρκία την Αίγυπτο ή άλλες χώρες θα πρέπει η μειωθούν οι δυσβάστακτοι φόροι κυρίως το ΦΠΑ και οι εργοδοτικές εισφορές.
Σε ότι αφορά την πορεία των κρατήσεων ο κ.Τάσσιος επανέλαβε πως το τοπίο θα ξεκαθαρίσει πλήρως το Μάρτιο.
«Υπάρχει μια αργή και σταθερή πορεία ενόψει των επόμενων μηνών. Στο τέλος Μαρτίου θα έχουμε τα οριστικά συμπεράσματα μας σε ότι αφορά τις κρατήσεις για το 2019.Η Γερμανική είναι σε μια σταθερή πορεία. Από τη Ρωσική αγορά, υπάρχουν απώλειες δηλαδή δεν είναι στα προ πέντε ετών επίπεδα. Αυτό φάνηκε και το 2018 που υπήρξαν απώλειες 5-10%. Για τη Σκανδιναβία είναι νωρίς για να κάνουμε εκτιμήσεις παρότι υπάρχει προτίμηση για τη Ρόδο την Κρήτη και την Κω και κάποιες άλλες περιοχές της χώρας», δήλωσε ο κ. Τάσσιος.
Σε ερώτηση σχετικά με τον ανταγωνισμό από τις πλατφόρμες τύπου airbnb o κ.Τάσσιος δήλωσε:
«Έχουμε θέσει το ζήτημα από το 2016 και τίποτε σχεδόν δεν έχει γίνει. Υπολογίζουμε ότι 120.000 κατοικίες σε όλη τη χώρα δηλαδή 400.000 κλίνες ενοικιάζονται μέσω της Airbnb ή άλλων παρόμοιων πλατφορμών . Λειτουργούν σε βάρος των δικών μ ας επιχειρήσεων».

Η συνέντευξή του κ. Τάσσιου αναλυτικά:

Πως εξελίσσεται η κατάσταση σε ότι αφορά τις κρατήσεις στα ξενοδοχεία καθώς η κατάσταση μέχρι το τέλος του 2018 δεν ήταν και απόλυτα ξεκάθαρη;

Την περίοδο των εορτών υπήρξε κινητικότητα στις αγορές της ανατολικής Ευρώπης για τα λεγόμενα τουριστικά πακέτα. Το είδαμε αυτό με βάση τα στοιχεία που έχουμε ήδη στη διάθεση μας . Υπολειπόμαστε όμως σε σχέση με πέρσι. Άρα υπάρχει μια αργή και σταθερή πορεία ενόψει των επόμενων μηνών. Στο τέλος Μαρτίου θα έχουμε τα οριστικά συμπεράσματα μας σε ότι αφορά τις κρατήσεις για το 2019.

Εκφράζονται όμως από ορισμένους φόβοι για την Αγγλική τουριστική αγορά εξαιτίας του Brexit. Είναι στη σωστή κατεύθυνση οι ανησυχίες ή δεν συντρέχει λόγος;

Πριν λίγες ήμερες η Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων της Βρετανίας έδωσε κάποιες οδηγίες που ουσιαστικά διαλεύκαναν το τοπίο σε σχέση με το 2019 σε σχέση με την οποιαδήποτε απόφαση περί Brexit. Επισημάνθηκε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στις αεροπορικές συνδέσεις και ότι δεν θα χρειαστεί visa για τις μετακινήσεις . Αυτό φαίνεται πως δεν ικανοποιεί τους πελάτες όμως γιατί αισθάνονται ανασφάλεια στη χώρα τους, για την επόμενη ημέρα του Brexit.

Δείχνουν οι Βρετανοί να προτιμούν άλλους προορισμούς;

Δείχνουν ότι προτιμούν την Τουρκία για οικονομικούς λόγους, δηλαδή βρίσκουν εκεί πιο οικονομικά πακέτα διακοπών. Εξαιτίας της καλής ισοτιμίας γίνονται κρατήσεις στη γειτονική Τουρκία από τους Βρετανούς. Υπάρχει όμως ακόμη πολύ περιθώριο για να περάσουμε και εμείς στην αντεπίθεση.

Πως κινούνται οι κρατήσεις από τις υπόλοιπες τουριστικές αγορές;

Η Γερμανική είναι σε μια σταθερή πορεία. Από τη Ρωσική αγορά, υπάρχουν απώλειες δηλαδή δεν είναι στα προ πέντε ετών επίπεδα. Αυτό φάνηκε και το 2018 που υπήρξαν απώλειες 5-10%. Για τη Σκανδιναβία είναι νωρίς για να κάνουμε εκτιμήσεις παρότι υπάρχει προτίμηση για τη Ρόδο την Κρήτη και την Κω και κάποιες άλλες περιοχές της χώρας.

Σας προβληματίζει το γεγονός ότι οι τουρίστες προτιμούν ανταγωνιστικούς προορισμούς που είναι διαθέσιμοι όπως η γειτονική Τουρκία ενώ η Ελλάδα χάνει κρατήσεις λόγω των υψηλών φόρων;

Μας προβληματίζει αυτό. Για να υπάρξει τ η νέα σεζόν αύξηση της τάξεως του 5% πρέπει να έχουν γίνει κάποια άλλα βήματα. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια οι ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν έχουν βοηθηθεί από το κράτος. Πάγιο αίτημα μας είναι η μείωση του ΦΠΑ και των ασφαλιστικών εισφορών των εργοδοτών. Αυτά είναι σημαντικά στοιχεία, που θα γίνουν τα όπλα μας για να αντιμετωπίσουμε τον ανταγωνισμό από τις αγορές που ανακάμπτουν.

Με ποιο τρόπο μπορούν οι ξενοδόχοι να αυξήσουν τα έσοδα τους και να μην έχουν κάθε χρόνο οικονομική αιμορραγία;

Τα έσοδα είναι ζήτημα που αφορά ξεχωριστά κάθε επιχείρηση ανάλογα με την κατηγορία της . Αν μειωθεί η φορολογία και κυρίως το ΦΠΑ, βελτιωθεί το ζήτημα που αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές και αυτά συμβούν σε βάθος χρόνου τότε θα επέλθει βελτίωση στα οικονομικά των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Τα τελευταία χρόνια ανακάμπτουν όμως και οι τουρ οπερέιτορς που αγοράζουν ή ενοικιάζουν ξενοδοχεία για να ελέγχουν τις τιμές στην αγορά.

Πως μπορούν να επανέλθουν οι Έλληνες τουρίστες στα ξενοδοχεία;

Δεν μπορούν να επανέλθουν οι έλληνες στα ξενοδοχεία. Το βιοτικό τους επίπεδο έχει πέσει πολύ εξαιτίας της κρίσης. Δεν κάνουν διακοπές νωρίς και επιπλέον δεν έχουν τη νοοτροπία να μην κλείνουν την τελευταία στιγμή τα πακέτα των διακοπών τους. Είναι δύσκολο να ανακάμψει η συγκεκριμένη αγορά. Αυτό έχει επιπτώσεις στην ενδοχώρα που στηρίζονταν στους έλληνες τουρίστες. Έτσι έχουν δημιουργηθεί διαφορετικές ταχύτητες μεταξύ των επιχειρήσεων.

Πληγή για τους ξενοδόχους έχουν γίνει οι μισθώσεις ακινήτων μέσω της πλατφόρμας Airbnb ; Σας προβληματίζει;

Έχουμε θέσει το ζήτημα από το 2016 και τίποτε σχεδόν δεν έχει γίνει. Υπολογίζουμε ότι 120.000 κατοικίες σε όλη τη χώρα δηλαδή 400.000 κλίνες ενοικιάζονται μέσω της Airbnb ή άλλων παρόμοιων πλατφορμών . Λειτουργούν σε βάρος των δικών μ ας επιχειρήσεων. Θέλουμε να υπάρχει ένα πλαίσιο, που να τους δίνει τη δυνατότητα να λειτουργούν πληρώνοντας όμως τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές που τους αναλογούν. Τώρα οι εισφορές τους είναι πολύ μικρές.

Ποιο είναι το μήνυμα σας προς τους ξενοδόχους;

Υπομονή μέχρι το τέλος Μαρτίου για να δούμε που μπορεί να πάει η κατάσταση. Από την άλλη να κάνουμε πρόσκληση προς την κυβέρνηση για να δώσει στον κλάδο αυτά που του αναλογούν όπως το ΦΠΑ και οι ασφαλιστικές εισφορές.