Στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και την επέκταση του ακόμη και στα αεροπορικά δρομολόγια αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα στη  Ρόδο ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός.

Ουσιαστικά ο υπουργός υπερασπίστηκε το μέτρο που  όπως είπε δημιουργήθηκε για τους νησιώτες, αλλά και τις πολιτικές που έχουν εφαρμοσθεί από την κυβέρνηση.

Τόνισε επίσης ότι  παραμένει για την κυβέρνηση ανοικτό το θέμα της επαναφοράς των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ αλλά δεν είναι εφικτό να προσδιοριστεί ο ακριβής χρόνος επιστροφής του μέτρου.

Πριν τη συνέντευξη τύπου ο κ. Σαντορινιός είχε συνάντηση με το δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο.

Τον κ.Νεκτάριο Σαντορινιό προλόγισε ο Συντονιστής της ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αντώνης Αποστολίδης.

Ο κ. Σαντορινιός ξεκίνησε τη συνέντευξη τύπου από τις νησιωτικές πολιτικές που  εφαρμόσθηκαν από την κυβέρνηση.

«Θα ήθελα να μιλήσω από την αρχή για το μεταφορικό ισοδύναμο. Κανείς θα έπρεπε να μιλήσει για τη νησιωτική πολιτική που δεν είναι μόνο ένα μέτρο και μια γραμμή στο Σύνταγμα. Νησιωτική πολιτική σημαίνει να έρθουν επιπλέον γιατροί στα νοσοκομεία. Να έρθουν και στρατιωτικοί γιατροί για να βοηθήσουν αν χρειάζεται.  Αυτό έχει γίνει στα μικρά νησιά. Νησιωτική πολιτική είναι να βελτιωθεί η ακτοπλοΐα . Ακόμη και στο τελευταίο νησί να ανοίγουν τα σχολεία χωρίς φωτοτυπίες», είπε ο κ. Σαντορινιός.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ . Σαντορινιός στις αποφάσεις που εφαρμόσθηκαν για την υδροδότηση των άνυδρων  νησιών με τρόπο ώστε να μην ξοδεύονται όπως είπε « τσάμπα λεφτά».

«Νησιωτική πολιτική είναι να μην ξοδεύουμε τσάμπα λεφτά για να μεταφέρουμε νερό στα άνυδρα νησιά με υδροφόρες. Αυτά έχουν γίνει. Κάθε χρόνο το ελληνικό  κράτος δαπανούσε πέντε εκατομμύρια για τη μεταφορά νερού στα άνυδρα νησιά. Μιλάμε για δαπάνη που ανέρχεται στα 12 ευρώ το κυβικό.  Αυτά τελειώνουν. Σε λίγες ημέρες θα αρχίσουν να λειτουργούν αφαλατώσεις στην Κίμωλο, τους Λειψούς το Αγαθονήσι. Μέσα στο Μάιο θα  τεθεί σε λειτουργία και η αφαλάτωση στην Αμοργό. Δεν θα υπάρχουν πλέον ιδιώτες που θα μεταφέρουν νερό στα  νησιά» , δήλωσε ο κ. Σαντορινιός και πρόσθεσε, ότι τα πέντε εκατομμύρια που  ξοδεύονταν για τη μεταφορά νερού θα δαπανηθούν αλλού.

Ο κ. Σαντορινιός τόνισε πως η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου αποτελεί δικαίωση  για τον Τάσο Αλιφέρη και τον Μπενέτο Σπύρου .

«Η νησιωτική πολιτική είναι πλέγμα πραγμάτων και πρωτοβουλιών. Σε αυτή εντάσσεται και ο θεσμός του μεταφορικού ισοδύναμου. Τον ζητούσαν οι νησιώτες εδώ και πολλά χρόνια. Ουδείς όμως είχε γράψει μια μελέτη για αυτό.  Μόνο τα αριστερά και προοδευτικά κόμματα είχαν στα προγράμματα τους από παλιά το μεταφορικό ισοδύναμο. Είναι μια δικαίωση για αυτούς που το κυνήγησαν . Είναι δικαίωση για τον αείμνηστο  Τάσο Αλιφέρη και το Μπενέτο Σπύρου που πίστεψαν στο θεσμό », τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής .

Υπερασπιζόμενος την πολιτική της κυβέρνησης ο κ. Σαντορινιός αναφέρθηκε στις ενέργειες που έγιναν για να παραχωρηθεί στο Δήμο η Ροδιακή Έπαυλη ώστε να ξεκινήσουν εργασίες για την επισκευή της αλλά και σε άλλα έργα που

«Παρέμενε στην ΕΤΑΔ και όλοι ζητούσαν ενοίκια από το Δήμο για είναι εφικτή η παραχώρηση και αξιοποίηση της. Μέσα από το αναπτυξιακό πρόγραμμα για τα νησιά με εθνικούς πόρους δόθηκαν 3.500.000 για να αποκατασταθεί το ιστορικό κτίριο και ο χώρος πρασίνου που το περιβάλλει. Στο Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα εντάξαμε το δίκτυο ΑΜΕΑ στη Μεσαιωνική Πόλη και την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης από τη Θαλασσινή Πύλη μέχρι την Ακαντιά. Δεν είναι μόνο αυτά. Προχωράει η διάνοιξη της νέας εισόδου πόλεως. Προσπαθούμε να κλείσουμε ζητήματα για την περιμετρική. Για όλα τα Δωδεκάνησα έχει δρομολογηθεί η υλοποίηση  προγράμματος  για την προμήθεια συστημάτων αξονικής τομογραφίας τα οποία  έρχονται», είπε ο κ. Σαντορινιός που αναφέρθηκε και στην ανάπλαση του κτιρίου που στεγάζει τις υπηρεσίες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου.

Μπαίνοντας σε  λεπτομέρειες για το μεταφορικό ισοδύναμο ο κ. Σαντορινιός είπε ότι αφορά όλες ακτοπλοϊκές γραμμές και όχι στις άγονες όπως το είχαν οραματιστεί ο Τάσος Αλιφέρης και ο Μπενέτος Σπύρου.  Εφαρμόζεται στα εμπορεύματα και στα καύσιμα.

«Το μεταφορικό ισοδύναμο έχει μια αρχή και τρεις πυλώνες. Η αρχή  είναι η ισότητα στη μεταφορά, δηλαδή,  ότι κανένας δεν μπορεί να πληρώνει περισσότερα για την ίδια απόσταση ανεξάρτητα από το ποιο είναι το μεταφορικό μέσο με το οποίο κινείται. Αυτό σημαίνει ότι οι νησιώτες δεν θα πρέπει να επιβαρύνονται το κόστος. Αυτό επιτυγχάνεται με την καταβολή της διαφοράς για τη χερσαία μεταφορά. Δεν μπορούμε να τους χαρίσουμε εισιτήριο. Κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο για εκείνους που μετακινούνται χερσαία. Το ίδιο ισχύει και για τα εμπορεύματα  και τα καύσιμα», είπε ο κ. Σαντορινιός και ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια για την εφαρμογή του μέτρου.

Επειδή ασκείται κριτική και αναπτύσσονται διάφορα επιχειρήματα ο κ. Σαντορινιός τόνισε:

«Διάφοροι δημοσιολογούντες λένε δεξιά και αριστερά ότι υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια για το μέτρο. Δεν υπάρχουν αυτά. Όλοι οι πολίτες που έχουν φορολογική έδρα στα νησιά μπορούν να μπουν στην ηλεκτρονική  πλατφόρμα με τους κωδικούς του ΤΑΧIS και να πάρουν το μοναδικό αριθμό νησιώτη. Θα τον χρησιμοποιήσουν στο πρακτορείο και στο τέλος του εκάστοτε μήνα θα λαμβάνουν τα χρήματα. Διευκρινίζω ότι στο τέλος του μήνα πληρώνονται τα ταξίδια που έχουν γίνει μέχρι τις 25».

Όσο για τους επιχειρηματίες δεν θα πρέπει να φοβούνται όπως είπε ο υπουργός ότι θα φορολογηθούν τα χρήματα.

«Το μεταφορικό ισοδύναμο για τους επιχειρηματίες είναι ακατάσχετο και αφορολόγητο.  Σε διαδρομές που είναι μεγάλες κάποιοι θα θέλουν να κάνουν χρήση καμπίνας. Υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης και για καμπίνα β θέσης. Καθημερινά με πολύ σημαντικά αυξανόμενους ρυθμούς είναι επιλέξιμα 2.500 εισιτήρια.  Και ανεβαίνουμε.  Το μέτρο έχει  αρχίσει και γίνεται μέρος της καθημερινής ζωής των πολιτών. Τα εισιτήρια είναι ανά οικογένεια. Σε κάθε οικογένεια αναλογούν 64. Όποιος ταξιδεύει μπορεί να κάνει χρήση», τόνισε ο κ. Σαντορινιός.

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έδωσε στη δημοσιότητα και παραδείγματα για το μεταφορικό ισοδύναμο.

«Για παράδειγμα για τη  μετάβαση από τη  Ρόδο στον Πειραιά  με συμβατικό πλοίο το  κόστος είναι 65,3 ευρώ η επιστροφή είναι 19,53.  Με καμπίνα το κόστος είναι 78 ευρώ και επιστρέφονται 38 ευρώ.  Στο δρομολόγιο Ρόδος Λέρος η επιστροφή είναι 44% στην γ θέση και 65% επιστροφή με καμπίνα και στο ταχύπλοο επιστροφή 56%.

Από 42 ευρώ που είναι το κόστος του  ταξιδιού επιστρέφονται στον εκάστοτε επιβάτη  23,77 ευρώ πίσω. Για την μετάβαση στην Κω επιστρέφονται 22,27 ευρώ από τα 34 του κόστους εισιτηρίου.

Εμπορεύματα  και ΜΙ

Αναφερόμενος στην εφαρμογή του μέτρου για τις επιχειρήσεις ο κ. Σαντορινιός τόνισε πως  1.200 επιχειρηματίες έχουν κάνει χρήση και έλαβαν πίσω το 43%  των μεταφορικών εξόδων που έκαναν. «Υπάρχει προϊόν για το οποίο επιστρέφεται το 80% . Για άλλο επιστρέφεται το 10%.  Το μεταφορικό κόστος αντιμετωπίζεται στο σύνολο του», είπε.

«Η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για τις επιχειρήσεις έχει ανοίξει στις 12 Μαρτίου.  Τα παραστατικά που χρειάζονται είναι οι  φορτωτικές των προϊόντων. Επιλέξιμα είναι και τα εισιτήρια των οχημάτων που μεταφέρουν τα εμπορεύματα» , εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας.

Τα καύσιμα

Μέριμνα  υπήρξε και για τα καύσιμα όπως τόνισε ο κ. Σαντορινιός.

«Νομοθετήσαμε εντός του τρέχοντος έτους. Η ΚΥΑ έχει καθυστερήσει αλλά θα την έχουμε σε λίγες ημέρες. Θα χρηματοδοτείται το κόστος ανά λίτρο στην αντλία. Τα πρατήρια θα λαμβάνουν ένα ποσό ανάλογο  με το νησί  στο οποίο βρίσκονται ποσό που ανέρχεται στα 0,20 λεπτά το λίτρο. Από το 2020  που θα εφαρμοσθεί κανένα νησί δεν θα έχει διαφορά από το μέσο όρο της Αττικής. Με αυτό καλύπτουμε ένα πλέγμα παρεμβάσεων. Υπάρχουν και άλλες ιδέες που μπορούν να εφαρμοσθούν. Το ΜΙ είναι ένα μέτρο που φτιάχτηκε για τους νησιώτες. Δημιουργήθηκε και από νησιώτες. Να το χρησιμοποιούν. Είναι δικό μας μέτρο που χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους. Το αναφέρω αυτό γιατί βρήκαμε εθνικούς πόρους», είπε ο κ Σαντορινιός που επιτέθηκε σε εκείνους που όπως είπε έκαναν δωράκια σε φαρμακευτικές εταιρείες.

«Εμείς δεν τα κάνουμε αυτά τα δωράκια .  Το μεταφορικό ισοδύναμο κοστίζει 170 εκατομμύρια.  Από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δόθηκαν στις φαρμακευτικές 241 εκατομμύρια. Να που βρίσκονται τα χρήματα για να γίνει το ΜΙ. Το μέτρο δημιουργήθηκε από νησιώτες. Το αναφέρω γιατί η πλατφόρμα φτιάχτηκε από το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας. Υπεύθυνος της ομάδας είναι δικός μας άνθρωπος  ο κ. Κυρικάκος Διακονικολάου από την Αρχίπολη . Είναι εξαιρετικός επιστήμονας» , δήλωσε ο  κ. Σαντορινιός.

Μεταφορικό ισοδύναμο και στα αεροπορικά εισιτήρια

Ο κ Σαντορινιός ανακοίνωσε τη βούληση της κυβέρνησης να επεκταθεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο και στα αεροπορικά εισιτήρια. Για το λόγο αυτό είχε συνάντηση με ανώτερα στελέχη τριών αεροπορικών εταιρειών.

«Έχουμε συμφωνήσει  στο σύνολο των τεχνικών ζητημάτων. Αμεσα θα γίνει νομοθετική ρύθμιση για να είναι επιλέξιμα και τα αεροπορικά εισιτήρια.  Το αργότερο μέχρι τις αρχές Ιουνίου θα είναι επιλέξιμα και τα αεροπορικά εισιτήρια. Το μέτρο ακουμπάει πολύ περισσότερους νησιώτες».

Σε ερώτηση για το χρόνο εφαρμογής του μέτρου για τα αεροπορικά εισιτήρια ο κ. Σαντορινιός δήλωσε:

« Ανακοινώνω κάτι όταν είμαι σίγουρος για κάτι. Επειδή υπήρχαν τεχνικά θέματα έκρινα σκόπιμο να μην αναφέρω κάτι. Έχουμε ετοιμάσει την τροπολογία και θα κατατεθεί σύντομα στη  Βουλή. Θα εκδοθεί ΚΥΑ και θα γίνουν τεχνικές εργασίες  στο σύστημα. Η ετοιμασία έχει γίνει. Οι εταιρείες γνωρίζουν τι στοιχεία  πρέπει να μας δώσουν . Προετοιμάζονται  και εκείνοι».

Σε ερώτηση σχετικά με το ποσό της επιστροφής στα αεροπορικά εισιτήρια ο κ. Σαντορινιός δήλωσε:

«Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν  όλοι ότι σε περίπτωση που το ποσό υπερβαίνει το μέγιστο  η επιστροφή θα είναι το ανάλογο. ( 34 ευρώ)»

Για τους μειωμένους συντελεστές του ΦΠΑ

Ο κ. Σαντορινιός αναφέρθηκε και στους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ για τα νησιά.

Κάνοντας σύγκριση ο κ. Σαντορινιός τόνισε πως δεν  μπορεί να εξισωθεί το μεταφορικό ισοδύναμο με τους μειωμένους συντελεστές του ΦΠΑ.

«Για τους μειωμένους συντελεστές  ΦΠΑ δίνουμε ακόμη μάχη στην Ευρώπη. Ήταν μια ήττα για τα νησιά μας . Δεν έχουν σχέση όμως με το μεταφορικό ισοδύναμο. Το συγκεκριμένο μέτρο ήταν αίτημα 40 ετών και τώρα γίνεται πράξη» , τόνισε.

Το θέμα όπως εξήγησε ο κ,. Σαντορινιός παραμένει ανοικτό στην Ευρώπη .

«Η αρμόδια επιτροπή είχε προτείνει να μην υπάρχουν διαφοροποιήσεις   συντελεστές ΦΠΑ . Το προσωρινό καθεστώς φορολόγησης  καταργήθηκε. Ζητήθηκε να μην υπάρχουν εξαιρέσεις. Από  εμάς ζητήθηκε να υπάρχουν. Πιστεύω ότι  αυτή η μάχη κερδίζεται . Στα πλαίσια του μόνιμου καθεστώτος θα μπορούμε να έχουμε καλύτερα νέα», είπε .

Για την κριτική από τον Θάνο Τζήμερο

Σε ερώτηση σχετικά με την κριτική που άσκησε στην κυβέρνηση ο κ. Τζήμερος μιλώντας στον Sky όπου έκανε λόγο για «κατσιπλιάδες» ο κ. Σαντορινιός δήλωσε:

«Δεν θα σχολιάσω τον κ. Τζήμερο υπάρχουν και όρια στη πολιτική αντιπαράθεση»

 1,032 total views,  2 views today