Να δώσουν εξηγήσεις γιατί τις αποφάσεις τους τα δυο τελευταία χρόνια καλεί το δήμαρχο Ρόδου και την πρόεδρο της Πινακοθήκης  με ανακοίνωση του ο τέως δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος.

Αφορμή αποτέλεσε ο αδόκητος θάνατος της Ρούλας Σεμερτζίδη που έφερε στο προσκήνιο την σπουδαία δωρεά των 103 έργων του μεγάλου ζωγράφου  Βάλια Σεμερτζίδη.

Αναλυτικά ο κ. Χατζηδιάκος αναφέρει τα ακόλουθα:

Ο αδόκητος θάνατος της Ρούλης Σεμερτζίδη έφερε στο προσκήνιο την σπουδαία δωρεά των εκατόν τριών (103)έργων του μεγάλου ζωγράφου και λάτρη της Ρόδου Βάλια Σεμερτζίδη προς τον δήμο μας. Συνειρμικά έφερε στη σκέψη μας και την προσβολή του έργου του ΒΑΛΙΑ από την διοίκηση της δημοτικής πινακοθήκης, που αποφάσισεαυθαίρετα να αποκαθηλώσειτην μόνιμη έκθεση των έργων του.Τιμώντας την μνήμη τηςΡούλης Σεμερτζίδη, ήρθε η ώρα ο δήμαρχος και η πρόεδρος της πινακοθήκηςνα δώσουν εξηγήσεις γιατις αποφάσεις τους τα δύο τελευταία χρόνια.

Πριν από ένα χρόνο περίπου το κέντρο της Τέχνης και του Πολιτισμού της Ελλάδας στην πρωτεύουσα, αναρωτιόταν μήπως το αυθαίρετοκατέβασμα της μεγάλης δωρεάς των έργων του Δημήτρη Κούκου από το ισόγειο του Μουσείου επί της Πλατείας Χαρίτου στις 100 Χουρμαδιές και η αποτραπείσα την τελευταία στιγμή «αποκαθήλωση» του Βάλια Σεμερτζίδη, με απόφαση της πρόεδρου του Μουσείου ΝεοελληνικήςΤέχνης του Δήμου Ρόδου ήταν το ανέκδοτο του καλοκαιριού. Όμως διαπιστώθηκε ότι οι αποφάσεις αυτές είναι υπαρκτές και ουδέποτε έχουν ανακληθεί. Ακολούθησε σειρά ενεργειών πουμας κάνουν να αισθανόμαστε ανασφάλεια για την τύχη τηςΠινακοθήκηςτης Ρόδου, μετά τον κοπιώδη αγώνα που έκανε η προηγούμενη υπό τον Νίκο Φρόνα διοίκηση τα έτη 2014-2019 ώστενα αναδειχθείη δεύτερη στηνΕλλάδα, σε σημαντικότητα έργων τέχνης.

Η σημερινήδιοίκηση φαίνεται να κινείται εντελώς αυθαίρετα,αρνείται πεισματικά να απαντήσει και αγνοεί επιδεικτικά τα καίρια και λογικά ερωτήματα που τίθενται από την πλευρά της παράταξής μας στο Διοικητικό Συμβούλιο.Γιατί άραγε;Μήπως επειδή παραβιάζεται κατάφωρα η νομοθεσία και το καταστατικό του Μουσείου; Ας μας πουν λοιπόν δημόσια:

  1. Γιατί δεν δίνονται τα πρακτικά των συνεδριάσεων τουΔ.Σ. από τον Ιούλιο 2020 έως και σήμερα, όπως επανειλημμένα έχουν ζητηθεί;Μήπως επειδή δεν υπάρχουν πρακτικά;
  2. Γιατί κρατήθηκε μυστική επί μήνες η παραίτηση της τ. Προέδρου της Καλλιτεχνικής Επιτροπής κ. Μιχαηλίδου και γιατί δεν δημοσιοποιείται στο Δ.Σ. η επιστολή της;
  3. Συνεχίζεται το «ειδύλλιο» -συνεργασίας με την ΔΕΡΜΑΕ ΑΕ,ως προς τον τρόπο είσπραξης των εισιτηρίων του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου; Μπορεί να διαχειρίζεται άλλη εταιρεία τον πλούτο της πινακοθήκης; Τι λέει επ’αυτού η Νομική Υπηρεσία του Δήμου Ρόδου;
  4. Χωρίς να αμφισβητούνται οι προσωπικότητες της νέας Προέδρου τηςΚαλλιτεχνικής επιτροπής και του συνεργάτη Ιστορικού Τέχνης, ποιες είναι οι πρότερες εμπειρίες τους; Γιατί εργάζονται με παχυλή αμοιβή, ενώ από την σύσταση του Μουσείουκαιμέχρι των ημερών μας οι Διευθυντές και οι Ιστορικοί Τέχνης θεωρούσαν τιμή τους να προσφέρουν αμισθί στο Μουσείο Τέχνης της Ρόδου, όπως προβλέπει και το καταστατικό;

5.Γιατί δεν απαντούν ευθέως για την τύχη των έργων που μας δώρισε ο Δημήτρης Κούκος, αλλά συνεχίζουν να τον ταλαιπωρούν και να τον κοροϊδεύουν επί δέκα μήνες με ανταλλαγή εξωδίκων;

  1. Γιατί κατασπαταλιέται γενναιόδωρα τόσο πολύ δημόσιο χρήμα όπως λ.χ. γιαπρόχειρες κατασκευές στον αύλειο χώρο, αντιαισθητικές ξυλοκατασκευές εντός της Νέας Πτέρυγας, αγορά γιγαντοοθόνης κ.λπ. (μήπως ο χώρος της Νέας Πτέρυγας του Νεστοριδείου θα μετατραπεί σε σινεμά ή ART CAFE;). Για ποιο λόγο δεν χρησιμοποιήθηκαν για τη συντήρηση οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου; Από ποιους έγιναναυτές οι εργασίες και σε ποια συνεδρίαση παρθήκαν οι σχετικές αποφάσεις και με ποιο κόστος; Γιατί δεν μας δίνονται οι μελέτες, οι εισηγήσεις καιοι διαγωνισμοί;

7.Γιατί καταργήθηκε αυθαίρετα το δωμάτιο– γραφείο της Πάολας Νεστορίδη από το χώρο της Νέας Πτέρυγας;Η διατήρησή του ήταν απαίτηση της δωρήτριας,που έγινε αποδεκτή από το τότε Δημοτικό Συμβούλιο. Γιατίεξαπάτησαν το Ίδρυμα Νεστορίδη στο οποίο υποσχεθήκαν την διατήρηση του δωματίου, μόλις τελειώσουν οι εργασίες της οροφής του κτηρίου.Άραγε η παράνομη και απρεπής αυτή πράξη έχει την έγκριση του δημάρχου;

8.Γιατί αποφασίστηκε η έμμισθη εποπτεία των εκθέσεων και η ανάθεση φύλαξης του χώρου σε ιδιωτική εταιρεία security;Για να ικανοποιηθούν τα παιδιάτων “ημετέρων”; Τι έχει αλλάξει στο Μουσείο που δεν γνωρίζεικαι πρέπει να μάθει ο ροδιακός λαός;

  1. Από τη στιγμή που γίνεται η μεταφορά των έργων τέχνης (σε νέο αποθηκευτικό αμφιβόλου ασφάλειας χώρο), γιατί δεν δίνονται στην παράταξη μας, όπως ζητείται, η εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής για αυτές τις αποφάσεις μεταφοράς;
  2. Ποια είναι η µελέτηασφαλείαςτου χώρου του Παλιού Συσσιτίου για την απόφαση μεταφοράς και έκθεσης εκείτων κεραμικώνΙΖΝΙΚ και Ιωαννίδη; Εδώ απαιτούνται ειδικές αντισεισµικές προθήκες, κατάλληλος φωτισμός, συντήρηση των κεραμικών, σταθερές μικροκλιματικές συνθήκες κ.λ.π. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη τυχόν βλάβης ή καταστροφής της μοναδικής αυτής Συλλογής;

 Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα που δείχνουν τη νοοτροπία,το «νέο ύφος και ήθος»που επαγγέλθηκε η σημερινή δημοτική αρχή. Δυστυχώς γι’ αυτούς οι Ροδίτες-σεςαντιλήφθηκαν πλέον την ανικανότητα τους και δεν ανέχονται άλλο την κοροϊδία.

 

 351 total views,  2 views today