Connect with us

ISLANDS

Στο ετήσιο συνέδριο της ΚΕΔΕ αντιπροσωπεία του Δήμου Λέρου

Στο ετήσιο τακτικό συνέδριο της ΚΕΔΕ το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 16 Οκτωβρίου 2021 στη Θεσσαλονίκη, παρευρέθηκε αντιπροσωπεία του Δήμου Λέρου, αποτελούμενη από τον Δήμαρχο κ. Μιχάλη Κόλια, τον Αντιδήμαρχο κ. Κυριάκο Γρεκό  και τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Λέρου κ. Νεκτάριο Μπίλλη. Σημειώνεται ότι λόγω των συνθηκών Covid-19 η είσοδος στο συνεδριακό χώρο αφορούσε μόνο στους αποδέκτες πρόσκλησης.

Στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης», οι αιρετοί της τοπικής αυτοδιοίκησης με το μήνυμα «Ο κόσμος αλλάζει, η Αυτοδιοίκηση βγαίνει μπροστά», συναντήθηκαν μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της Πανδημίας, προκειμένου να κάνουν ένα δυναμικό ξεκίνημα.

Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Λέρου, «οι νέες προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι οι δήμοι της χώρας, ειδικά εν μέσω της πανδημικής κρίσης, είναι η αφετηρία των συζητήσεων μας, διότι αφορούν στην ομαλή λειτουργία της αυτοδιοίκησης, στην οικονομική ενίσχυση τους, στις προσλήψεις προσωπικού και στην εν γένει ανάπτυξη των δήμων μας».

Ο Δήμαρχος Λέρου απέστειλε προς τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Παπαστεργίου σχετικό υπόμνημα, το οποίο έχει ως εξής:

«Επίκειται πλέον ο αποχαρακτηρισμός ελληνικών λιμανιών ως πύλες εισόδου στη χώρα

Οι νέες απαιτήσεις της συνθήκης Σένγκεν θα στερήσουν στην Ελλάδα τη δυνατότητα πρόσβασης κρουαζιερόπλοιων, θαλαμηγών και σκαφών αναψυχής από τρίτες χώρες, ενώ παράλληλα θα σταματήσει η καθημερινή σύνδεση των νησιών του Νοτίου και Βορείου Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια

Για μια ακόμη φορά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και με τις ολιγωρίες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις θα στερήσει αφενός τη δυνατότητα της περαιτέρω «βιώσιμης» τουριστικής ανάπτυξης, που επιθυμεί η κυβέρνηση όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ, και αφετέρου θα στερήσει υψηλού εισοδήματος τουρισμό (Θαλαμηγά, σκάφη αναψυχής) από τρίτες χώρες και ημερήσιο (ημερόπλοια) τουρισμό από τα τουρκικά παράλια, που συνεισφέρουν στην Ελληνική οικονομία πολύ περισσότερα χρήματα από το μέσο τουρίστα, ενώ το «ενεργειακό τους αποτύπωμα» είναι πολύ μικρότερο λόγω του είδους και του τρόπου επίσκεψής τους.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι οι πύλες εισόδου στα ακριτικά νησιά είναι και πύλες εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ότι αυτό σημαίνει για τη Χώρα μας και την γεωστρατηγική περιοχή της Μεσογείου.

Η πιλοτική εφαρμογή των νέων διαδικασιών της συνθήκης Σένγκεν άρχισε από την 1η Ιανουαρίου 2021 χωρίς να υπάρχουν κατάλληλες υποδομές σε κανένα Λιμάνι-Πύλη Εισόδου της χώρας.

Όπως επισημαίνουν οι Πρόεδροι των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, η καθυστέρηση χρηματοδότησης των απαιτούμενων υποδομών, παρά την εξασφάλιση χρηματικών πόρων όπως διαβεβαιώνει τόσο ο Υπουργός όσο και ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις μαζί τους, θα στερήσει στην Ελλάδα τη δυνατότητα πρόσβασης κρουαζιερόπλοιων, θαλαμηγών και σκαφών αναψυχής  από τρίτες χώρες, ενώ παράλληλα θα σταματήσει η καθημερινή σύνδεση των νησιών του νοτίου και βορείου Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια, με ημερόπλοια, Θαλαμηγά σκάφη και σκάφη αναψυχής δημιουργώντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα σε νησιά που επιβιώνουν οικονομικά από αυτή την καθημερινή δραστηριότητα.

Όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς «Η Ελλάδα κινδυνεύει για μια ακόμη φορά να εκτεθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση για αδράνεια και γραφειοκρατική κωλυσιεργία των εμπλεκομένων φορέων, δεδομένου ότι ο Κανονισμός (ΕΕ) 2017/2226 εκδόθηκε το 2017, δηλαδή τέσσερα χρόνια πριν την καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής του που ήταν η 1η Φεβρουαρίου του 2022 και τώρα μεταφέρθηκε για την 1η Μαΐου 2022».

Η μείωση εσόδων των Δήμων, αλλά και των λιμανιών που διαχειρίζονται, από τις επιπτώσεις της πανδημίας, στερεί τη δυνατότητα αυτόνομων ενεργειών των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.  Για να προχωρήσουν στην υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών προκειμένου να εφαρμόσουν τις νέες διαδικασίες της Συνθήκης Schengen που απαιτεί χρήση βιομετρικών στοιχείων (δακτυλικά αποτυπώματα τεσσάρων δακτύλων, φωτογραφία προσώπου, ηλεκτρονική ανάγνωση-αναγνώριση διαβατηρίου, κλπ.), αναμένουν χρηματοδότηση, για να ενεργήσουν άμεσα με στόχο την ετοιμότητά τους μέχρι την 01/05/2022.  Δυστυχώς όμως λόγω της κωλυσιεργίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι μάλλον ΜΗ ΕΠΙΤΕΥΞΙΜΟΣ ο στόχος της 01/05/2022 διότι ουδείς υπηρεσιακός παράγων του Υπουργείου ενδιαφέρθηκε να μάθει τις χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούνται για να απορροφήσουν τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία  τους όποιους χρηματικούς πόρους διατεθούν για την υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών. Διότι θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες πύλες εισόδου είναι υπό την διοίκηση υποστελεχωμένων, Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων. Όπως τόνισε δε υψηλόβαθμο στέλεχος φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης μεγάλου λιμένα στο Υπουργείο για να λάβουν αποφάσεις «συσκέπτονται» χωρίς όμως να «σκέπτονται»!

Ως Δήμοι που έχουμε την ευθύνη Λειτουργίας των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, σκεπτόμαστε μήπως αυτή η καθυστέρηση είναι σκόπιμη και μεθοδευμένη για να αναδείξει, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες και μη εύκολα διαχειρήσιμες  χρονοβόρες διαδικασίες, την αδυναμία λειτουργίας των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων με τη σημερινή τους μορφή, ως διοικητικών μονάδων των Δήμων, για να τα πάρει υπό τη σκέπη του το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπως κυοφορείται αλλά δεν υλοποιείται υπό το φόβο σφοδρών αντιδράσεων της Ένωσής μας (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος);

Το οξύμωρο δε της υπόθεσης είναι ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και ο απελθών Υπουργός Τουρισμού ανέλαβαν ένα τιτάνιο έργο καθιστώντας την Ελλάδα και τη Μεσόγειο σημείο αναφοράς επανεκκίνησης της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, αλλά και προορισμού θαλαμηγών σκαφών και σκαφών αναψυχής, για το 2021 αλλά και για τα επόμενα χρόνια, καταγράφοντας πρωτόγνωρα σημαντικότατη, και μη αναμενόμενη στο βαθμό που επιτεύχθηκε τουριστική και οικονομική-εισπρακτική αύξηση, ενώ τα συναρμόδια Υπουργεία κωλυσιεργούν για την ολοκλήρωση των ελάχιστων και απαραίτητων υποδομών ώστε να μη χαθεί αυτή η σημαντική  προσπάθεια.

Πέραν του πολιτικού κόστους για την Κυβέρνηση οι Δήμαρχοι που διαχειρίζονται Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, και ιδιαίτερα των ακριτικών νησιών του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, θα αναλάβουν το μεγαλύτερο πολιτικό κόστος δεδομένου ότι οι κάτοικοι αυτών των νησιών θα τους αποδώσουν ευθύνες για την οικονομική καταστροφή που θα υποστούν από την αδυναμία προσέγγισης Κρουαζιερόπλοιων, ημερόπλοιων, θαλαμηγών και σκαφών αναψυχής από τα τουρκικά παράλια, χωρίς ουσιαστικά να ευθύνονται.

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

 Επίσης ένα άλλο σημαντικό θέμα του οποίου πρέπει να επιληφθεί η ΚΕΔΕ και αφορά ανεξαιρέτως όλους τους Δήμους της χώρας, είναι η όχληση που δεχόμαστε από τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων (ΟΣΔ), οι οποίοι με έγγραφα τους ζητούν από τους Δήμους ή/και τα νομικά πρόσωπα αυτών, την καταβολή πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων για την αναπαραγωγή μουσικών έργων για τις εν γένει πολιτιστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στους Δήμους μας.

Επειδή η καταβολή των πνευματικών δικαιωμάτων είναι αναπόφευκτη, πρόταση μου είναι η ΚΕΔΕ να έρθει σε συνεννόηση με αυτούς τους οργανισμούς προκειμένου να υπογραφεί μία συλλογική σύμβαση που θα περιλαμβάνει όλους τους δήμους της χώρας, η οποία με χαμηλότερο τίμημα από ότι θα πληρώνει μεμονωμένα έκαστος Δήμος, θα καλύπτει όλους τους Δήμους της χώρας με σαφώς χαμηλότερο τίμημα από αυτό που διεκδικούν οι συγκεκριμένοι οργανισμοί από κάθε Δήμο ξεχωριστά.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Τέλος ένα ζήτημα ιδιαιτέρως σημαντικό –ειδικά για τους μικρότερους πληθυσμιακά Δήμους της χώρας- είναι οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Γνωρίζω ότι όλοι οι Δήμοι έχουν σοβαρά προβλήματα αναφορικά με αυτό το θέμα, διότι την τελευταία δεκαετία οι απώλειες ήταν υπερμεγέθεις, όμως πλέον συζητάμε για σοβαρή δυσλειτουργία των υπηρεσιών μας. Ως Δήμαρχος ενός ακριτικού νησιού θεωρώ αδιανόητο να μην μπορούν οι Δήμοι να αποφασίζουν οι ίδιοι για τις προσλήψεις του προσωπικού που χρειάζονται βάσει των ιδιαιτέρων αναγκών τους, αλλά και των οικονομικών τους δυνατοτήτων. Γι’ αυτό ζητώ σε πρώτη φάση να προχωρήσουν άμεσα οι προσλήψεις που έχουν καθυστερήσει, και σε δεύτερο χρόνο να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να θεσπισθεί ένα νέο σύστημα για την έγκαιρη κάλυψη των αναγκών όλων των Δήμων σε προσωπικό.

 

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

sky | ΑΚΟΥΣΤΕ 24.7

By: skyrodos | skyradio

sky | ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

sky | ΤΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ

Ο σταθμός που λειτουργεί από το 1992. Ο πρώτος ενημερωτικός ραδιοσταθμός στο Αιγαίο και ο πρώτος που καθιέρωσε το ενημερωτικό site, που λειτουργεί παράλληλα με τον ραδιοφωνικό σταθμό. Ο sky αδιάλειπτα λειτουργεί σε συνεργασία με τον ΣΚΑΙ 100,3 . Copyright © RADIOTOYRISTIKI SA

Connect

Στο site αυτό χρησιμοποιούμε εργαλεία που αποθηκεύουν μικρά αρχεία (cookies) στον υπολογιστή σας. Τα cookies κάνουν το site αυτό να “τρέχει” χωρίς προβλήματα και να δημιουργεί cookies πλοήγησης (statistics cookies). Για καλύτερες υπηρεσίες, πατήστε ΑΠΟΔΟΧΗ.