Τουλάχιστον σαράντα άτομα κατέληξαν στο νοσοκομείο της Ρόδου χθες με θερμοπληξία. Μάλιστα ένα άτομο παρουσίασε μεγαλύτερο πρόβλημα υγείας και χρειάστηκε να εισαχθεί στη μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου και να διασωληνωθεί.

Μιλώντας στο skyrodos.gr o διοικητής του Νοσοκομείου Ρόδου Καρπάθου κ. Γρηγόρης Ρουμάνης τόνισε πως είναι πολλοί οι συμπολίτες μας που κατέληξαν στο ΓΝΡ λόγω του καύσωνα τις τελευταίες τρεις ημέρες.

«Τα περισσότερα από τα περιστατικά που είχαμε από τον καύσωνα είναι ηλικιωμένοι που δεν άντεξαν τις υψηλές θερμοκρασίες», είπε ο κ. Ρουμάνης.

Ιδιαίτερα για τους ανθρώπους μεγάλης ηλικίας,  είπε ο κ. Ρουμάνης, τα παιδιά  τα βρέφη και τους ανθρώπους με χρόνιες  παθήσεις, πρέπει να λαμβάνονται μέτρα όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές .

Η θερμική εξάντληση και η θερμοπληξία μπορούν να έχουν γρήγορη εξέλιξη  σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Ρόδου  (μέσα σε λίγα λεπτά) ή να εμφανιστούν σταδιακά σε διάστημα ωρών ή ημερών.

Τα συμπτώματα της θερμικής εξάντλησης περιλαμβάνουν:

  • Αίσθημα κόπωσης και αδυναμία
  • Ίλιγγο και λιποθυμικές τάσεις
  • Μείωση της αρτηριακής πίεσης
  • Κεφαλαλγία
  • Μυϊκές κράμπες
  • Αίσθημα ασθενείας
  • Έντονη εφίδρωση
  • Έντονη δίψα
  • Ταχυκαρδία
  • Μειωμένη ούρηση με σκουρόχρωμα ούρα

Αν τα συμπτώματα αυτά δεν αντιμετωπιστούν μπορεί να εξελιχθούν σε θερμοπληξία, τα συμπτώματα της οποίας περιλαμβάνουν σύγχυση, αποπροσανατολισμό, κρίσεις και απώλεια συνείδησης.

Οι οδηγίες  του ΙΣΡ

Η θερμική εξάντληση και η θερμοπληξία μπορούν να προληφθούν, σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Ρόδου, με την εφαρμογή μερικών απλών οδηγιών σε περιόδους καύσωνα. Ενημερωθείτε για την πρόγνωση του καιρού για να ξέρετε πότε θα υπάρχουν επικίνδυνες θερμοκρασίες. Δηλαδή:

Αποφύγετε την έκθεση στη ζέστη

  • Αποφύγετε τον ήλιο από τις 11 το πρωί μέχρι τις 3 το απόγευμα
  • Αν πρέπει να βγείτε έξω, προσπαθήστε να περπατάτε υπό σκιά, χρησιμοποιήστε αντηλιακό και φορέστε ένα καπέλο
  • Αποφύγετε την έντονη φυσική άσκηση
  • Φορέστε ανοιχτόχρωμα, φαρδιά, βαμβακερά ρούχα

Αν πρέπει να ταξιδέψετε στο εξωτερικό σε μία χώρα με ζεστό κλίμα, προσέξτε ιδιαίτερα τις πρώτες μέρες μέχρι να συνηθίσετε τη θερμοκρασία.

Διατηρήστε τη θερμοκρασία του σώματος χαμηλή

  • Πίνετε συχνά νερό και κρύα αναψυκτικά και αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ, καφεΐνης και ζεστών ποτών
  • Τρώτε κρύα φαγητά, ειδικά σαλάτες και φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό
  • Κάντε ένα κρύο μπάνιο
  • Ψεκάστε νερό στο δέρμα ή στα ρούχα σας ή βάλτε ένα βρεγμένο πανί στον αυχένα σας

Αν δεν ουρείτε συχνά και τα ούρα σας έχουν σκούρο χρώμα, αυτό αποτελεί σημάδι ότι έχετε αφυδάτωση και πρέπει να πίνετε περισσότερο νερό.

Μείνετε σε δροσερό χώρο

  • Κλείστε τα παράθυρα και τις κουρτίνες που βλέπει ο ήλιος το πρωί, αλλά ανοίξτε τα το βράδυ που πέφτει η θερμοκρασία
  • Αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, παραμείνετε στα πιο κρύα δωμάτια του σπιτιού ιδιαίτερα το βράδυ όταν πρέπει να κοιμηθείτε
  • Χρησιμοποιήστε ανεμιστήρες
  • Κλείστε τα περιττά φώτα και τις ηλεκτρικές συσκευές γιατί είναι πηγές θερμότητας
  • Βάλτε τις γλάστρες μέσα στο σπίτι καθώς ψύχουν τον αέρα

Η μόνωση των τοίχων του σπιτιού σας μπορεί να βοηθήσει μακροπρόθεσμα γιατί διατηρεί τη θερμότητα μέσα στο σπίτι όταν έχει κρύο και την κρατάει έξω όταν έχει ζέστη. Το βάψιμο των εξωτερικών τοίχων του σπιτιού με ανοιχτό, ανακλαστικό χρώμα μπορεί επίσης να βοηθήσει.

Μεριμνήστε για τα αγαπημένα σας πρόσωπα

  • Σιγουρευτείτε ότι τα ηλικιωμένα, ασθενή ή πολύ νεαρά άτομα της οικογένειάς σας βρίσκονται σε κατάλληλες συνθήκες.
  • Δεν πρέπει να αφήνετε μωρά, ηλικιωμένους ή παιδιά μόνα τους στο αυτοκίνητο.
  • Αν έχετε ασθενείς ή ηλικιωμένους γείτονες ή φίλους μεριμνήστε για την υγεία τους καθημερινά κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα.
  • Επαγρυπνείτε και καλέστε γιατρό αν κάποιος δεν νιώθει καλά ή χρειάζεται περεταίρω βοήθεια.

 

 

 

 

 2,770 total views,  6 views today