Aπάντηση στη Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου για τη διασύνδεση Τουρισμού και Πρωτογενούς τομέα δίνει η περιφερειακή αρχή δια του γραφείου τύπου της.
Στην απάντηση εκτός από τα τετριμμένα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται όταν ασκείται κριτική που ενοχλεί την περιφερειακή αρχή γίνεται και καταγραφή –διαφήμιση των δράσεων που η σημερινή περιφερειακή αρχή θεωρεί ως αποδοτικές και επιτυχημένες.
Προβάλλονται η «Αγροδιατροφική Σύμπραξη» και ειδικά η δράση «Be a Local» που αν η περιφερειακή αρχή είχε πράγματι τη βούληση να υλοποιήσει έπρεπε να θέσει σε ισχύ από την επομένη της θητείας που τελείωσε και όχι προεκλογικά για να ενημερωθούν οι πολίτες περί της σύνδεσης πρωτογενούς τομέα και τουρισμού.
Στην πράξη η διασύνδεση πρωτογενούς τομέα και τουρισμού δεν έχει καθιερωθεί γιατί οι δράσεις προβολής κατέληξαν σε άλλο στόχο .
Η διασύνδεση επιβάλλεται να αφορά τους ξενοδόχους που θα πρέπει να πεισθούν πρώτα για να εφοδιάζονται αποκλειστικά με τοπικά προϊόντα και να τα προωθούν στους τουρίστες μέσω των τμημάτων τους υλοποιώντας διάφορες δράσεις . Αφορά και τους παραγωγούς σε ότι αφορά την ποιότητα των προϊόντων και τις τιμές διάθεσης. Αφορά και τους δήμους που θα πρέπει να υλοποιούν δράσεις ανάλογες κάτι που ήδη γίνεται αλλά ” αγνοείται” από την περιφερειαρχή αρχή.
Όμως τα ξενοδοχεία είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Οι προμήθειες των προϊόντων ειδικά από τους μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους γίνονται με τους προμηθευτές βάση προσφορών και συμφωνιών.
Εύλογα κατανοεί κανείς πως είναι πιθανό να μην προτιμώνται τα ντόπια προϊόντα που πωλούνται πιο ακριβά από άλλα που προωθούνται από μεγάλους προμηθευτές που συνεργάζονται με τα ξενοδοχεία.
Έτσι καταλαβαίνει κανείς πως η όποια προβολή έγινε από την Περιφέρεια δεν έφθασε στην πηγή δηλαδή στους τουριστικούς πράκτορες και τους ξενοδόχους αλλά στο κοινό .
Η διασύνδεση Πρωτογενούς Τομέα και Τουρισμού μπορεί να επιτευχθεί μέσα από δράσεις όπως για παράδειγμα το «Ελληνικό Πρωινό» που αφορά τα ξενοδοχεία έχει καθιερωθεί στη Ρόδο και τα άλλα νησιά. Για την πιστοποίηση δε των μονάδων απαιτεί τη χρήση τοπικών προϊόντων ώστε να φέρουν και το ειδικό σήμα.
Αυτή είναι η πραγματικότητα που θα πρέπει να κατανοήσουν τα στελέχη της περιφέρειας έστω και τώρα ώστε να μην κουράζοντα με εξίσου άστοχες απαντήσεις.
Αναλυτικά στην ανακοίνωση απάντηση της περιφερειακής αρχής αναφέρονται τα ακόλουθα:
Το Νότιο Αιγαίο φημίζεται για τις πρωτιές του. Φημίζεται για τις διακρίσεις που έχει φέρει αυτά τα πέντε χρόνια, μέσα από πολύ σκληρή δουλειά της Περιφερειακής μας Αρχής. Στον Τουρισμό, στον Πρωτογενή Τομέα, στον Πολιτισμό και σε πολλούς ακόμη τομείς. Αυτό είναι κάτι το αδιαμφισβήτητο καθώς έγκριτα διεθνούς, πανελλαδικής και τοπικής εμβέλειας ΜΜΕ, έχουν πολλάκις ασχοληθεί και παρουσιάσει στα ρεπορτάζ τους τις πρωτιές μας, κάτι για το οποίο είμαστε περήφανοι, καθώς ανταποκριθήκαμε στους αρχικούς σχεδιασμούς μας και στις δεσμεύσεις μας απέναντι στην κοινωνία μας. Scripta manent λοιπόν και ευτυχώς γιατί στο τέλος της ημέρας θα αναρωτιόμασταν και εμείς τι δεν καταλαβαίνουμε!!!
Όμως, το τελευταίο διάστημα, το Νότιο Αιγαίο φημίζεται και για μια ακόμη πρωτιά. Μια πρωτιά στην στυγνή εργαλειοποίηση του ψεύδους και της εσκεμμένης παραπληροφόρησης ως εκλογικό εργαλείο πειθούς των πολιτών. Θα μας πείτε, κάνουν κάτι νέο; Όχι βέβαια, ίσα ίσα. Κάνουν ακριβώς αυτό που δεκαετίες τώρα έφερε την χώρα μας και τις τοπικές μας κοινωνίες στο σημείο μηδέν.
Και για να μιλάμε με στοιχεία, όπως άλλωστε συνηθίζουμε όλα αυτά τα χρόνια, ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Διαβάσαμε με περίσσιο ενδιαφέρον το άρθρο της παράταξης του κ. Γλυνού για τη διασύνδεση του τουρισμού και του πρωτογενούς τομέα. Και λέμε περίσσιο γιατί εμείς σε αυτούς τους δύο τομείς επενδύσαμε βαριά και με προϋπολογισμό, σχέδιο και στρατηγική και φέραμε πρωτιές και διακρίσεις που καμία άλλη εκ των 12 Περιφερειών δεν έχει κατακτήσει αλλά ούτε η δική μας Περιφέρεια ονειρευόταν πριν το 2014 που αναλάβαμε.
Η «Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου» ξεπέρασε τον εαυτό της, «συμμάχησε» με τον μηδενισμό, την παραπληροφόρηση και την αντιγραφή θέσεων που έγιναν πράξη και έφεραν αποτελέσματα και παρουσίασε στον αναγνώστη- πολίτη μια έκθεση ιδεών που ανέπτυξε, αφού τα τελευταία 5 χρόνια παρακολουθούσε να υλοποιείται παντού γύρω της. Της άρεσε το αποτέλεσμα, το θαύμασε και στη συνέχεια αφού αποδέχθηκε πως αποτελεί case study σου λέει “τόσο επιτυχημένο μοντέλο δεν το βάζω και εγώ στο δικό μου κείμενο”; Έμαθαν παπαγαλία από τα ΜΜΕ όλα αυτά που εμείς κάναμε και σήμερα έρχονται και τα προτείνουν να γίνουν τα επόμενα 4 χρόνια!!!
Όλο αυτό μας θυμίζει αυτό κάτι σαν το «ΕΤ καλεί πλανήτη Γη»!
Ξεκινά το άρθρο με τη σημασία της συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Πραγματικά έχουμε να σας πούμε πολλά πάνω σε αυτό: 117 κοινωνικοί εταίροι δούλεψαν μαζί μας και διεκδικήσαμε, κατακτήσαμε και υλοποιούμε το πρόγραμμα Taste the Seasons της Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης για το 2019. Εάν δεν το θυμάστε ή σας διέφυγε της προσοχής, ρωτήστε και τον υποψήφιό σας Πρόεδρο της ΣΕΤΚΕ που μαζί υλοποιήσαμε δράσεις όπως η μεγαλειώδης εκδήλωση παρουσίασης του Καλαθιού Πρωινού του Νοτίου Αιγαίου στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2017 και στη συνέχεια την επόμενη χρονιά η παρουσίαση του project στο Λονδίνο. Και εάν και σε εκείνον διαφεύγει, ανατρέξτε στις δηλώσεις του εκείνη την περίοδο.
Στη συνέχεια, μιλάτε και την «συμβολαιακή συνεργασία αγροτικής παραγωγής και τουρισμού» σε επίπεδο εκθέσεως ιδεών. Δημιουργήσαμε την Αγροδιατροφική Σύμπραξη, μέσα από την οποία επιτυγχάνεται ο μέγιστος βαθμός συνεργασίας παραγωγών και επιχειρήσεων του τουρισμού, θεσμικά, οικονομικά, πρακτικά. Δουλεύουμε συστηματικά πάνω στην προβολή των ιδιαίτερων προϊόντων μας και της μοναδικής γαστρονομικής κληρονομιάς μας και τα παρουσιάζουμε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό , τα συστήνουμε στους ανθρώπους της αγοράς και αυξάνουμε την αναγνωρισιμότητά τους. Χτίσαμε και υλοποιούμε σε συνεργασία με την Ένωση ξενοδόχων το πρόγραμμα Be a Local που ενισχύει την προτίμηση από μέρους των εστιατορίων των ξενοδοχείων στην τοπική παραγωγή, αφού μόνο με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η παραγωγή αυθεντικής γεύσης, γεγονός που αποτελεί εμπειρία- ζητούμενο για τον επισκέπτη διεθνώς.
Αυτά τα πέντε χρόνια σκληρής δουλειάς, πετύχαμε στον Πρωτογενή Τομέα μεγάλες νίκες:
Το Νότιο Αιγαίο έγινε η πρώτη ελληνική Περιφέρεια που διεκδίκησε και κέρδισε τον τίτλο της “Γαστρονομικής Περιφέρειας της Ευρώπης 2019”. Βάλαμε τα νησιά μας και τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη των γαστρονομικών προορισμών.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της Περιφέρειας μας οι παραγωγοί αλλά και τα προϊόντα των νησιών μας, ταξιδεύουν και συμμετέχουν σε όλες τις εκθέσεις Τροφίμων και Ποτών της Ελλάδας αλλά και τις μεγαλύτερες του Εξωτερικού.
Τα προϊόντα των νησιών μας, προστατεύονται μέσα από την κατοχύρωση τους και προχωρήσαμε στην ίδρυση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Νοτίου Αιγαίου, που στόχο έχει την ανάδειξη της παραγωγής του πρωτογενή τομέα των νησιών μας.
«Ενημερώσου και έλα μαζί μας να αλλάξουμε τον τόπο μας…» προτρέπετε τους συμπολίτες μας στα μέσα κοινωνικής σας δικτύωσης… «Ενημερωθείτε και ελάτε στα συγκαλά σας» σας προτρέπουμε εμείς… γιατί 4 χρόνια που σας περιμένουν στα έδρανα της αντιπολίτευσης θα ξεχάσει η κοινωνία μας και αυτά που ξέρει από εσάς…
#Κυριακήκοντήγιορτή