Ποιες δράσεις υποδεικνύει για το νησί η μελέτη της Deloitte σε συνεργασία με το δήμο του νησιού.

Πλήρως ηλεκτροκινούμενος στόλο οχημάτων, τόσο αυτοκινήτων όσο και δικύκλωνσυγκοινωνίες a la carte, ενέργεια προερχόμενη μόνο από εναλλακτικές πηγές σε συγκεκριμένο σημείο του νησιού, αλλά και η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών και σήμανσης ώστε να δοκιμαστούν επαναστατικές τεχνολογίες, όπως η αυτόνομη οδήγηση θα μετατρέψουν την Αστυπάλαια τα επόμενα 4 – 5 χρόνια σε νησί – πρότυπο.

Η συμφωνία με την Volkswagen, η οποία ήδη «τρέχει» και σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη θα δώσει τα πρώτα δείγματα γραφής σε 2 – 3 μήνες είναι η αρχή, ενώ περίπου στο ίδιο διάστημα θα ανακοινωθούν και τα κίνητρα αντικατάστασης των οχημάτων των κατοίκων του νησιού από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Τα παραπάνω επεσήμανε κατά την τοποθέτησή του στο πλαίσιο της ανακοίνωσης της μελέτης της Deloitte για το στρατηγικό σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης της Αστυπάλαιας ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την οικονομική διπλωματία και την εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης: «Ονειρευτήκαμε ως κυβέρνηση την επιλογή ενός τόπου στον οποίο θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε πρωτοποριακές ιδέες ώστε να μπορέσουμε να δείξουμε σήμρα μία φωτογραφία από το μέλλον» είπε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος εξήγησε και τους τέσσερις βασικούς πυλώνες του σχεδίου για το νησί:

  • Οσον αφορά την ενέργεια θα σταματήσει σταδιακά ο τρόπος τροφοδότησης του νησιού και θα εγκατασταθεί ένα υβριδικό σύστημα εναλλακτικών πηγών από τον άνεμο και τον ήλιο, με τηνενέργεια να αποθηκεύεται σε ένα σύστημα μπαταριών.
  • Θα δοθεί η δυνατότητα να αντικατασταθούν όλα τα οχήματα με ηλεκτρικά, διασφαλίζοντας ότι θα θεσμοθετηθούν σημαντικά υψηλότερα (ίσως και διπλάσια) κίνητρα για τους κατοίκους της Αστυπάλαιας, τα οποία θα ανακοινωθούν εντός του προσεχούς τριμήνου στο πλαίσιο του προγράμματος «οδηγώ στην Αστυπάλαια»: «Η Volkswagen μας είπε πως δε θέλει να βγάλει χρήματα από τις πωλήσεις, οι συστημικές τράπεζες θα παράσχουν δάνεια και μεσα, ενώ θα δημιουργηθεί δίκτυο ηλεκτρικών οχημάτων, αυτοκινητων, σκουτερς και ποδηλάτων, τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα χρησιμοποιούν με χρονοχρέωση, όπως εξήγησε ο κ. Φραγκογιάννης. Παράλληλα θα προχωρήσουν δωρεές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για την αντικατάσταση και των οχημάτων το δημοσίου (ασθενοφόρα, κλπ).
  • Οι συγκοινωνίες θα είναι α λα καρτ, δηλαδή κατά παραγγελία. Οι πολίτες δε θα χρειάζεται να περιμένουν στις στάσεις για το λεωφορείο, αλλά θα μπορούν να στέλνουν ένα γραπτό μήνυμα ή να καλούν σε έναν αριθμό ώστε να περνά ένα ηλεκτρικό βαν να τους παραλαμβάνει από το σημείο που βρίσκονται και να τους μεταφέρει στον προορισμό τους 24 ώρες το 24ωρο.
  • Θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές οδικού δικτύου και σήμανσης ώστε να μπορεί να δοκιμαστεί και η αυτόνομη οδήγηση.

Βάσει της μελέτης, την οποία εκπόνησε η Deloitte σε συνεργασία με την ΜΚΟ Axion Hellas και τον δήμο Αστυπάλαιας, την υφιστάμενη κατάσταση του νησιού διαμορφώνουν ο σταθερός ή και μειούμενος αριθμός μόνιμων κατοίκων, ο μη εδραιωμένος νησιωτικός και τουριστικός προορισμός του νησιού, οι υποδομές που χρήζουν βελτίωσης, οι περιορισμένες ευκαιρίες απασχόλησης και οικονομικής ανάπτυξης. Παρά τις δυσκολίες όμως υπάρχουν ήδη πρωτοβουλίες για δράσεις με στόχο τηνενίσχυση της εικόνας και της αναγνωρισιμότητας του νησιού.

 728 total views,  6 views today