Αυξάνονται οι αεροπορικές θέσεις προς Ελλάδα

123

Είκοσι πέντε τοις εκατό υψηλότερα από το 2019 κινείται αυτή την περίοδο ο προγραμματισμός θέσεων σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις που έχουν κάνει οι αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν ελληνικούς προορισμούς με το εξωτερικό.

Αν και τα στοιχεία αυτά δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα με του 2019, καθότι η πανδημία και η κρίση στον τουρισμό έχουν οδηγήσει τα αεροδρόμια  σε ιδιαίτερα ευέλικτες πολιτικές κρατήσεων slots για τις πτήσεις, χωρίς δηλαδή να επιβαρύνονται οι αεροπορικές αν τελικά ακυρώσουν κάποιες πτήσεις, παραμένουν λίαν ενθαρρυντικά.

Εξάλλου στο ίδιο συμπέρασμα, δηλαδή μιας ιδιαίτερα θετικής καλοκαιρινής σεζόν, παραπέμπουν και άλλες εξελίξεις, όπως η ανακοίνωση του γερμανικού ταξιδιωτικού οργανισμού FTI Group, ο οποίος γνωστοποίησε πως αυξάνει τον αριθμό των κρατημένων δωματίων στην Ελλάδα που θα διαθέσει φέτος στους πελάτες του.

Ειδικότερα, η εδρεύουσα στο Μόναχο επιχείρηση ανακοίνωσε πως αυξάνει τα διαθέσιμα κρεβάτια κυρίως σε ελληνικά νησιά, όπως η Κρήτη, η Κως, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Σκιάθος αλλά και η Κεφαλονιά και η Ζάκυνθος, καθώς θέλει να αποφύγει την εξάντληση του αποθέματος που είχε προγραμματίσει, δεδομένης της ισχυρής ζήτησης για διακοπές στην Ελλάδα που καταγράφεται μεταξύ των πελατών της.

Με βάση στοιχεία του ελληνικού υπουργείου Τουρισμού, η γερμανική TUI, ο μεγαλύτερος tour operator στην Ευρώπη, ανακοίνωσε ότι για το 2022 η Ελλάδα είναι νούμερο ένα προορισμός στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών και προγραμματίζει πάνω από 3 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις. Επίσης, η Easyjet προγραμματίζει 4,4 εκατ. θέσεις, η Jet2 1,2 εκατ., η Transavia 1,3 εκατ., η Condor 1,9 εκατ., η British Airways 800.000 και η Air France 850.000 θέσεις.

Είναι 25% υψηλότερα από το 2019 στις διεθνείς πτήσεις – Μετά την TUI, αυξάνει τα διαθέσιμα δωμάτια στη χώρα και η γερμανική FTI.

Την εκτίμηση πως φέτος ο τουρισμός όχι μόνον θα ανακτήσει τουλάχιστον το 80% των μεγεθών του 2019, της τελευταίας χρονιάς πριν από την πανδημία, αλλά μπορεί να αγγίξει ακόμα και το 100%, στηρίζει και πρόσφατη πρόβλεψη του διευθύνοντος συμβούλου της TUI AG, Fritz Joussen. Ο γερμανικός ταξιδιωτικός όμιλος έχει ήδη για φέτος κρατήσεις που αντιστοιχούν στο 80% εκείνων του 2019 και αναμένει περαιτέρω ενίσχυσή τους, καθώς ο πόλεμος δεν δείχνει να επηρεάζει πλέον το συνολικό κλίμα για ταξίδια. Ελλάδα και Ισπανία αποτελούν τους δύο κορυφαίους προορισμούς για τους πελάτες του ομίλου.

Οι παραπάνω εξελίξεις δεν εκπλήσσουν όσους παρακολουθούν στενά την τουριστική αγορά: Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) και της εταιρείας TCI Research, η συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, όπως αυτή προκύπτει από τις διαδικτυακές συνομιλίες, υπερείχε έναντι των ανταγωνιστών (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία). «Στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, λαμβάνοντας υπόψη τη ρευστότητα και την αβεβαιότητα του ευρύτερου περιβάλλοντος λόγω της πορείας της πανδημίας και των ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία», σχολιάζει το ΙΝΣΕΤΕ. Πέρα από τη γενικά θετική διαδικτυακή εικόνα της χώρας, η Ελλάδα και η Αθήνα λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση και ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας από τους επισκέπτες (γαστρονομία, πολιτισμός, υγειονομική πρόληψη, καθαριότητα, φιλοξενία). Οι πιο ευχαριστημένοι ταξιδιώτες προέρχονται από τις ΗΠΑ και ακολουθούν αυτοί από τη Βρετανία και την Ολλανδία και στη συνέχεια από την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.