Σε αύξηση κατά 6% της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προχώρησαν, από την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου, ορισμένες από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες στη χώρα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο μέχρι και κατά 25% κόστος των νέων ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, κατά εφαρμογή κανονισμού του ΙΜΟ.

Η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών ήταν κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος όταν το αντίστοιχο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος. Για το θέμα της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ενημέρωσαν ήδη την Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και το υπουργείο Ναυτιλίας.

Για το θέμα της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ενημέρωσαν ήδη την Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και το υπουργείο Ναυτιλίας

Οι ακτοπλόοι προκειμένου να μην προχωρήσουν σε αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων είχαν καταθέσει πρόταση μείωσης του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από το 24% που είναι σήμερα. Το θέμα έχει θέσει ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας στο υπουργείο Οικονομικών, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποια συγκεκριμένη εξέλιξη.

Ως εναλλακτική προς το παρόν είναι η τοποθέτηση συσκευών καθαρισμού καυσαερίων Scrubbers, που θα επιτρέψει τη χρησιμοποίηση καύσιμου υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ παράλληλα θα συμμορφώνεται με το νέο όριο του 0,5% που έχει θέσει ο ΙΜΟ. Ήδη κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν προχωρήσει ή αναμένεται να προχωρήσουν στην εγκατάσταση Scrubbers, ωστόσο κι αυτή είναι μία κοστοβόρα λύση, καθώς το κόστος για την τοποθέτηση ενός τέτοιου συστήματος κυμαίνεται περίπου στα 5 εκατ. ευρώ για το κάθε πλοίο.

Η πρώτη ακτοπλοϊκή εταιρεία η οποία σε όλα τα πλοία της έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση συσκευών καθαρισμού καυσαερίων είναι οι Μινωικές Γραμμές. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στα πλοία KNOSSOS PALACE, FESTOS PALACE και MYKONOS PALACE. Σύντομα και η Attica Group που δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία σε Ελλάδα και εξωτερικό μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 31 πλοία αναμένεται να προχωρήσει στην τοποθέτηση Scrubbers σε κάποια από αυτά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ AKOMH:   Άρχισαν τα όργανα: "Βροχή" πέφτουν οι παραιτήσεις στο δημαρχείο!

Θυμίζουμε, πάντως, ότι ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης, είχε χαρακτηρίσει κλέφτες όποιους επιχειρήσουν να αυξήσουν τις τιμές της βενζίνης στα πρατήρια. «Όποιος πρατηριούχος τυχόν ανέβασε τις τιμές εξ αυτού του λόγου είναι κλέφτης. Ως υπουργείο Ανάπτυξης έχουμε βγάλει συνεργεία και κάνουμε ελέγχους στα πρατήρια καυσίμων», είχε υπογραμμίσει χαρακτηριστικά.

Το ενδεχόμενο ανατιμήσεων στα ναύλων είχε υπογραμμίσει πρόσφατα και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης. Όπως είπε, μιλώντας στο ethnos.gr, η υποχρεωτική χρήση των ακριβότερων κατά 25% καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020 αναμένεται να πιέσει προς τα πάνω τις τιμές των εισιτηρίων, εάν δεν βρεθεί λύση στο πρόβλημα.

Μάλιστα, υπογράμμισε πως το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπισθεί μέσα από τη δραστική μείωση του ΦΠΑ στο 13% από 24% που είναι σήμερα. Όπως λέει, είναι η πλέον κατάλληλη λύση καθώς αντισταθμίζει την επιβάρυνση που υφίστανται οι ακτοπλοϊκές από τα ακριβότερα καύσιμα. Υπολογίζεται πως οι ακτοπλοϊκές θα καταβάλλουν περίπου 60 εκατ. ευρώ περισσότερα για καύσιμα το 2020 σε σχέση με το 2019, ενώ περίπου 50 εκατ. ευρώ εκτιμάται πως θα είναι η «ελάφρυνση» από τη μείωση του ΦΠΑ κατά 11 μονάδες.

«Πρόκειται για μια λύση παρόμοια με αυτή που εφαρμόστηκε στην περίπτωση της ΔΕΗ. Έτσι, η μικτή τιμή του εισιτηρίου, αυτή δηλαδή που πληρώνει ο επιβάτης θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα ενώ και οι επιχειρήσεις θα πάρουν βαθιά ανάσα», επισημαίνει με έμφαση.

Το υπουργείο Ναυτιλίας αλλά και το υπουργείο Οικονομικών έχουν ενημερωθεί ήδη για την πρόταση των ακτοπλόων και δείχνουν να κατανοούν το πρόβλημα. Ωστόσο, το θέμα δεν είναι τόσο απλό αφού όλου οι κλάδοι αντιμετωπίζουν προβλήματα με τους υψηλούς συντελεστές – 24% του ΦΠΑ.

Ο κ. Σακέλλης υποστηρίζει πως η ακτοπλοΐα οφείλει και πρέπει να ιδωθεί από διαφορετικό πρίσμα καθώς εκτελεί δημόσια υπηρεσία με υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων χωρίς να υπάρχει δυνατότητα διακοπής ή μείωσής τους χωρίς την έγκριση του Υπουργείου Ναυτιλίας, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην μεγάλη εξάρτηση του κλάδου από το κόστος των καυσίμων, το οποίο αποτελεί το 50% του κόστους εκμετάλλευσης.

 192 total views,  2 views today