Την έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού που θέτει το νέο πλαίσιο πολιτικής της Ε.Ε. για την οδική ασφάλεια, ανέλυσε με παρέμβαση της στην ολομέλεια του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου  η ευρωβουλευτής της ΝΔ και εισηγήτρια κ. Ελίζα Βόζεμπεργκ

Συγκεκριμένα, μίλησε για την ανάγκη μείωσης του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό καθώς και για μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, που ευθύνεται για το 25% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη.

Μεταξύ άλλων, η κ. Βόζεμπεργκ υπογράμμισε τη σημασία να επενδύσουν τα κράτη μέλη στη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς οδηγών και στην παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στον τομέα της οδικής ασφάλειας, που ξεκινά στο σχολείο και αποτελεί μέρος μιας συνεχούς δια βίου μάθησης.

Η έκθεση δίνει ιδιαίτερη προσοχή στους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως πεζούς, ποδηλάτες και ηλικιωμένους και ζητά τη δημιουργία εθνικών παρατηρητήριων για την οδική ασφάλεια με στόχο τη συλλογή, την επεξεργασία και τη διατήρηση εθνικής βάσης δεδομένων. Επίσης, τονίζει την ανάγκη για την παροχή σταθερών και συνεκτικών λύσεων χρηματοδότησης και επενδύσεων σε θέματα οδικής ασφάλειας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης της κ. Βόζεμπεργκ:

Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας μας αφορά όλους, καθώς περίπου 1 εκατομμύριο τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν κάθε χρόνο στην ΕΕ. Οι αριθμοί των θανάτων στην άσφαλτο σίγουρα σοκάρουν. Χαρακτηριστικά, το 2019 σημειώθηκαν 23.000 θάνατοι και 12.000 σοβαροί τραυματισμοί.

Οι στόχοι της Ένωσης για μείωση στο 50% των τροχαίων ατυχημάτων έως το 2030 και το «VisionZero» για μηδενικούς θανάτους στις οδικές μεταφορές μέχρι το 2050 μπορούν να επιτευχθούν με συγκεκριμένη στρατηγική, πολιτική βούληση, αυξημένα και στοχευμένα μέτρα επιβολής καθώς και με επαρκή χρηματοδότηση.

Η έκθεση για την οδική ασφάλεια θέτει τις βάσεις για ασφαλείς υποδομές, υπεύθυνους οδηγούς και κυκλοφοριακή παιδεία. Στο πλαίσιο αυτό, υποστηρίζουμε τη μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό, τη μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς το αλκοόλ ευθύνεται για το 25% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, και περισσότερα μέτρα ασφαλείας σε υποδομές και οχήματα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να υπογραμμίσω τη σημασία να επενδύσουμε στην εκπαίδευση όσων κινούνται στους δρόμους και στη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς οδηγών, που αποτελεί προτεραιότητα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς. Όλα τα κράτη μέλη πρέπει να διασφαλίσουν την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στον τομέα της οδικής ασφάλειας, που ξεκινά στο σχολείο και αποτελεί μέρος μιας συνεχούς δια βίου μάθησης».

 

 98 total views,  2 views today