Σε καθημερινή σχεδόν βάση γίνονται αεροδιακομιδές ασθενών από τα μικρότερα νησιά της Δωδεκανήσου προς τη Ρόδο και το Γενικό Νοσοκομείο, με πτητικά μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας και τη στελέχωση του ΕΚΑΒ, είτε και προς τα Νοσοκομεία Αναφοράς (Κρήτης ή Αθήνας), όταν πρόκειται για σοβαρότερα περιστατικά covid-19 ή άλλες σοβαρές περιπτώσεις που πρέπει να διακομισθούν σε εξειδικευμένα νοσηλευτικά ιδρύματα, σώζοντας ζωές.

Με αφορμή τις αναφορές περί καθυστερήσεων που καταγράφονται σε λιγοστές των περιπτώσεων ή τις διαμαρτυρίες που εκφράζονται από αυτοδιοικητικούς παράγοντες περί καθυστέρησης στη μεταφορά του ασθενούς με κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, ερωτήθηκε σήμερα από τον sky ο Διευθυντής του ΕΚΑΒ/ιπτάμενος γιατρός/ αναισθησιολόγος Σάββας Καραταπάνης.

Όπως τόνισε ο κ. Καραταπάνης: “σε όσες αεροδιακομιδές έτυχε να ασχοληθώ, οι κατηγορίες ήταν άδικες. Ο μηχανισμός των αεροδιακομιδών λειτουργεί με το μέγιστο επαγγελματισμό. Κάποιες φορές υπερτονίζονται αυτές οι λεγόμενες καθυστερήσεις, αλλά θα πρέπει να επισημάνω τα εξής:

  1. Το συντονιστικό κέντρο του ΕΚΑΒ, το οποίο βρίσκεται στην Ελευσίνα, είναι ένα τηλεφωνικό κέντρο που καταγράφει τις κλήσεις. Ένας γιατρός π.χ. στην Κάσο που έχει αυτή τη στιγμή έναν ασθενή που κινδυνεύει, θα΄πρέπει να καλέσει αυτό το συντονιστικό κέντρο και να δηλώσει ότι “έχω αυτό τον άρρωστο, με αυτά τα δεδομένα κλπ. και πρέπει να διακομισθεί”. Το συντονιστικό κέντρο στην Αθήνα θα εξετάσει την προτεραιότητα των διακομιδών. Αυτό θα πρέπει να το δεχτούν και οι αυτοδιοικητικοί συνάδελφοι και να αφήσουν τους γιατρούς κάνουν τη δουλειά τους.
  2. Γνωρίζω περιπτώσεις, όπως π.χ. που η γιατρός σε νησί έκανε άριστα τη δουλειά της και ο γιατρός στο συντονιστικό κέντρο έκανε επίσης άριστα τη δουλειά του, ο ασθενής δεν έπαθε τίποτα, αντιμετωπίσθηκε με επάρκεια, διακομίσθηκε και στο τέλος βγήκε η γκρίνια ότι άργησε να γίνει η αεροδιακομιδή. Ποιός αλήθεια θα το κρίνει αυτό; Ούτε ο Δήμαρχος, ούτε ο γιατρός που είναι σ΄ ένα Κέντρο Υγείας και δεν έχει τα δεδομένα των κλήσεων εκείνη τη στιγμή.
  3. Δε μπορούμε να έχουμε 15 ελικόπτερα. Στο Νότιο Αιγαίο έχουμε το ελικόπτερο super puma κι ένα ελικόπτερο σινούκ. Αυτά κάποιες φορές χαλάνε. Και είναι καλό να χαλάνε προειδοποιημένα. Να ξέρει δηλαδή ο πιλότος για τη βλάβη και να διορθωθεί. Γιατί κάποιες φορές χαλάνε και νύχτα και 3 η ώρα, όταν π.χ. γυρνάς από το Καστελλόριζο -και αναφέρομαι σε πραγματικά περιστατικά- και να κινδυνεύεις να φθάσεις στον προορισμό σου… Γι΄αυτά δε μιλάμε προς τα έξω και δεν βγαίνουν στη δημοσιότητα. Το τμήμα των αεροδιακομιδών είναι ένας ευαίσθητος τομέας κι έχει τεράστιο έργο. Είμαι χαρούμενος και νιώθω τιμή μου ότι αυτό το τμήμα το έχω υπηρετήσει χρόνια”.

 295 total views,  2 views today