Ολες οι πληρροφορίες για το πώς λειτουργεί το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRSF) από την Ένωση Καταναλωτών της Βαυαρίας και από γερμανικά δημοσιεύματα.
Ιδού, λοιπόν, οι πληροφορίες αυτές:
- Κατ΄αρχήν το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRSF) ιδρύθηκε το 2019, μετά την κατάρρευση του Thomas Cook, ώστε να αποζημιώνονται οι πελάτες σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
- Οι τουριστικοί πράκτορες με ετήσιο τζίρο δέκα εκατομμυρίων ευρώ και άνω πρέπει πλέον να γίνουν μέλη του DRSF. Πληρώνουν το ένα τοις εκατό της τιμής του ταξιδιού στο ταμείο, το οποίο στη συνέχεια αποζημιώνει τους πελάτες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
- Με τη βοήθεια αυτού του ταμείου, οι πελάτες αποζημιώνονται για την προκαταβολή τους, ενώ μέσω του ταμείου οργανώνεται ο επαναπατρισμός για τους αποκλεισμένους ταξιδιώτες.
- Από το Νοέμβριο του 2021, οι οργανωμένες εκδρομές και οι σχετικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες ασφαλίζονται μέσω ενός κεντρικού ταμείου ταξιδιωτικής ασφάλισης.
- Στην περίπτωση της FTI, αυτό το ταμείο χρησιμοποιείται τώρα για πρώτη φορά.Προβλέπεται ότι όλοι οι παραθεριστές που έχουν κάνει κράτηση πακέτου διακοπών θα λάβουν πίσω ολόκληρο το κόστος. Αλλά αν αυτό θα συμβεί πραγματικά μένει να φανεί.
- Οι υπάλληλοι του ταμείου διευκρινίζουν με τον διαχειριστή αφερεγγυότητας εάν μπορούν να πραγματοποιηθούν ταξίδια ή όχι από τον πράκτορα που κατέθεσε αίτηση πτώχευσης.
- Εάν το ταξίδι ακυρωθεί – όπως ανακοίνωσε η FTI – το DRSF θα ξεκινήσει αυτόματα τη διαδικασία επιστροφής χρημάτων. Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να αποφεύγουν την ακύρωση. Εκτός από το πρόσθετο κόστος, η ακύρωση θα μπορούσε να καταστήσει δύσκολη την διεκδίκηση αξιώσεων κατά του DRSF.
- Με ένα πακέτο διακοπών, οι καταναλωτές είναι στην ασφαλή πλευρά της….ιστορίας.
- Η κατάσταση είναι διαφορετική για τις καθαρές κρατήσεις μόνο πτήσεων ή μόνο ξενοδοχείων μέσω του FTI. Αυτές οι κρατήσεις δεν εμπίπτουν στην υποχρεωτική απαίτηση ασφάλισης – επομένως δεν ισχύει η προστασία κατά της αφερεγγυότητας.
- Σύμφωνα με το Βαυαρικό Κέντρο Καταναλωτών, όποιος έχει κάνει κράτηση μόνο σε ξενοδοχείο ¨πέφτει” στην κλασική περίπτωση αφερεγγυότητας, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να προχωρήσει η εκκαθάριση για να δει τι έχει απομείνει.
- Εάν η FTI ενήργησε μόνο ως ενδιάμεσος κατά την κράτηση του ξενοδοχείου, οι επηρεαζόμενοι θα πρέπει να επικοινωνήσουν απευθείας με το ξενοδοχείο και να διευκρινίσουν εάν η κράτηση έγινε και εάν το δωμάτιο του ξενοδοχείου έχει ήδη πληρωθεί. Οι θιγόμενοι πρέπει να υποβάλουν την αίτησή τους στον διαχειριστή αφερεγγυότητας. Η εξέταση των αξιώσεων είναι χρονοβόρα και η πιθανότητα αποζημίωσης είναι συχνά μικρή.
- Το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας συνιστά στους ταξιδιώτες από τους οποίους ξενοδόχοι ή άλλοι πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών απαιτήσουν να διευθετήσουν αμέσως τις εκκρεμείς απαιτήσεις να επικοινωνήσουν με την τηλεφωνική γραμμή FTI.
- Οι ταξιδιώτες πρέπει να προσέχουν το πιστοποιητικό ασφάλισης του τουριστικού πράκτορα όταν κάνουν κράτηση για πακέτο διακοπών. «Δεν θα πρέπει να γίνει καμία πληρωμή μέχρι να είναι διαθέσιμο το πιστοποιητικό ασφάλισης», προειδοποιούν οι ειδικοί.
- Κατά την κράτηση μόνο πτήσεων και μόνο διαμονής, οι ταξιδιώτες πρέπει να συνάψουν τη δική τους ασφάλεια. Μόνο έτσι οι παραθεριστές μπορούν να είναι σίγουροι ότι θα πάρουν τα χρήματά τους πίσω.
- Εκτός από τους ταξιδιώτες, τα ταξιδιωτικά γραφεία επηρεάζονται από την αφερεγγυότητα της FTI, καθώς λαμβάνουν προμήθεια. Αυτό μπορεί να μην ισχύει πλέον λόγω της πτώχευσης.
- Το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRSF) θα εκδώσει εγγύηση κάλυψης για όλα τα ταξίδια που πρέπει ακόμη να ολοκληρωθούν – καθώς και για επισκέπτες που βρίσκονται ήδη στα ξενοδοχεία και για τους οποίους η διαμονή δεν έχει πληρωθεί. Οι εκδρομές δεν περιλαμβάνονται στην κάλυψη. Εάν υπάρχουν παρατυπίες στις μεταφορές μεταξύ του αεροδρομίου και του ξενοδοχείου, οι ταξιδιώτες καλούνται να επικοινωνήσουν με το τηλεφωνικό κέντρο FTI.