Η τουριστική περίοδος φτάνει στο τέλος της και όπως συμβαίνει πάντα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αρχίζουν να μειώνουν τα δρομολόγιά τους, σε σημείο που να μην υπάρχει σύνδεση μεταξύ πολλών νησιών.
Του Γιάννη Αγγέλου, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νοτίου Αιγαίου
Είναι γεγονός ότι αυτό το φαινόμενο επαναλαμβάνεται διαχρονικά ως αποτέλεσμα της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα, που δίνουν τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να καθορίζουν ανάλογα με τα κέρδη τους τα δρομολόγια που θα εκτελούν. Ποια νησιά θα προσεγγίζουν, πότε, και το ύψος των εισιτηρίων που απαιτούν από τους νησιώτες.
Είναι επίσης γεγονός ότι σε μια νησιωτική χώρα στην οποία ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται συνεχώς στην πρώτη θέση παγκοσμίως. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα, πως είναι δυνατόν στη χώρα αυτή να υπάρχουν άγονες γραμμές, αδρά επιδοτούμενες προς τους εφοπλιστές, οι οποίοι εκτός των άλλων έχουν πάνω από 50 φοροαπαλλαγές, ενώ φορολογούνται και εθελοντικά, αν και τα εισιτήρια έχουν ξεπεράσει κάθε όριο σε ακρίβεια.
Τα προβλήματα της υποβαθμισμένης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας που πολλές φορές γίνεται με πλοία αμφίβολης αξιοπιστίας και αξιοπλοΐας, είναι βέβαιο ότι θα γίνουν το χειμώνα μεγαλύτερα για τους κατοίκους των νησιών.
Δεν αξίζει σε κανένα νησιώτη μόλις πέφτει η αυλαία της τουριστικής περιόδου να αρχίζει η δική του «Οδύσσεια».
Δεν αξίζει στο λαό μας να πληρώνει ημερησίως 500.000 ευρώ και να στέλλει ελληνικές φρεγάτες για την προστασία των εφοπλιστών στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, οι οποίοι θησαυρίζουν ακόμα περισσότερο με την γενίκευση του φρικτού πολέμου του Ισραήλ εναντίον της Παλαιστίνης και των γειτονικών χωρών.
Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι ο περιφερειάρχης συμμετέχει στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, είναι επιτακτική η ανάγκη το Περιφερειακό Συμβούλιο να διεκδικήσει, να απαιτήσει λύσεις για τακτική, ασφαλή και φθηνή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία όλων των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.
Γιάννης Αγγέλου
επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νοτίου Αιγαίου