Γιώργος Ξηραδάκης στον Sky: Καλές οι συνθήκες για σύσταση νέας ακτοπλοϊκής εταιρείας στα Δωδεκάνησα

Δεν είναι αρνητικές οι συνθήκες, αντιθέτως μπορεί και να ευνοούν τη δημιουργία μιας ναυτιλιακής εταιρείας, που θα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες στη γραμμή της Δωδεκανήσου.

Το εγχείρημα μπορούν να στηρίξουν επενδυτές επιχειρηματίες, που μπορούν να αντλήσουν κεφάλαια είτε από ίδιους πόρους από πόρους της ΕΕ που είναι διαθέσιμοι για τέτοιες δράσεις.

Όπως εξήγησε μιλώντας στον Sky ο ιδρυτής της εταιρείας XTRC κ Γιώργος Ξηραδάκης  θεωρείται δύσκολο να δημιουργηθεί πάλι μια εταιρεία λαϊκής βάσης όπως εκείνη που είχε συσταθεί και λειτουργήσει στο παρελθόν και συνέδεσε το όνομα της με την ανάπτυξη της περιοχής.

Σήμερα οι συνθήκες έχουν αλλάξει μεν και είναι δύσκολο να βρεθούν πρωτεργάτες σαν εκείνους που έκαναν την αρχή για να δημιουργηθεί και να μεγαλουργήσει  η ΔΑΝΕ, αλλά  είναι ανάγκη και πάλι πλέον για μια ακτοπλοϊκή εταιρεία που να ανήκει στα Δωδεκάνησα και να καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρηματιών.

Όπως είπε ο κ. Ξηραδάκης η δυναμική της τουριστικής κίνησης δείχνει την ανάγκη αλλά και τις δυνατότητες που μπορεί να υπάρχουν στην περιοχή μας.

Ωστόσο  θα πρέπει να συνταχθεί μια μελέτη που θα σκιαγραφήσει πλήρη  εικόνα για τη γραμμή της Δωδεκανήσου που παραμένει μια από τις μεγάλες στη χώρα  μετά από αυτή της Κρήτης όπως είπε ο κ. Ξηραδάκης.

Θα δείξει τη δυναμική της γραμμής, τις ανάγκες σε δρομολόγια με απευθείας συνδέσεις με τον Πειραιά και τα νησιά, τον αριθμό των πλοίων που θα χρειαστούν, αλλά και τον ανταγωνισμό που θα δεχθεί από τις εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Ο κ. Ξηραδάκης αναφέρθηκε και στην μεγάλη δυναμική που έχουν αναπτύξει οι τοπικές ακτοπλοικές εταιρείες οι διοικήσεις των οποίων δείχνουν διάθεση για απόκτηση νέων πλοίων σύγχρονων και την σύνδεση του νομού με άλλα συμπλέγματα όπως οι Κυκλάδες και η Κρήτη.

« Το θέμα της ίδρυσης ακτοπλοϊκής είναι νευραλγικό για τη συνοχή του ελληνικού κράτους όσο και για την ανάπτυξη της Δωδεκανήσου. Είναι σαν  να ξαναμοιράζουμε την τράπουλα αν και φαίνεται να υπάρχει ένα ισχυρό ολιγοπώλιο. Ότι συνέβη με την αεροπορική βιομηχανία το  ίδιο και στην ακτοπλοία. Υπάρχει ένα πάρα πολύ μεγάλο γκρούπ που έχει τα περισσότερα πλοία και άλλα  που λειτουργούν», τόνισε.

Εξηγώντας την έκφραση για το ξαναμοίρασμα της τράπουλας εξήγησε πως την χρησιμοποίησε για να εξηγήσει πως όλα τα πλοία που υπάρχουν στην αγορά θα πρέπει να απεγκατασταθούν.

«Όλα τα πλοία που υπάρχουν στην αγορά θα  πρέπει να απεγκατασταθούν και αυτό δεν μπορεί να γίνει σιγά σιγά. Οδηγούμαστε προς την πράσινη ναυτιλία ώστε να υπάρχουν πλοία που θα εκπέμπουν τους λιγότερους  δυνατούς ρύπους. Υπάρχει πεδίο δράσης για τους νέους επιχειρηματίες που μπορούν να μπουν στο χώρο της ακτοπλοίας γενικά», είπε ο κ. Ξηραδάκης.

Στην τοπική ακτοπλοΐα  υπάρχει πολύ μεγάλη δυναμική

Σε ερώτηση για τα συμπεράσματα της μελέτης που έχει εκπονήσει για τη γραμμή της Δωδεκανήσου φέτος δήλωσε:

«Η δική σας περιοχή έχει την κύρια γραμμή που συνδέει τη Ρόδο την Κω και άλλα  νησιά με τον Πειραιά και υπάρχουν και πολλές εταιρείες ενδωδωκανησιακές που εξυπηρετούν μεγάλο κομμάτι της τουριστικής κίνησης .Σε αυτό τον τομέα δηλαδή στην τοπική ακτοπλοΐα  υπάρχει πολύ μεγάλη δυναμική. Για την μεγάλη ακτοπλοία,  μετά την Κρήτη η Δωδεκάνησος  είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή αγορά. Η ζήτηση υπάρχει», είπε ο κ. Ξηραδάκης.

«Είναι δύσκολο να πει κανείς, εξήγησε ο κ. Ξηραδάκης , ότι είμαστε  στην εποχή του 70  και του 80 που δημιουργήθηκε η ΔΑΝΕ η ΑΝΕΚ η ΝΕΛ που όπως  είδαμε σταδιακά εξασθένησαν.

« Δεν εξασθένησαν επειδή δεν υπήρχε το τοπικό ενδιαφέρον οικονομικών συμφερόντων  αλλά γιατί τα χρήματα που χρειάστηκαν για να  μπουν τα νέα πλοία  και να ανταγωνιστούν τους ιδιώτες που  ανανέωναν το στόλο τους ήταν πάρα πολλά. Και δεν υπάρχει τώρα ,  ενδεχομένως,  η επιθυμία των τοπικών αρχόντων όπως ήταν παλιά η Μητρόπολη ο Δήμος το εμπορικό επιμελητήριο η τοπική κοινωνία που έκαναν κάλεσμα στον κόσμο για την συγκέντρωση πόρων. Είναι λίγο δύσκολο στη σημερινή εποχή να δημιουργηθεί εταιρεία λαϊκής βάσης.Όσες προσπάθειες έγιναν τα τελευταία  20 χρονια δεν καρποφόρησαν ειδικά όταν μπροστά τους ήταν επιχειρηματικός κίνδυνος. Η ακτοπλοΐα είναι μια συνεχής προσπάθεια να κρατήσεις τα πλοία σου σε ανανεωτική βάση.  Δεν παίρνουμε ένα βαπόρι και το κρατάμε 20 χρόνια», είπε.

Σε ερώτηση για τι μπορεί να γίνει στο εξής δήλωσε:

«Από ότι φαίνεται υπάρχει επιθυμία τοπικών  μικρότερων σχημάτων να εξυπητηθεί η γραμμή και με καινούργια πλοία. Είναι εντυπωσιακό οι  τρεις τέσσερις που υπάρχουν στα νησιά σας είναι διατεθειμένες να  επενδύσουν στην εσωτερική αγορά της Δωδακανήσου αλλά και στην σύνδεση της Δωδεκανήσου με άλλα συμπλέγματα όπως οι Κυκλάδες και η Κρήτη. Αυτά στο παρελθόν δεν υπήρχαν», είπε ο κ. Ξηραδάκης.

Είναι τόσο μεγάλη η αγορά της Δωδεκανήσου που ουσιαστικά δικαιολογεί νέες επενδύσεις

 Όσο για το πώς μπορεί να δημιουργηθεί μια ακτοπλοϊκή εταιρεία στην περίπτωση που δεν θα υπάρξει σύμπλευση των εκπροσώπων των τοπικών φορέων ο κ. Ξηραδάκης τόνισε:

«Είναι τόσο μεγάλη η αγορά της Δωδεκανήσου που ουσιαστικά δικαιολογεί νέες επενδύσεις. Το αν θα έρθουν οι νέες επενδύσεις από τους υπάρχοντες παίκτες ή από καινούργιους φρονώ αν αφήσουμε το γεωπολιτικό και το ενεργειακό κομμάτι θα φανεί  γιατί υπάρχουν ιστορικά ρεκόρ στη διακινηση επιβατών και εμπορευμάτων. Επίσης έχουμε τα νέα μέτρα για να δημιουργηθούν κινητρα για να παραγγελθούν νέα πλοία πράσινης τεχνολογίας. Θα δούμε μεγάλες διευκολύνσεις  από τους επενδυτές.  «Είναι το περιβάλλον τόσο καλό ώστε να επενδυθούν κεφάλαια από νέους ιδιώτες για να δημιουργηθεί μια εταιρεία για την ακτοπλοική σύνδεση της Δωδεκανήσου με την ηπειρωτική Ελλάδα. Θα έρθει αντιμέτωπη με τον ανταγωνισμό . Να μην ξεχνάμε πως μείζον ζήτημα είναι ποιος θα φέρει το καλύτερο πλοίο. Αν γίνει μια  ορθολογική μελέτη  για τη δημιουργία ενός στόλου στο ΝΑ Αιγαιο μπορεί το εγχείρημα να ευδοκιμήσει.  Δεν υπάρχει κανένας φραγμός ότι οι χρηματοδοτήσεις θα πάνε σε ένα  μεγάλο επιχειρηματία μόνο».

Αναφέρθηκε επίσης σε παραδείγματα  ακτοπλοικών εταιρειών που είναι υπό τη διαχείριση δήμων και ιδιωτών στο εξωτερικό.

«Αυτό δεν  μπορεί να γίνει σε μας για διάφορου λόγους. Νομίζω πως υπάρχει χώρος για να γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις αφού υπάρχουν τρομερά κίνητρα. Έχετε ικανούς Δωδεκανήσιους αλλά  και ανθρώπους που θα ήθελαν να επενδύσουν  στο νομό. Δεν θα αποκλείσω ότι μπορεί να υπάρξουν νέες επενδύσεις», τόνισε ο κ. Ξηραδάκης.

Στη σημερινή εποχή θα πρέπει όπως είπε να κτισθούν νέα πλοία καινούργιας τεχνολογίας.

Σε ερώτηση για το πώς κατάφεραν να επιβιώσουν στο πέρασμα του χρόνου εταιρείες όπως η ΑΝΕΚ  και οι Μινωικές Γραμμές που ξεκίνησαν από διαφορετική βάση ο κ. Ξηραδάκης υπογράμμισε:

«Να μην ξεχνάμε πως οι Μινωικές Γραμμές έχουν αλλάξει τέσσερα χέρια .Κατέληξαν στον όμιλο Γκριμάλντι. Η  ΑΝΕΚ απορροφήθηκε από τον όμιλο Επιχειρήσεων Αττικής .  Αλλαξαν οι συνθέσεις οι πλοιοκτητικές συνθέσεις και οι εταιρείες στην Κρήτη κρατήθηκαν γιατί ήταν πολλά τα φορτία και μεγάλη η ζήτηση στις γραμμές εκεί .Φέτος με το κόστος των τιμών στα πετρέλαια δεν βγήκαν χρήματα στην ακτοπλοΐα. Πρέπει να δούμε τι αφήνει η ακτοπλοΐα σε σχέση με το μεταφορικό έργο που παράγει».

Όσο για τον ανταγωνισμό που θα υποστούν οι ιδιώτες που αποφασίσουν να επενδύσουν και να ιδρύσουν ακτοπλοϊκή εταιρεία από τις υπάρχουσες ο κ.Ξηραδάκης είπε πως η απάντηση θα είναι τα νέα και σύγχρονα  πλοία που θα  κάνουν καθημερινά δρομολόγια συνδέοντας τα Δωδεκάνησα  με την υπόλοιπη Ελλάδα.

«Και ένας  μεγάλο επιχειρηματικός όμιλος όπως έχει ανάγκη να έχει μια άλλη εταιρεία που θα τον ανταγωνίζεται . Πρέπει να υπάρχει ένας ανταγωνισμός. Η ουσία είναι να υπάρχουν πλοία σύγχρονα που θα εκτελούν σε ημερήσια βάση δρομολόγια στη γραμμή και με διαφορετικά φορτία . Η  Δωδεκάνησος είναι από τις μεγάλες αγορές και δικαιολογεί να υπάρχουν μεγάλα πλοία», δήλωσε ο κ. Ξηραδάκης.

Για την απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση που χρειάζεται η Ρόδος με τον Πειραιά με αφορμή και την τοποθέτηση του διευθυντή του ΠΡΟΤΟΥΡ στον Sky  ο κ. Ξηραδάκης δήλωσε πως αυτό είναι σωστό αλλά πρέπει  να το  δείξει και  μια εξορθολογιστική μελέτη

«Θα δούμε τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς. Η Δωδεκάνησος μπορεί να δικαιολογήσει απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά. Παλαιότερα τα είχαμε αυτά. Τότε ήταν η χρυσή εποχή της ακτοπλοΐας.  Αλλά το τίμημα του ανταγωνισμού συμπαρέσυρε τη ΔΑΝΕ και χάθηκε. Τώρα μια απάντηση της Δωδεκανήσου θα ήταν το αντίθετο  από τότε.Δείτε το μοντέλο του σήμερα δηλαδή ότι όσοι διαθέτουν ξενοδοχεία μπορεί να επενδύουν και στις μεταφορές, είπε.

«Χαιρετίζω τις εξαιρετικές εταιρείες που υπάρχουν στο χώρο της Δωδεκανήσου .  Είναι μια αγορά που μπορεί να κάνει τις μεγάλες διασυνδέσεις με την ηπειρωτική χώρα»,   είπε ο κ. Ξηραδάκης κλείνοντας τη συνέντευξη.

- NewsDesk -

To newsdesk του sky είναι το σημείο συγκέντρωσης όλων των πληροφοριών από τη Ρόδο, τα Δωδεκάνησα,τον κόσμο. Η αξιολόγηση γίνεται από τον υπεύθυνο της συγκεκριμένης ώρας και δημοσιεύεται ο,τι θεωρεί κατάλληλο αλλά και πληροφοριακό- ειδησεογραφικό που ενδιαφέρει τον πολίτη.

View All Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Στο site αυτό χρησιμοποιούμε εργαλεία που αποθηκεύουν μικρά αρχεία (cookies) στον υπολογιστή σας. Τα cookies κάνουν το site αυτό να “τρέχει” χωρίς προβλήματα και να δημιουργεί cookies πλοήγησης (statistics cookies). Για καλύτερες υπηρεσίες, πατήστε ΑΠΟΔΟΧΗ.