Συζήτηση για το υψηλό κόστος των εισιτηρίων αλλά και τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων έγινε στη συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου σήμερα Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης το στέλεχος της Aegean κ. Στέφανος Σαδόπουλος αναφέρθηκε σε στοιχεία που αφορούν την εταιρεία και τη σχέση της με τη Ρόδο. Όπως τόνισε η Ρόδος είναι πολύ ψηλά για την εταιρεία. Τόνισε ότι η χωρητικότητα τη θερινή περίοδο έχει αυξηθεί κατά 22%. Σε ότι αφορά τα ναύλα τόνισε, πως ο μέσος ναύλος χωρίς ΦΠΑ και άλλους φόρους είναι στα 24-25 ευρώ αφού το 42% της τελικής τιμής είναι φόροι.Σε ότι αφορά τις πλήρεις τιμές κυμαίνονται από 28,77 έως 86,77 ευρώ.
Σε ότι αφορά τους προορισμούς τόνισε ότι η Ρόδος μέσω Αθηνών συνδέεται με 122 προορισμούς.
Ανέλυσε δε πως είναι πιο ακριβά τα εισιτήρια από Αθήνα προς Ρόδο. Τεκμηρίωσε με παραδείγματα σε φθηνά και ακριβά εισιτήρια ότι τα περισσότερα από τα χρήματα που δίνουν οι επιβάτες πάνε σε φόρους για το κράτος. Ακόμη είπε ότι η εταιρεία μπορεί να παρέχει βοήθεια σε ανθρώπους που δεν διαθέτουν χρήματα για τα ναύλα.
Στην ενημέρωση του ο δήμαρχος αναφέρθηκε στο σταθερό έγκλημα που συγκλόνισε τη Ρόδο και έγινε και η αιτία να έρθει με αρνητικό τρόπο η Ρόδος.
Ο κ. Σκιαδόπουλος τόνισε πως φιλοσοφία της εταιρείας είναι οι πληρότητες στα αεροσκάφη. Επιπλέον υποστήριξε ότι δεν είναι όλα τα εισιτήρια της εταιρείας ακριβά.
Στην τοποθέτηση του ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Στράτος Καρίκης τόνισε ότι επειδή είναι ακριβά τα εισιτήρια η δεν υπάρχουν θέσεις αρκετοί πολίτες έχουν στραφεί στα πλοία ενώ θα μπορούσαν να μετακινηθούν πιο άνετα και κυρίως πιο γρήγορα.
“Είδαμε τα στοιχεία που παρουσιάσατε. Η Ρόδος έχει πάει σε μια άλλη κατηγορία. Η εικόνα των ανθρώπων που ταξιδεύουν με πλοίο γιατί δεν υπάρχουν θέσεις δεν είναι καλή. Πάει να γίνει μονοπώλιο είπε ο κ. Καρίκης.
Σε απάντηση ο κ. Σαδόπουλος τόνισε πως η εταιρεία αντέδρασε ανάλογα με τους πόρους της , ενώ αύξησε τις χωρητικότητες. Επίσης είπε ότι δραστηριοποιούνται και άλλες εταιρείες γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπάρχει μονοπώλιο.
Ακόμη ο κ. Σκιαδόπουλος τόνισε ότι το χειμώνα το έσοδο της εταιρείας από κάθε εισιτήριο είναι 33,6 ευρώ.
Στο ωράριο για την τελευταία πτήση της εταιρείας που όπως είπε δε βολεύει αυτούς που έρχονται ή θέλουν να φύγουν αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Πόκκιας. Ο αντιδήμαρχος μίλησε για την έλλειψη θέσεων και το μικρό αριθμό των πτήσεων για τη Ρόδο.
Ο κ. Σαδόπουλος είπε ότι τώρα υπάρχουν 4 πτήσεις την εβδομάδα για τη Ρόδο και το καλοκαίρι θα γίνουν έξι.
“Θα κάνουμε ότι μπορούμε για τη διαθεσιμότητα των θέσεων” , είπε ο κ. Σαδόπουλος και πρόσθεσε ότι γίνονται προσπάθειες να μειωθούν και οι φόροι των αεροδρομίων.
“Καλύτερα να υπάρχει 70% πληρότητα και μεγάλη διάθεση θέσεων” , τόνισε ο κ. Στράτος Καρίκης μετά τα όσα άκουσε .
“Δεν με ικανοποιούν ούτε τα πέντε ούτε τα 225 ευρώ. Πρέπει να βρεθεί μια μέση λύση” , είπε ο κ. Γιαννακάκης.
“Είχα θέσει από την αρχή το πρόβλημα με τις μετακινήσεις και το κόστος αυτών. Ο καθένας δε μπορεί να προγραμματίζει τις μετακινήσεις. Υπάρχουν και έκτακτες ανάγκες. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε ένα βαθμό απομονωμένοι. Δεν ενδιαφέρει τον πολίτη ο φόρος αλλά η τελική τιμή. Και στα πλοία οι τιμές των ναύλων είναι υψηλές. Αν θέλει κάποιος να ταξιδέψει σαν άνθρωπος θα πρέπει να πληρώσει πολλά χρήματα”, είπε ο επικεφαλής της παράταξης ΡΟΠΟΑΝ κ. Γιώργος Υψηλάντης και εκτίμησε ότι όλα δείχνουν ότι για τις μεταφορές δεν θα έρθουν καλύτερες μέρες.
” Ο καθένας κάνει τη δουλειά του. Είναι πολλοί αυτοί που αναγκάζονται να ταξιδεύουν εκτάκτως. Οι μεταφορές είναι ακριβό εμπόρευμα. Έγινε αναφορά για τους φόρους στο αεροδρόμιο.Ειδατε την ανάπτυξη; Το αεροδρόμιο της Ρόδου θα φθάσει σε φόρους αυτό της Αθήνας. Μιλήσατε για το ΦΠΑ . Εμείς ζητάμε να καταργηθεί για να μπορεί ο καθένας να ταξιδεύει όταν υπάρχει ανάγκη”, τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση κ. Τάκης Ποτσος που μίλησε και την επιδότηση της Ryanair.
Για κόστος εισιτηρίου για το δρομολόγιο Αθήνα Ρόδο 143 ευρώ μίλησε ο δημοτικός σύμβουλος κ.Παναγιώτης Τοκούζης.
Τους λόγους για τους οποίους διαμορφώνονται διαφορετικά οι τιμές εξήγησε ο κ. Σκιαδόπουλος.
” Να αναδείξουμε τις πτυχές του προβλήματος πρέπει. Δεν θα λυθεί τώρα το πρόβλημα. Συζητήσαμε για όλα τα θέματα στην εταιρεία. Να μιλήσουμε όμως και για την απομόνωση. Θέλω να στείλουμε μήνυμα για το πρόβλημα το συγκοινωνιακό του νησιού.Η Ρόδος προσελκύει παρά πολλούς τουρίστες. Ναι να αυξηθούν τα δρομολόγια και οι πληρότητες. Σε ότι αφορά το κόστος των εισιτηρίων ας γίνει μια εσωτερική κατανομή” , είπε ο κ. Χατζηδιάκος που μίλησε και για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν σε κεντρικό επίπεδο για το θέμα.
“Δε μπορεί να νιώθουν οι νησιώτες αποκλεισμένοι. Αφού η Ρόδος πουλάει δώστε βαρύτητα”, τόνισε ο κ. Χατζηδιάκος.
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στην πολιτική που ακολουθούσε η Ryanair σε ότι αφορά τις τιμές των εισιτηρίων.
” Μέσω ΠΡΟΤΟΥΡ είχαν πληρωθεί τα 200αρια τότε στην εταιρεία. Εγώ δεν ήμουν αλλά ενημερώθηκα για αυτά”, είπε ο δήμαρχος.
Η ενημέρωση του δημάρχου Ρόδου
Ο δήμαρχος χαρακτήρισε απειλή κατά του τύπου και της δημοκρατίας την βομβιστική επίθεση στον ΣΚΑΙ . O δήμαρχος αναφέρθηκε στη δημοπρατησεις των έργων για την επισκευή του κτιρίου που φέρει την ονομασία Ακαβη και της Ροδιακής Έπαυλης.
Συλλυπητήρια εκφράστηκαν για το θάνατο του Μιχάλη Πιλάτου.