Το τμήμα Β4 του ΓΕΛ Κρεμαστής με την καθοδήγηση της φιλολόγου Αναστασίας Διβάνη υλοποίησε έρευνα για τη δημιουργική εργασία με θέμα: «Το Εθνικό Θέατρο της Ρόδου από την εποχή της Ιταλοκρατίας έως σήμερα.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση η μελέτη της τοπικής ιστορίας και της συλλογικής μνήμης του νησιού μας πρέπει να είναι κομμάτι της εκπαίδευσης των παιδιών.
Το Εθνικό Θέατρο της Ρόδου, που κυριαρχεί στο κέντρο της πόλης της Ρόδου αποτελεί ίσως το πιο εμβληματικό ξεχωριστό κτήριο του νησιού μας και λαμπρό δείγμα κανναβικής τεχνολογίας (Fintapietra).
Οι μαθητές/τριες, αφού πρώτα μελέτησαν το ιστορικό πλαίσιο της περιόδου μέσα από τη βιβλιογραφία και το διαδίκτυο, αναζήτησαν πρωτογενείς ιστορικές πηγές. Για το σκοπό αυτό επισκέφθηκαν ανά ομάδες τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (ΓΑΚ) Νομού Δωδεκανήσου. Εκεί, η κα Ειρήνη Τόλιου, Προϊσταμένη των ΓΑΚ Νομού Δωδεκανήσου,τους/τις υποδέχθηκε με πολύ προθυμία καιτους/τις ξενάγησε στο χώρο της υπηρεσίας.
Τους/ τις ενημέρωσε για το σκοπό της υπηρεσίας, για τη σημασία του αρχειακού υλικού καθώς και για τον κανονισμό και τη διαδικασία αναζήτησης αρχείων που συνδέονται με τη νεώτερη ιστορία της Ρόδου και των Δωδεκανήσων.
Ο χώρος των ΓΑΚ μετατράπηκε σε εργαστήρι ιστορικής έρευνας και οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο γοητευτικό κόσμο των αρχείων της Ιταλικής Διοίκησης Δωδεκανήσου (1912-1943). Μέσα από γραπτά τεκμήρια, εφημερίδες της εποχής, αρχιτεκτονικά σχέδια, φωτογραφίες αλλά και αρνητικές γυάλινες φωτογραφικές πλάκες ανέπλασαν πτυχές του παρελθόντος και βιωματικά έμαθαν για την ιστορία του μνημείου.
Για την εντυπωσιακή Λυρική και Θεατρική δραστηριότητα της εποχής οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν από τον θεατρολόγο, κ. Κωνσταντίνο Τρέχα, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά.
Τέλος, πολύτιμη συμβολή για την ολοκλήρωση της έρευνας ήταν και η συνάντηση με τον αρχιτέκτονα κ. Κυριάκο Μάγο, προϊστάμενο Τμήματος Προγραμματισμού Μελετών και Ιστορικής Τεκμηρίωσης της Δ/νσης Μεσαιωνικής Πόλης και Μνημείων του Δήμου Ροδίων. Ο κ. Μάγος παρουσίασε τη λειτουργία του θεάτρου από την εποχή της Ιταλοκρατίας έως τη σύγχρονη εποχή αλλά και την ενδιαφέρουσα σύγχρονη μελέτη αποκατάστασης και εκσυγχρονισμού του κτηρίου.
Με την παραπάνω διαδικασία οι μαθητές/τριες, ως μικροί/ές «ερευνητές/τριες», συνεργάστηκαν, ανέλαβαν πρωτοβουλίες και ενθαρρύνθηκαν να προσεγγίσουν τη γνώση διερευνητικά, για να καταλήξουν στην εξαγωγή τεκμηριωμένων συμπερασμάτων.
Το προϊόν αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα 20/05/2019 από τα ίδια τα παιδιά στο Πνευματικό Κέντρο Κρεμαστής.