Με αφορμή τα αλλεπάλληλα ατυχήματα σε αεροσκάφη της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Pegasus Airlines, που δραστηριοποιείται και εντός Ε.Ε., τα οποία έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού, η Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του Ε.Λ.Κ. κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ – Βρυωνίδη κατέθεσε σχετική ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής κάνει ειδική αναφορά στα ατυχή συμβάντα που σημειώθηκαν πρόσφατα, υπογραμμίζοντας ότι η διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ασφάλειας στους ευρωπαϊκούς ουρανούς αποτελεί βασική προτεραιότητα της Ε.Ε.

Στο πλαίσιο αυτό, η κυρία Βόζεμπεργκ ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διενεργήσει ενδελεχή έρευνα, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο αυτή η εταιρία συμμορφώνεται με τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανόνες, τα πρότυπα ασφαλείας και τις κανονιστικές ρυθμίσεις για τη συντήρηση των αεροσκαφών. Παράλληλα ζητά να πληροφορηθεί, αν πραγματοποιούνται τακτικοί έλεγχοι ασφάλειας σε αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο καθώς και τη συχνότητα επικαιροποίησης της σχετικής ευρωπαϊκής λίστα με τις ασφαλείς αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται εντός της Ένωσης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης της κ. Βόζεμπεργκ:

«Το τελευταίο διάστημα έχουν σημειωθεί αρκετά ατυχήματα σε αεροσκάφη της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Pegasus Airlines, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια που παρέχει ο συγκεκριμένος αερομεταφορέας στο επιβατικό κοινό.  Η Pegasus Airlines, με έδρα την Κωνσταντινούπολη δραστηριοποιείται και εντός ΕΕ. Παράλληλα, μισθώνει αεροπλάνα και πληρώματα σε άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες.

Συγκεκριμένα, στις 16 Φεβρουαρίου, αεροσκάφος Airbus320 του εν λόγω αερομεταφορέα έπιασε φωτιά κατά τη διάρκεια αναγκαστικής προσγείωσης στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ της Γερμανίας με αποτέλεσμα οι 163 επιβαίνοντες να αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος από τις τσουλήθρες έκτακτης ανάγκης. Το περιστατικό αυτό συνέβη λίγες μέρες μετά το αεροπορικό δυστύχημα της 5ης Φεβρουαρίου με 3 νεκρούς και 157 τραυματίες σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, όταν κατέρρευσε το ριναίο στέλεχος προσγείωσης και στη συνέχεια το αεροσκάφος κατέληξε εκτός διαδρόμου με την άτρακτο να σπάει σε τρία κομμάτια. Παρόμοια περιστατικά σημειώθηκαν επίσης τον Ιανουάριο 2020 και 2018.

Δεδομένου ότι η διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ασφάλειας στους ευρωπαϊκούς ουρανούς αποτελεί προτεραιότητα στην ΕΕ, ερωτάται η Επιτροπή:

Προτίθεται να προβεί σε ενδελεχή έρευνα, προκειμένου να διαπιστωθεί, αν η εταιρία εφαρμόζει στο έπακρο τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανόνες, τα πρότυπα ασφαλείας και τις κανονιστικές ρυθμίσεις για τη συντήρηση των αεροσκαφών;

Πραγματοποιούνται τακτικοί έλεγχοι ασφάλειας σε αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο και κάθε πότε επικαιροποιείται η σχετική λίστα με τις ασφαλείς αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται εντός ΕΕ;»

 136 total views,  2 views today