Στη Βουλή φέρνει με ερώτηση του ο Βουλευτής Δωδεκανήσου και τ. Υφυπουργός Πολιτισμού Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης το σημαντικό θέμα των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στη λειτουργία του ραντάρ στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» στη Ρόδο και είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί η εικόνα από το ραδιοεντοπιστή και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας να γίνεται στα τυφλά, με βάση τις αναφορές θέσης των πιλότων. Για το συγκεκριμένο θέμα μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες πως έχει γίνει ήδη εισαγγελική παρέμβαση. Η ερώτηση κατατέθηκε την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου και απευθύνεται στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Συμφώνως με το κείμενο της ερώτησης υπήρξε επίσημη καταγγελία της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης ΥΠΑ (ΕΣΚ) ότι την Πέμπτη 22/08/2024 περίπου στις 21:00 και για περισσότερο από μισή ώρα χάθηκε η εικόνα από το ραντάρ που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Ρόδου, με συνέπεια ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας να γίνεται στα τυφλά. Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο συμφώνως με την Ένωση. Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν είναι πολλοί καθώς συνέβη σε μέρα και ώρα αιχμής που σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη επικινδυνότητα για την ασφάλεια των επιβατών. Ερώτημα παραμένει αν υπήρξαν και άλλα τέτοια περιστατικά τον τελευταίο καιρό και τι δικλίδες ασφαλείας υπάρχουν και αν λειτούργησαν για την ασφάλεια των επιβατών.
Το αεροδρόμιο της Ρόδου όπως και 13 ακόμη στην χώρα μας ιδιωτικοποιήθηκαν το 2017 επί ΣΥΡΙΖΑ με γνώμονα την συνολική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους για τις οποίες η εταιρία που τα ανέλαβε διαφημίζει ότι δαπάνησε περί τα 2 δις ευρώ. Την ίδια ώρα όμως, όπως προκύπτει, η ιδιωτικοποίηση αυτή δεν κατάφερε να λύσει βασικά προβλήματα ασφάλειας αφού τουλάχιστον η πολιτεία η οποία εν προκειμένω έχει την ευθύνη για την αναβάθμιση και την λειτουργία του συγκεκριμένου εξοπλισμού, όπως φαίνεται, αποποιείται των ευθυνών της.
Ο κ. Νικητιάδης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό, Τι ακριβώς συνέβη στις 22/8/2024 και γιατί χάθηκε η εικόνα από το ραντάρ στο αεροδρόμιο της Ρόδου; Έχει ξανασυμβεί ανάλογο περιστατικό τα τελευταία χρόνια και αν ναι τι έκανε το Υπουργείο σας ώστε να μην έχουμε ανάλογα περιστατικά; Τι ασφαλιστικές δικλίδες υπήρχαν για αυτές τις περιπτώσεις; Γιατί δεν λειτούργησαν εάν υπήρχαν; Τι γίνεται με βασικές υποδομές ασφάλειας και λειτουργίας στα αεροδρόμια της χώρας, ιδιωτικά ή δημόσια και τι ελέγχους κάνει η πολιτεία ώστε να διαφυλαχτεί η ασφαλής λειτουργία των αεροδρομίων και να μην κινδυνέψουν πτήσεις και επιβάτες;