ΦΩΤΟ Rattakarn_ from Pixabay

Η καραντίνα και ο κατ’ οίκον περιορισμός, που επιβλήθηκαν σε όλο τον πλανήτη εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, δεν άφησαν ανεπηρέαστες μεγάλες εταιρείες όπως είναι η διεθνής ζυθοποιία της Heineken.

Αν και ορισμένοι ίσως να σκέπτονταν πως οι αυξήσεις σε αλκοολούχα ποτά και μπίρα και κρασί θα διογκώνονταν εξαιτίας της παρατεταμένης παραμονής στο σπίτι, το οποίο εν μέρει συνέβη, τελικώς στο σύνολο του κύκλου εργασιών αυτό δεν αποτυπώθηκε. Και ο λόγος είναι πως ταυτόχρονα με τον εγκλεισμό είχε μπει λουκέτο στην εστίαση, τα μπαρ και τις παμπ.

Η δική τους κατανάλωση, λοιπόν, μειώθηκε δραστικά και αυτό υποχρεώνει τις εταιρείες του κλάδου, όπως, λόγου χάριν τη Ηeineken, να περικόψει δραστικά τις δαπάνες της με την κατάργηση 8.000 θέσεων εργασίας. Κατά τη διάρκεια του 2020 υπέστη μεγάλες οικονομικές ζημίες, εξ ου και αναγκάζεται να μειώσει κατά 10% το προσωπικό της και να εξοικονομήσει μέσα σε ορίζοντα διετίας περί τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οπως σχετικώς αναφέρει σε δημοσίευμά του το αμερικανικό ενημερωτικό δίκτυο του CNN, η Heineken θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση της εταιρείας, η οποία θα κοστίσει περίπου 420 εκατ. ευρώ και θα μειώσει το κατά κεφαλήν κόστος του εργατικού δυναμικού κατά 20%. Η εταιρεία δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα μέσω της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και ανέφερε πως το 2020 είχε ζημίες 204 εκατ. ευρώ, όταν το 2019 παρουσίασε κέρδη της τάξεως των 2,2 δισ. ευρώ. Εξαιτίας της απαγόρευσης λειτουργίας των καταστημάτων στον κλάδο της εστίασης, η Heineken είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 16,7%.

Στρατηγικές πρωτοβουλίες

Αναφερόμενη στις 8.000 περικοπές, η ολλανδική Heineken τόνισε πως περίπου το ένα πέμπτο των θέσεων εργασίας στα κεντρικά γραφεία της ζυθοποιίας πρόκειται να καταργηθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2020, ήτοι το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου. «Υπό το πρίσμα της παραγωγικότητας, χρειαζόμαστε περισσότερες παρεμβάσεις και αλλαγές, οι οποίες δεν θα παύσουν το 2023», παρατήρησε, μιλώντας στο Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της ζυθοποιίας Ντoλφ βαν ντεν Μπρινκ. Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος ζυθοποιίας στον κόσμο μετά την Anheuser-Busch InBev περιέγραψε πρόσθετες στρατηγικές πρωτοβουλίες στο πλαίσιο του προγράμματος εξορθολογισμού, το οποίο ξεκίνησε πέρυσι. Σε αυτό εντάσσεται και ο στόχος για περιθώρια λειτουργικών κερδών της τάξεως του 17% έως το 2023, τα οποία και θα εναρμονίσουν τα επίπεδα της κερδοφορίας με εκείνα πριν από την πανδημία. Η τιμή της μετοχής της Heineken υποχώρησε έως και 2,1% κατά τις χθεσινές συναλλαγές στο χρηματιστήριο του Αμστερνταμ. Η μετοχή είχε απολέσει το 6% της αξίας της το 2020. Οι πωλήσεις πέρυσι μειώθηκαν κατά 11,9% σε οργανική βάση, περισσότερο από την πτώση του 10,9% που ανέμεναν οι αναλυτές.

Τα οικονομικά αποτελέσματα σηματοδοτούν την πρώτη χρονιά θητείας του νέου διευθύνοντος συμβούλου, ο οποίος πήρε το βάπτισμα του πυρός εν μέσω πανδημίας, όπως αναφέρει το Bloomberg. Στη Γηραιά Ηπειρο περίπου το ένα τρίτο των μπαρ, που προμηθεύει με τις μπίρες της, έκλεισε κατά τη διάρκεια του 2020, όπως υπολογίζει η Heineken, ενώ αναμένει βελτίωση των συνθηκών το δεύτερο εξάμηνο τρέχοντος. Τέλος, υπενθυμίζεται πως είχε από το φθινόπωρο ανακοινώσει μειώσεις προσωπικού, αλλά δεν είχε δώσει συγκεκριμένη τάξη μεγέθους.

 412 total views,  2 views today