Κεντρική προτεραιότητα για τη Νέα Δημοκρατία όταν αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας θα είναι η σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό με την σύσταση ενιαίου υπουργείου, όπως ανέφερε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε στο πλαίσιο της περιοδείας του στη Κρήτη.
Οκ. Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι τη σχετική δέσμευση είχε αναλάβει και σε τοποθέτησή του στον ΣΕΤΕ. Και συνέχισε λέγοντας «η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, κάτι για το οποίο μιλάμε εδώ και δεκαετίες στη Κρήτη, δε μπορεί να γίνει παρά μόνο εάν προσφέρουμε ένα εναλλακτικό προϊόν τους μήνες του χειμώνα. Αυτό το εναλλακτικό προϊόν μπορεί να είναι η αξιοποίηση του ορεινού όγκου, κάτι στο οποίο, προσωπικά, πιστεύω πάρα πολύ. Αλλά πρέπει σίγουρα να είναι η ανάδειξη του τεράστιου πολιτιστικού αποθέματος που διαθέτει η Κρήτη. Κατά συνέπεια, η αλλαγή του τρόπου με τον οποίο προβάλλουμε την χώρα μας θα πρέπει να γίνει με μεγάλη έμφαση στο πολιτισμό.
Άμα δούμε και σήμερα ακόμα τις επισκέψεις των ξένων επισκεπτών μας στη χώρα, στους αρχαιολογικούς μας χώρους, στους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους είναι σχετικά χαμηλές σε σχέση με τον αριθμό που επισκέπτονται την πατρίδα μας. Και αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να αλλάξει. Και θα αλλάξει μέσα από μια στρατηγική επιλογή να συνδέσουμε τον τουρισμό με τον πολιτισμό. Και βέβαια ο αγρο-διατροφικός τομέας δε μπορεί να μείνει έξω από αυτή την εξίσωση. Ποιοτικά αγροτικά προϊόντα η Κρήτη διαθέτει πάρα πολλά. Θα πρέπει τα προϊόντα αυτά να συνδεθούν και με το ίδιο το τουριστικό μας προϊόν. Υπάρχουν αρκετές προσπάθειες για τροφοδοσία των ξενοδοχείων με τοπικά προϊόντα. Συναντούν, όμως αυτές οι προσπάθειες ακόμα σημαντικές δυσκολίες. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τον πρωτογενή τομέα η οποία δεν πρέπει να μείνει αναξιοποίητη».
Σε σχέση με την πορεία των αφίξεων ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Το να μετράμε την επιτυχία μιας τουριστικής σεζόν μόνο με τον αριθμό των αφίξεων είναι λάθος. Αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει είναι το εισόδημα το οποίο τελικά αφήνουν οι επισκέπτες στη χώρα μας και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου ένας επισκέπτης μπορεί να ισοδυναμεί με δέκα, είκοσι, πενήντα επισκέπτες χαμηλής οικονομικής δυνατότητας. Αποτελεί κεντρική βούληση της Νέας Δημοκρατίας η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Αυτό σημαίνει νέες επενδύσεις στο τομέα του τουρισμού και σημαίνει, ταυτόχρονα, και την σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό αλλά και με τον αγρο-διατροφικό τομέα».
Σε σχέση με τις επενδύσεις ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής: «αυτό το οποίο ονομάζαμε Υπουργείο Ανάπτυξης πρέπει επί της ουσίας να μετατραπεί σε ένα Υπουργείο Επενδύσεων, το οποίο θα έχει ως κεντρικό του σκοπό την διευκόλυνση των επενδυτών και την απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Πιστεύω πολύ, εκτός από τις νέες επενδύσεις, και στην αναβάθμιση του υφιστάμενου κτηριακού δυναμικού των ξενοδοχείων, τα οποία πολλά από αυτά έχουν χτιστεί εδώ και αρκετές δεκαετίες. Και έχω παρουσιάσει συγκεκριμένα σχέδια για το πώς θα μπορούσαμε να προσφέρουμε κίνητρα για την ενεργειακή και περιβαλλοντική αναβάθμιση των ξενοδοχείων, με αντάλλαγμα πρόσθετο συντελεστή δόμησης. Το τελικό θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα από μια τέτοια παρέμβαση θα είναι αναμφίβολα θετικό. Και υπάρχει κίνητρο σήμερα από τους ξενοδόχους να αναβαθμίσουν περιβαλλοντικά παλιές ξενοδοχειακές μονάδες, να τις κάνουν πιο σύγχρονες, πιο ελκυστικές στους επισκέπτες και θα είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε μικρές αυξήσεις στο συντελεστή δόμησης ειδικά για τους κοινόχρηστους χώρους, εκεί που πονάνε πολλά παλιά ξενοδοχεία.
Ήμουν στη σύσκεψη την οποία έκανα στην Ιεράπετρα. Μιλήσαμε με εκπροσώπους του ξενοδοχειακού κλάδου. Συζητήσαμε, παραδείγματος χάρη, το ζήτημα της λειψυδρίας και το πώς τα ξενοδοχεία, πολλά από αυτά σήμερα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πλαίσιο κινήτρων προχωρούν σε επενδύσεις αφαλάτωσης και επαναχρησιμοποίησης νερού το οποίο προέρχεται από βιολογικούς καθαρισμούς. Κάτι το οποίο ακόμα, κανονιστικά, είναι γκρίζο και πρέπει και αυτό να επιλυθεί. Σε τέτοιες πρωτοβουλίες αναφέρομαι. Έχουμε την δυνατότητα, λοιπόν, να δώσουμε περισσότερα κίνητρα ώστε όχι μόνο να προσελκύσουμε νέες επενδύσεις αλλά να μπορούμε και παλιές ξενοδοχειακές μονάδες να τις εκσυγχρονίσουμε και τις κάνουμε πιο ελκυστικές στους επισκέπτες μας»