Μειωμένη ήταν η κίνηση στην αγορά της Ρόδου την εορταστική περίοδο. Μπορεί οι επιχειρήσεις να ήταν ανοικτές από νωρίς το πρωί έως τις 21:00 το βράδυ αλλά τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα.
Οι καταναλωτές όπως δήλωσε στο skyrodos.gr ο Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Κώστας Σπανός προτίμησαν τις βόλτες στην αγορά το φαγητό το ποτό και τους άφθονους καφέδες στις καφετέριες του νησιού. Απέφυγαν τις μεγάλες αγορές σε είδη ένδυσης και υπόδησης από τα εμπορικά καταστήματα του νησιού μας
« Δεν αυξήθηκε η κίνηση στην αγορά του νησιού μας. Οι καταναλωτές προτίμησαν το φαγητό και τον καφέ. Απέφυγαν άλλες αγορές», τόνισε ο κ .Σπανός.
Οι έμποροι ελπίζουν ότι η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί στην αφορά με την έναρξη των ενδιάμεσων εκπτώσεων από τις 2 Μαΐου.
Μείωση του τζίρου κατά 4% – 6%, σε σχέση με πέρυσι, υπήρξε στην εμπορική κίνηση κατά τη διάρκεια του Πάσχα και σε κεντρικό επίπεδο.
Αποτιμώντας την αγοραστική κίνηση κατά την πασχαλινή περίοδο και με την ευκαιρία της έναρξης των ανοιξιάτικων «ενδιάμεσων εκπτώσεων» ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει , τα εξής σύμφωνα με τα στοιχεία του τμήματος μελετών :
«Η πτωτική πορεία του τζίρου στο λιανικό εμπόριο, επανεμφανίστηκε στην αρχή του έτους και συνεχίζεται για τέταρτο συνεχόμενο μήνα. Η πασχαλινή αγορά, ως γνωστόν, είναι περιορισμένη σε χρόνο και χρήμα, αλλά και μικρή σε διάρκεια, αφού δεν ξεπερνά την εβδομάδα και ο τζίρος, συνολικά, δεν υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ. Οι πρώτες εκτιμήσεις, συγκριτικά με πέρυσι στις αγορές της Αττικής, δείχνουν ότι υπάρχει μία αισθητή μείωση που κυμαίνεται μεταξύ 4% – 6%. Αυτό σημαίνει λιγότερες πωλήσεις τον Απρίλιο, το ελάχιστο κατά 120 – 150 εκατ. ευρώ. Την τιμητική τους στη προτίμηση των καταναλωτών την περίοδο του Πάσχα είχαν, για άλλη μια χρονιά, τα είδη δώρων, με προτεραιότητα την ένδυση-υπόδηση και, βεβαίως, τα τρόφιμα. Θετικό είναι το γεγονός ότι το πασχαλινό τραπέζι διατηρήθηκε στα περυσινά επίπεδα τιμών, παρά τις πιέσεις για αυξήσεις», αναφέρει.
Και συνεχίζει: «Από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, παρατηρείται μία καταναλωτική κόπωση, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το λιανικό εμπόριο είχε μείωση τζίρου κατά -2,9%, ενώ τον Φεβρουάριο -2,3% και τον Μάρτιο μείωση -2,5%. Το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε μεσοσταθμική μείωση πωλήσεων στην ένδυση-υπόδηση -12,8% και στα τρόφιμα -4,3%, που φαίνεται να αποτυπώνονται και τον Απρίλιο. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι φορολογικές υποχρεώσεις τον Απρίλιο ανέρχονται σε 3,3 δισ. ευρώ, ενώ τον Μάιο μας περιμένουν άλλα 3,5 δισ. ευρώ άμεσων και έμμεσων φόρων. Όλες οι παραπάνω επιβαρύνσεις θα επηρεάσουν σίγουρα και την επόμενη περίοδο των ενδιάμεσων ανοιξιάτικων εκπτώσεων που, στην περιφέρεια Αττικής, όπως και σε άλλες, αλλά όχι όλες τις περιφέρειες της χώρας, ξεκινούν φέτος στις 2 Μαΐου και ολοκληρώνονται στις 15 Μαΐου.
Αναφορικά με την αποτυχία του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων έχουν διατυπωθεί πολλές απόψεις από τους αρμόδιους φορείς, αφού οι καταναλωτές είτε ζητούν την έκπτωση νωρίτερα, είτε περιμένουν μετά τις γιορτές να κάνουν τις αγορές τους. Ας ελπίσουμε ότι θα συμβεί το δεύτερο και ο Μάιος θα είναι ο μήνας που θα επανέλθουν οι πωλήσεις στο λιανικό εμπόριο σε θετικό πρόσημο, συγκριτικά πάντα με πέρυσι. Πάντως, η μετατόπιση του τζίρου από τους μικρότερους στους μεγαλύτερους του εμπορίου φαίνεται να συνεχίζεται αυξανόμενη, όλο το πρώτο τετράμηνο. Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι η ανάσταση του λιανικού εμπορίου, τουλάχιστον στις περιφερειακές αγορές της Αττικής, δεν ήρθε ούτε φέτος το Πάσχα».