Πολύ καλές είναι οι προοπτικές στον τομέα της κρουαζιέρας για τη σεζόν του 2020.
Αυτό δήλωσε μιλώντας στον Sky σήμερα ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων κ. Θεόδωρος Κόντες με αφορμή και τη ευρεία σύσκεψη της Ολομέλειας της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας.
Στην σύσκεψη ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε πως για την κυβέρνηση η κρουαζιέρα αποτελεί μια σημαντική δραστηριότητα, με σημαντική προσφορά τόσο σε τοπικό εθνικό αλλά και περιφερειακό επίπεδο, με σημαντική προστιθέμενη αξία για την εθνική οικονομία.
Αναφέρθηκε επίσης ότι σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται πολύ κοντά στο να παρθούν αποφάσεις για το πώς θα αξιοποιηθεί το κάθε λιμάνι ώστε να καλυφθεί και ο τομέας της κρουαζιέρας καθώς επίσης και ότι σκοπός είναι να εξεταστεί η δυνατότητα, πέραν τον κορεσμένων προορισμών, μικρότερα κρουαζιερόπλοια να μπορούν να επισκεφτούν την τεράστια πολυνησία που είναι και το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας.
« Είμαστε ικανοποιημένοι με τη σύσκεψη που έγινε. Διαπιστώσαμε πως προχώρησαν αρκετά θέματα που αφορούν τον τομέα. Παράλληλα έγινε και μια επιτροπή στις επιτροπές που έχουν συσταθεί και τα μέλη τους εργάζονται σε συγκεκριμένα θέματα όπως η βίζα η ασφάλεια και άλλα. Είχαμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις», δήλωσε ο κ. Κόντες.
Ο κ. Κόντες αναφέρθηκε και στα μέτρα ασφαλείας που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2021, για τους επιβάτες που θα αφικνούνται από τρίτες χώρες .
«Σε αυτό δεν έχει γίνει τίποτε. Έλαβαν όμως το μήνυμα και εργάζονται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο χρόνος που απομένει μέχρι την εφαρμογή των μέτρων δεν επαρκεί γιατί πρέπει να γίνουν πολλά , να εγκατασταθούν μηχανήματα και να προσληφθεί προσωπικό», είπε ο κ. Κόντες.
Σε ερώτηση για την έκβαση της φετινής τουριστικής σεζόν ο κ. Κόντες δήλωσε :
« Η σεζόν για την κρουαζιέρα θα κλείσει με αύξηση. Του χρόνου θα είναι καλύτερα τα πράγματα με την προϋπόθεση ότι δεν έχουμε προβλήματα με την Τουρκία ή άλλες χώρες. Φαίνεται πως τα πράγματα πάνε καλά. Θα έρθουν και νέες εταιρείες που θα φέρουν καινούργια μικρότερα κρουαζιερόπλοια από αυτά τα μεγάλα που καταπλέουν τώρα στα λιμάνια».
Ο κ. Κόντες αναφέρθηκε και στην επιστροφή στην περιοχή μας μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας όπως η Costa .
«Εταιρείες μεγάλες δεν θα εστιάζουν τόσο το ενδιαφέρον τους στην Ασία. Το ένα από τα δύο πλοία που θα φέρει στην Ελλάδα πάλι η Costa είναι το Costa Victoria», είπε ο κ . Κόντες
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων τόνισε πως θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια ώστε το λιμάνι της Ρόδου να γίνει πάλι για την Ανατολική Μεσόγειο, πύλη εισόδου εξόδου για τους επιβάτες των εταιρειών δηλαδή home port.
« Έχουμε κάνει προτάσεις στις εταιρείες κρουαζιέρας ώστε να καταστήσουν το λιμάνι της Ρόδου home port. Δεν έχουν απαντήσει όμως ακόμη. Λειτουργεί αποτρεπτικά το κόστος του αεροδρομίου. Να μην ξεχνάμε πως οι επιβάτες θα πρέπει να έρχονται με τσάρτερ πτήσεις ή μέσω Αθηνών» , δήλωσε ο κ. Κόντες .
Εξαιτίας του ότι δεν υπάρχουν πτήσεις τσάρτερ για τη μεταφορά των επιβατών το πιο σημαντικό λιμάνι home port της Ανατολικής Μεσογείου είναι όπως είπε ο κ. Κόντες αυτό της Κωνσταντινούπολης.