Οι τελευταίοι δώδεκα μήνες ήταν μια δοκιμασία για όλους. Μέσα σε πρωτόγνωρες καταστάσεις, η χώρα μας κλήθηκε να αντιμετωπίσει εκκρεμότητες δεκαετιών. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός εξελίχθηκε σε ανάγκη και έτσι επιταχύνθηκε ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για τη μετεξέλιξη του κράτους. Όλοι μαζί, κράτος και πολίτες, κάναμε πολλά βήματα μπροστά.

Της Αικατερίνης Α. Εμμανουήλ

Η ψηφιοποίηση, με την ανάπτυξη υπηρεσιών, όπως η άυλη συνταγογράφηση και τα ψηφιακά ραντεβού μέσω τηλεδιάσκεψης σε ΚΕΠ, ΟΑΕΔ, Προξενεία και Εφορίες, αλλά και η τηλεκπαίδευση, υπό άλλες συνθήκες, θα χρειάζονταν χρόνια ολόκληρα, για να γίνουν. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες από το gov.grξεπέρασαν τις χίλιες και κατά κοινή ομολογία και των πιο δύσπιστων, το Υπουργείο και ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει κερδίσει το στοίχημα και συνεχίζει με αλματώδεις ρυθμούς τον ψηφιακό μετασχηματισμό εστιάζοντας στην καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων και στην εύρυθμη λειτουργία του κράτους, προς όφελος των πολιτών.

Στα πλαίσια των προθέσεων της Κυβέρνησης, να φτάσει ο εκσυγχρονισμός του κράτους και η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, είναι ανάγκη να επιταχυνθεί η ένταξη των Αποκεντρωμένων Γραφείων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. των Δωδεκανήσων, στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ).

Τα Αποκεντρωμένα Γραφεία Κω, Καλύμνου και Λέρου είναι σημαντικό να αποκτήσουν Πρόγραμμα Εφαρμογής Οικονομικής Διαχείρισης, προκειμένου να έχουν αρμοδιότητες Πρωτοκόλλου και Έκδοσης Αποφάσεων παροχών στους ασφαλισμένους, αλλά και οι Αποφάσεις για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας (όπως μετακινήσεις, ειδική αγωγή, οπτικά κ.ά.) να οριστικοποιούνται από αυτά τα Γραφεία. Αξίζει δε, να σημειωθεί ότι τα εν λόγω Γραφεία εξυπηρετούν και τα μικρότερα γειτονικά νησιά, όπως είναι για παράδειγμα, η Πάτμος, οι Λειψοί και το Αγαθονήσι.

Με την κατάργηση των Βιβλιαρίων Υγείας, τα Αποκεντρωμένα Γραφεία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δεν έχουν εικόνα των στοιχείων του κάθε ασφαλισμένου, με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να πρέπει να προσκομίζουν τα Βιβλιάρια Υγείας, για τις συναλλαγές τους και γενικά να επιτείνεται η ταλαιπωρία τους.

Η άυλη συνταγογράφηση που τέθηκε σε εφαρμογή με ΦΕΚ Α΄68/20-03-20, με στόχο την προστασία και την ασφάλεια του πληθυσμού στα πλαίσια των μέτρων κοινωνικής απόστασης, προβλέπει την έκδοση συνταγών και γνωματεύσεων, χωρίς τη φυσική παρουσία των δικαιούχων. Ωστόσο η έλλειψη σύνδεσης των Γραφείων Ε.Ο.Π.Υ.Υ. των νησιών μας, με το ΟΠΣ προκαλεί δυσχέρειες στη διεκπεραίωση της διαδικασίας. Δημιουργεί δυσκολίες στη χορήγηση των φαρμάκων, καθυστερεί τις πληρωμές, παρατείνει τη γραφειοκρατία και γενικά δυσχεραίνει τη διεκπεραίωση των διαδικασιών παροχών υγείας στους ασφαλισμένους. Διαδικασίες απλές, που όμως μέχρι σήμερα συνεπάγονται περιττό κόπο και χαμένο χρόνο.

Η Κυβέρνηση, η οποία έχει στους στόχους της τη διοικητική αποκέντρωση και περιλαμβάνει στον σχεδιασμό αυτό και τη νησιωτικότητα, είναι σημαντικό, να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση της υγείας, που αποτελεί μια δύσκολη καθημερινότητα για τους κατοίκους των μικρών νησιών. Στο ταξίδι προς τον ψηφιακό κόσμο, τα νησιά μας πρέπει να συμμετέχουν ισότιμα.

Η εμπειρία των τελευταίων δώδεκα μηνών έδειξε πως η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχουν τη βούληση και μπορούν να ανταπεξέλθουν στα δύσκολα. Τα νησιά μας περισσότερο από ποτέ, έχουν ανάγκη από καίριες και στοχευμένες παρεμβάσεις, για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός με στόχο την εύρυθμη λειτουργία του κράτους και τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών, πρέπει να φτάσει άμεσα και στα απομακρυσμένα νησιά μας!

 336 total views,  2 views today