Connect with us

OIKONOMIA

Ο Χαιρετισμός του Προέδρου της ΠΟΞ Γιάννη Χατζή στο 2ο Περιφερειακό Συνέδριο της, στο Ηράκλειο

Published

on

Ο Χαιρετισμός του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γιάννη Χατζή σήμερα στο 2ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ στο Ηράκλειο με τίτλο: “Ελληνικός Τουρισμός 2030. Χαρτογραφώντας ευκαιρίες και τις προκλήσεις”.   

Είναι χαρά μου να βρίσκομαι μαζί σας σήμερα στην Κρήτη και θέλω να ευχηθώ σε όλους υγεία, δύναμη και μια καλήσεζόν για τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους μας.

Το δεύτερο περιφερειακό μας συνέδριο επιβεβαιώνει τη βούλησή μας, η ΠΟΞ να είναι ακόμη πιο κοντά στιςΕνώσεις, ακόμη πιο κοντά στον Έλληνα ξενοδόχο σε όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας μας. Τον Έλληνα Ξενοδόχο που έχει προσφέρει πολλά και μπορεί να προσφέρει ακόμη περισσότερα στην ανάπτυξη, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή.

Τίποτα μεγάλο και σημαντικό όμως δεν συμβαίνει αυτόματα. Το να καταγράφουμε αφίξεις και έσοδα από χρονιά σε χρονιά, έχει μικρή σημασία. Ενίοτε και παραπλανητική. Στην χώρα μας το 2023 η Μέση κατά Κεφαλήν Δαπάνη μειώθηκε κατά 2,3% ενώ η Μέση Διάρκεια Παραμονής μειώθηκε από 7,8 σε 7 διανυκτερεύσεις.

Η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού οδηγεί την κοινωνία σε λανθασμένες αντιλήψεις για την πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα πολλών εξ ημών. Είμαι σίγουρος ότι ο ΜΑΖΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΗΛΙΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑ στους περισσότερους συμπολίτες της χώρας δεν έχει την θετικότερη χροιά.

Στη θεωρία μπορεί να λέγονται και να γράφονται πολλά, όμως τα πραγματικά δεδομένα είναι αυτά που πρέπει να οδηγούν τις αποφάσεις μας και όχι οι επιθυμίες ή οι ευχές. Η ανάπτυξη εναλλακτικών τουριστικών εμπειριών είναι εξαιρετικά χρήσιμη και αναγκαία για την διεύρυνση των υπηρεσιών μας ΚΑΙ την διάχυση του τουριστικού ΑΕΠ στην υπόλοιπη χώρα, ΑΛΛΑ σε έρευνα γνώμης στις κλασσικές αγορές μας, οι Γερμανοί (50%) και οι Βρετανοί (40%)επιλέγουν με βάση το κλασσικό μοντέλο θάλασσα/ήλιος.

Συνεπώς, στο επίκεντρο κάθε συζήτησης δεν πρέπει να ξεχνάμε τον βασικότερο τροφοδότη του Τουριστικού μαςΑΕΠ που προκύπτει από το βασικότερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα:  Κλασσικός Τουρισμός ΉλιοςΘάλασσα. Συνάδελφοι είμαστε τυχεροί που ζούμε εδώ. Οφείλουμε ως κλάδος και ως κοινωνία να εμπλουτίσουμε και ενισχύσουμε το ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΑΤΟ προϊόν μας και όχι να το υποτιμάμε. Στην Κρήτη, στο Νότιο Αιγαίο και στα Ιόνια, που κατά βάση οι πελάτες επισκέπτονται με αυτή την λογική, παράγονται πάνω από 2 στα 3 ευρώ τουριστικού άμεσου ΑΕΠ.

Η έλλειψη του στρατηγικού σχεδιασμού όμως έχει και άλλα προβλήματα καθώς φέρνει στο προσκήνιο τη συζήτηση περί δήθεν υπερτουρισμού.

Δεν γενικεύω ισοπεδωτικά, όλοι καταλαβαίνουμε ότι εάν βάλουμε όλους τους πελάτες της Κρήτης σήμερα σε λεωφορεία,μπορεί να χρειαστούμε 10,000 μεγάλα λεωφορεία. Πως θα αισθάνονται οι κάτοικοι αν βγουν τα λεωφορεία ταυτόχρονα στους δρόμους; Θα δυσανασχετούν με την τουριστική κίνηση. Είναι λογικό και είναι αποτέλεσμα κακής διαχείρισηςροών. Είναι επίσης λογικό, όταν κάποιος δεν βρίσκει σπίτι να μείνει ή όταν τα ενοίκια εκτοξεύονται στα ύψη, να δυσανασχετεί με την υψηλή τουριστική κίνηση. Ωστόσο, αυτό είναι αποτέλεσμα της ανεξέλεγκτης επέκτασης τηςβραχυχρόνιας μίσθωσης που δημιουργεί τεράστια κοινωνικά ζητήματα. Στην Κρήτη τα καταλύματα βραχυχρόνιαςέχουν ξεπεράσει τις 150,000 κλίνες.

 

Αυτά όμως δεν είναι πρόβλημα υπερβολικού αριθμού πελατών πολύ απλά γιατί η Ελλάδα δεν έχει πρόβλημα υπερβολικού αριθμού πελατών.

Φανταστείτε ένα παιδικό αυτοκινητάκι και δίπλα του ένα πραγματικό αυτοκίνητο. Αυτή είναι η διαφορά μεγέθους της Μάλτας με την Κρήτη. Και όμως έχει περίπου τον ίδιο πληθυσμό και τουρισμό.

Η Μαγιόρκα είναι 2,3 φορές μικρότερη από την Κρήτη και έχει διπλάσιο πληθυσμό και όσες αφίξεις έχουν η Κρήτη και το Νότιο Αιγαίο μαζί.

Δεν μπορεί να παραπονιόμαστε επειδή ο τουρισμός πετυχαίνει. Δεν είναι σοβαρό διαπραγματευόμαστε τονπεριορισμό της ζήτησης, αντί για την βελτίωση της προσφοράς

Ας αφήσουμε λοιπόν στην άκρη την θεωρία.  Όλα τα δεδομένα να μπουν στο τραπέζι στην πραγματική διάστασή τους. Ο τουρισμός διογκώνει τον εθνικό πλούτο κι αν θέλουμε να συνεχίσει να το κάνει, πρέπει ένα μεγάλο μέρος αυτού του πλούτου να επιστρέφει στην κοινωνία με τη μορφή ανθεκτικών και σύγχρονων υποδομών σε όλο το φάσμα της καθημερινότητας.

Στρατηγικός σχεδιασμός είναι η μόνη σωστή απάντηση. Στον στρατηγικό σχεδιασμό πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο η Κρήτη.

Η Κρήτη είναι το απόλυτο case study και πρέπει να ηγηθεί του οράματος μιας νέας τουριστικής εποχής. Με δύοεμβληματικές υποδομές, το Καστέλι και τον ΒΟΑΚ, μπορεί και πρέπει να σχεδιάσει τουριστική απογείωσή. Επενδύοντας στην ποιότητα των ξενοδοχείων. Ενισχύοντας τον Τουρισμό με διασύνδεση στην πολιτιστική και γαστρονομική μας ταυτότητας. Με σεβασμό στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Κάνοντας τεράστια άλματα βασισμένηστο κλασσικό μας προϊόν. Αλλά κυρίως, αποδεικνύοντας ότι ο τουρισμός δεν οδηγεί οικονομίες σε μονοκαλλιέργειααλλά κάνει ακριβώς αντίθετο. Ο Τουρισμός δημιουργεί αξία σε όλο το φάσμα της οικονομίας.

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ, το μέλλον κερδίζεται από αυτούς που το δημιουργούν.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός με ορίζοντα 10ετίας πρέπει να γίνει τώρα. Το momentum είναι θετικό και δεν πρέπει να χαθεί. Σχεδιασμός που θα απαντάει στο τι θέλουμε ως χώρα συνολικά αλλά και ως επιμέρους προορισμοί. Λαμβάνονταςυπόψη τα δυνατά μας σημεία αλλά και τις αδυναμίες μας, τους δυνατούς προορισμούς αλλά και τους αδύναμους, τις κλασσικές αγορές μας αλλά και τις νέες.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων είναι πάντα ΥΠΕΡ της συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα. Με το κεντρικό κράτος, με την αυτοδιοίκηση και με όσους οραματίζονται ένα λαμπρότερο μέλλον. Ο Ξενοδόχος παράγει το 50% του άμεσου τουριστικού ΑΕΠ. Για μια ουσιαστική εθνική στρατηγική του κλάδου δεν επιτρέπεται να απουσιάζουμε από εμπρόθεσμη και ουσιαστική διαβούλευση.

Να χτυπήσουμε προειδοποιητικό καμπανάκι και να το ακούσουμε πρώτοι εμείς. Το μεγάλο ζητούμενο δεν είναι να συζητάμε το πως πάει σε αφίξεις το 2024 αλλά το πως οραματιζόμαστε όλοι μαζί ενωμένοι τον τουρισμό μας σε 10χρόνια από σήμερα.

(Visited 12 times, 1 visits today)
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το πιο ενδιαφέρον

Ο σταθμός που λειτουργεί από το 1992. Ο πρώτος ενημερωτικός ραδιοσταθμός στο Αιγαίο και ο πρώτος που καθιέρωσε το ενημερωτικό site, που λειτουργεί παράλληλα με τον ραδιοφωνικό σταθμό. Ο sky αδιάλειπτα λειτουργεί σε συνεργασία με τον ΣΚΑΙ 100,3 . Copyright © RADIOTOYRISTIKI SA

Στο site αυτό χρησιμοποιούμε εργαλεία που αποθηκεύουν μικρά αρχεία (cookies) στον υπολογιστή σας. Τα cookies κάνουν το site αυτό να “τρέχει” χωρίς προβλήματα και να δημιουργεί cookies πλοήγησης (statistics cookies). Για καλύτερες υπηρεσίες, πατήστε ΑΠΟΔΟΧΗ.