Connect with us

BREAKING NEWS

Παραλίες: Ψηφιακό “ραντάρ” και βαριές καμπάνες για τα μπαράκια

Published

on

Σε νέα τροχιά μπαίνουν οι διαδικασίες παραχώρησης των παραλιών, καθώς ενεργοποιείται το “ψηφιακό ραντάρ”, όπου μπορεί να έχουν πρόσβαση οι πολίτες για να βλέπουν μέσω ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα και GPS εάν τηρούνται τα δέοντα της κάθε παραχώρησης. Επίσης ανακοινώθηκαν τα πρόστιμα για παραβάτες, ενώ ήδη, έχουν μπει σε τροχιά οι  ηλεκτρονικές διαδικασίες δημοπράτησης των παραλιών μέσω ειδικής πλατφόρμας που θα είναι ανοιχτή έως τις 15 Μαΐου.

‘Ζήσαμε το κίνημα πετσέτας ενώ υπάρχει η εφαρμογή για να δούμε το περίγραμμα με μια δορυφορική φωτογραφία” ανέφερε, περιγράφοντας όψεις “του ψηφιακού κράτους” ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλώντας το περασμένο Σαββατοκύριακό στο συνέδριο TechFuse, που είναι το πρώτο ετήσιο συνέδριο στην Ελλάδα, που συνδυάζει την τεχνολογία και την καινοτομία με τον πολιτισμό.  Διοργανώθηκε από τη Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία “Κόμβος Καινοτομίας και Ψηφιακής Οικονομίας” σε συνεργασία με την κοινότητα ψηφιακών νομάδων C.Ioannina.

Ουσιαστικά, πλέον και οι πολίτες θα μπορούν να έχουν ελεγκτικό ρόλο καταγράφοντας σε πραγματικό χρόνο παραβάσεις και ενεργοποιώντας τις αρχές, δηλαδή την Κτηματική Υπηρεσία, που στη συνέχεια, μετά από τους σχετικούς ελέγχους θα μπορεί να επιβάλει βαριές καμπάνες από 2.000 έως 60.000 ευρώ σε όσους και όσες φράζουν τον δρόμο προς την παραλία με οχήματα (αυτοκίνητα, μηχανάκια), καλαμωτές ή με μια απλή …ζαρντινιέρα, εμποδίζοντας με αυτό τον τρόπο την ελεύθερη διέλευση του κοινού.

Παράλληλα με τις νέες ρυθμίσεις, που ενεργοποιούνται με σχετική Υπουργική Aπόφαση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδακης προβλέπονται ποινικές κυρώσεις, λουκέτα και κατεδαφίσεις για όσους αυθαιρετούν και παραβιάζουν τους κανόνες διαχείρισης του αιγιαλού

Ειδικότερα με την απόφαση, που είναι σε ισχύ από την ημερομηνία δημοσίευσης της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,ήτοι από τις 8 Απριλίου, εξειδικεύονται όλες οι περιπτώσεις παρεμπόδισης της ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα και ορίζονται ο τρόπος επιμέτρησης και το ποσό του προστίμου.

1.Περιπτώσεις παρεμπόδισης

  • κτίσματα,
  • τοιχία,
  • ζαρντινιέρες,
  • περιφράξεις παντός τύπου, περιλαμβανομένων των ανεμοφρακτών και των καλαμωτών.

Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο της κατασκευής. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, το πρόστιμο της παρούσας τετραπλασιάζεται δηλαδή ανεβαίνει στις 2.000 ευρώ.

– Επίσης πρόστιμο προβλέπεται και για κινητά εμπόδια, όπως:

  • αυτοκινήτων,
  • μοτοσυκλετών,
  • άλλων βαρέων τροχήλατων οχημάτων,
  • τεντών, με τρόπο που τα ανωτέρω αποτρέπουν την διέλευση του κοινού προς τη θάλασσα.

-Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που παρεμποδίζεται. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο των αντικειμένων που παρεμποδίζουν τη διέλευση.

–Η ρίψη μπάζων, οικοδομικών υλικών και κάθε είδους απορριμμάτων σε σημεία διέλευσης του κοινού προς τη θάλασσα. Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, το πρόστιμο της παρούσας διπλασιάζεται (1.000 ευρώ).

–Η άσκηση κάθε είδους δραστηριότητας ή εκδήλωσης, ατομικής ή συλλογικής, επαγγελματικής ή μη, μόνιμης ή προσωρινής, κατά τρόπο που κωλύει την άμεση πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα. Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται.

-Κάθε είδους σωματική ή λεκτική παρεμπόδιση, η οποία αποτρέπει τη διέλευση του κοινού προς τη θάλασσα. Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ.

2. Η παράλειψη του παραβάτη να άρει την παρεμπόδιση της πρόσβασης των πολιτών στη θάλασσα, εντός των ακόλουθων προθεσμιών, επιβάλλεται νέα αυτοτελής κύρωση. Η προθεσμία, ανά κατηγορία παράβασης, ορίζεται ως εξής:

  • Για την απομάκρυνση κατασκευών 30  ημέρες,
  • Για την απομάκρυνση κινητών στοιχείων, αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μπάζων, οικοδομικών υλικών και κάθε είδους απορριμμάτων μία ημέρα, και για την άσκηση δραστηριότητας ή εκδήλωσης ώρες.
  • Για την άσκηση σωματικής ή λεκτικής παρεμπόδισης μία  ώρα.

3. Αν ο παραβάτης παρεμποδίζει την πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα διαπράττοντας περισσότερες από τις παραβάσεις, επιβάλλεται ενιαίο πρόστιμο, του οποίου η επιμέτρηση επιμερίζεται αναλόγως της παράβασης.

4.Αν δύο ή περισσότεροι, διαπράττοντας παραβάσεις, παρεμποδίζουν την πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα, τα πρόστιμα επιμερίζονται αναλόγως της συμμετοχής κάθε παραβάτη.

5. Τα πρόστιμα δεν μπορούν να υπολείπονται των 2.000 ευρώ ή να υπερβαίνουν τα 60.000 ευρώ

Το νέο πλαίσιο

Σημειώνεται ότι το νέο πλαίσιο, όπως έχει αναφέρει το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, “πατάει” σε πέντε άξονες, που περιλαμβάνουν:

1. Διατάξεις για την προστασία των αιγιαλών με διαβάθμιση που περιλαμβάνει και τις «απάτητες παραλίες» και για την διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης των πολιτών.
2. Κεντρική εκτέλεση των διαγωνισμών παραχώρησης από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, με διαφανή ηλεκτρονική διαδικασία.
3. Θέσπιση νέων υποχρεώσεων των παραχωρησιούχων για την εξυπηρέτηση του κοινού, την ασφάλεια των λουόμενων και την προστασία του περιβάλλοντος.
4. Παρεμβάσεις για πιο αποτελεσματικούς ελέγχους και διευκόλυνση των καταγγελιών από τους πολίτες με αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας
5. Αυστηρές ποινές (πρόστιμα και ποινικές κυρώσεις) για τους παραβάτες.

Ενστάσεις

Πάντως πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκφράζουν τον προβληματισμό τους για το πώς θα καταφέρουν να επιβιώσουν καθώς εκτιμούν ότι το πλαίσιο που επιβάλλεται στους “μικρούς” είναι δυσανάλογα, ασφυκτικό, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με το εμβαδό παραλίας, που μπορεί να παραχωρηθεί, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει με μεγάλες εκμεταλλεύσεις.
Κι αυτό γιατί με το νόμο τίθεται πλαφόν στο εμβαδόν της παραχωρούμενης έκτασης: μέχρι 500 τ.μ. εκάστη παραχώρηση και όχι πάνω από το 50% του συνολικού εμβαδού του αιγιαλού. Επίσης θεωρούν ότι το πλαφόν στο εμβαδόν της έκτασης στην οποία επιτρέπεται η τοποθέτηση ομπρελών, ξαπλωστρών κ.λπ. και το οποίο είναι μέχρι 60% της παραχωρούμενης έκτασης και 30% για περιοχές Natura δεν διασφαλίζει βιωσιμότητα.

Τα βασικά σημεία

Σημειώνεται ότι μία από τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για τους παραχωρησιούχους είναι η ανάρτηση πινακίδας με την έκταση και τα λοιπά χαρακτηριστικά της παραχώρησης. Στην πινακίδα θα υπάρχει και QR code, μοναδικό για κάθε παραχώρηση που θα παραπέμπει σε πλατφόρμα υποδοχής καταγγελιών του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Το κάθε QR-code θα αναρτάται στην ιστοσελίδα της Κτηματικής Υπηρεσίας Δημοσίου, του οικείου Δήμου καθώς και του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Σκανάροντας το QR-code με την ειδική εφαρμογή (application) που θα διατίθεται δωρεάν, κάθε πολίτης θα μπορεί να δει το διάγραμμα του παραχωρούμενου αιγιαλού και να υποβάλει άμεσα καταγγελία αν διαπιστώσει υπέρβαση της παραχώρησης. Η εφαρμογή θα παρέχει τη δυνατότητα για άμεση αποστολή καταγγελίας και σε περίπτωση που δεν υπάρχει σήμανση επί του αιγιαλού ή της παραλίας. Αν δεν υπάρχει πινακίδα, ο πολίτης αντιλαμβάνεται άμεσα ότι η κατάληψη είναι αυθαίρετη.

Επίσης, οι όμορες σε παραλίες επιχειρήσεις μπορούν εφόσον το ζητήσουν να αναλάβουν την εκμετάλλευση της παραλίας με την οποία συνορεύουν. Μεταξύ των παραχωρήσεων θα πρέπει να υπάρχει ελεύθερη ζώνη πλάτους συνολικά 6 μέτρων (3 μέτρα σε κάθε πλευρά) για την ελεύθερη πρόσβαση του κοινού. Επίσης επισημαίνεται ότι ο περιορισμός που προβλέπει ότι τουλάχιστον το 50 % της παραλίας πρέπει να είναι ελεύθερο ισχύει παντού, και για τις παραλίες όπου υπάρχουν συνεχόμενες όμορες επιχειρήσεις.
Επίσης πλέον αξιοποιούνται δύο νέα εργαλεία. Το πρώτο είναι η ψηφιακή εφαρμογή μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν απευθείας καταγγελίες για όποια παράβαση διαπιστώνουν, η οποία μπορεί να σχετίζεται από την κατάληψη της παραλίας μέχρι την μη εκπλήρωση των νέων υποχρεώσεων που θέτει η νομοθεσία από εδώ και στο εξής για τους παραχωρησιούχους για ελεύθερους χώρους, καθαριότητα, εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης των λουόμενων και ασφάλειας. Το δεύτερο είναι οι έλεγχοι που θα πραγματοποιούνται χωρίς την επιτόπια παρουσία των ελεγκτών, μέσω drones και δορυφορικών λήψεων, με αποτέλεσμα να εποπτεύονται ευρύτερες περιοχές. Στόχος της κυβέρνησης είναι η συμμόρφωση και όχι η επιβολή ποινών, όμως σε κάθε παρανομία θα επιβάλλονται αυστηρές κυρώσεις. Πέραν αυτών, ο ελεγκτικός μηχανισμός ενισχύεται με μεικτά κλιμάκια ελέγχου στελεχών της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου, της ΕΛΑΣ, της ΑΑΔΕ, των Δήμων, Εισαγγελικών Αρχών, με επικεφαλής εισαγγελέα ή στέλεχος της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το πιο ενδιαφέρον

Ο σταθμός που λειτουργεί από το 1992. Ο πρώτος ενημερωτικός ραδιοσταθμός στο Αιγαίο και ο πρώτος που καθιέρωσε το ενημερωτικό site, που λειτουργεί παράλληλα με τον ραδιοφωνικό σταθμό. Ο sky αδιάλειπτα λειτουργεί σε συνεργασία με τον ΣΚΑΙ 100,3 . Copyright © RADIOTOYRISTIKI SA

Στο site αυτό χρησιμοποιούμε εργαλεία που αποθηκεύουν μικρά αρχεία (cookies) στον υπολογιστή σας. Τα cookies κάνουν το site αυτό να “τρέχει” χωρίς προβλήματα και να δημιουργεί cookies πλοήγησης (statistics cookies). Για καλύτερες υπηρεσίες, πατήστε ΑΠΟΔΟΧΗ.