H φετινή χρονιά, κλείνει με θετικό πρόσημο σε επίπεδο αφίξεων και εσόδων για τον ελληνικό τουρισμό. Ωστόσο, αν θέλουμε να δούμε τη συνολική εικόνα της πορείας του ελληνικού τουρισμού, θα πρέπει να εξετάσουμε και μία σειρά άλλων ποιοτικών στοιχείων, όπως η μέση κατά κεφαλή δαπάνη ανά ταξίδι ή η μέση διάρκεια παραμονής,  τα οποία τα τελευταία χρόνια παρουσίασαν κάμψη και δεν κατάφεραν να καλύψουν τις απώλειες κατά τη φετινή σεζόν.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ

Αυτό δηλώνει μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στο skyrodos.gr o πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος  εκτιμώντας τα αποτελέσματα  της φετινής τουριστικής σεζόν.

Σε ότι αφορά τα έσοδα των επιχειρήσεων όπως υπογράμμισε ο κ. Γιάννης Ρέτσος δεν φαίνεται να ακολουθούν τους επιθυμητούς ρυθμούς ανάπτυξης.

« Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι συνεχίζουν να υφίστανται δυσκολίες στην ανεύρεση πηγών χρηματοδότησης, για πολλές επιχειρήσεις του τομέα, γεγονός που δεν τους επιτρέπει να αναβαθμίσουν το προϊόν τους και κατ΄ επέκταση να βελτιώσουν τα οικονομικά τους μεγέθη», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του  ΣΕΤΕ.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε στο συνέδριο που ανέδειξε  την ανάγκη αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών για την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, την υπερφορολόγηση και άλλα ενδιαφέροντα θέματα.

Η συνέντευξή του κ. Γιάννη Ρέτσου αναλυτικά:

 Πως εξελίχθηκε η φετινή σεζόν καθώς οι αφίξεις φαίνεται ότι πήγαν αρκετά  καλά. Συνέβη το ίδιο και με τα έσοδα των τουριστικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων;

Hφετινή χρονιά, κλείνει με θετικό πρόσημο σε επίπεδο αφίξεων και εσόδων για τον ελληνικό τουρισμό. Ωστόσο, αν θέλουμε να δούμε τη συνολική εικόνα της πορείας του ελληνικού τουρισμού, θα πρέπει να εξετάσουμε και μία σειρά άλλων ποιοτικών στοιχείων, όπως η μέση κατά κεφαλή δαπάνη ανά ταξίδι ή η μέση διάρκεια παραμονής,  τα οποία τα τελευταία χρόνια παρουσίασαν κάμψη και δεν κατάφεραν να καλύψουν τις απώλειες κατά τη φετινή σεζόν. Σε ότι αφορά τα έσοδα των επιχειρήσεων, δεν φαίνεται να ακολουθούν τους επιθυμητούς ρυθμούς ανάπτυξης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι συνεχίζουν να υφίστανται δυσκολίες στην ανεύρεση πηγών χρηματοδότησης, για πολλές επιχειρήσεις του τομέα, γεγονός που δεν τους επιτρέπει να αναβαθμίσουν το προϊόν τους και κατ΄ επέκταση να βελτιώσουν τα οικονομικά τους μεγέθη.

Ένα από τα αγκάθια για τον ξενοδοχειακό κλάδο είναι η υπερφορολόγηση. Τι ζητάει επ’ αυτού ο ΣΕΤΕ από την κυβέρνηση; Έχει στηριχθεί ο τομέας γενικότερα με τις πολιτικές που ακολουθήθηκαν τα τελευταία χρόνια ή χρόνο με το χρόνο επιβαρύνεται όλο και περισσότερο;

Το πρόβλημα της υπερφορόλογησης δεν αφορά μόνο τον ξενοδοχειακό κλάδο αλλά συνολικά τον τουριστικό τομέα, όπως για παράδειγμα τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα, τις μεταφορές και τον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού. Την ίδια στιγμή, λοιπόν, που οι επιβαρύνσεις στις τουριστικές επιχειρήσεις αυξάνονται χρόνο με το χρόνο, δεν έχει αντιμετωπιστεί ακόμη επαρκώς το ζήτημα της φορολόγησης και ελέγχου στα ακίνητα που διατίθενται για βραχυχρόνιες μισθώσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Επιπλέον, σύμφωνα με μελέτες του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις επιβαρύνονται με 6 έως 7 μονάδες υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ, σε σχέση με τις αντίστοιχες επιχειρήσεις των άμεσα ανταγωνιστικών χωρών. Εμείς από τη πλευρά μας, έχουμε προτείνει να ληφθούν αποφάσεις στην κατεύθυνση της μείωσης της φορολογίας, για το σύνολο των κλάδων της τουριστικής οικονομίας. Μία τέτοια εξέλιξη, θα βοηθήσει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος έναντι άλλων χωρών, ενώ θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την εξασφάλιση κεφαλαίων, τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την υλοποίηση νέων επενδύσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ AKOMH:   Στο Καστελλόριζο η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων, παρουσία Π. Παυλόπουλου

Έμφαση στις παγκόσμιες εξελίξεις στον χώρο του τουρισμού και της καινοτομίας, αλλά και στην αναβάθμιση του ελληνικού προϊόντος με τη χρήση νέων τεχνολογιών, branding και στρατηγικής επικοινωνίας έδωσε στο  φετινό ετήσιο συνέδριό του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Αυτό είναι μήνυμα προς τους ξενοδόχους για το τι πρέπει να κάνουν για να βελτιωθεί η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος;

Το φετινό συνέδριο του ΣΕΤΕ ανέδειξε, μεταξύ άλλων, την ανάγκη αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών για την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Η χώρα μας, βρίσκεται στην κατηγορία των ψηφιακών ουραγών της Ευρώπης και απαιτείται η κατάρτιση ενός δομημένου σχεδίου δράσης, που μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα εφαρμόσει μία συνολική ψηφιακή στρατηγική. Το μήνυμα πρέπει να ληφθεί απ΄ όλες τις πλευρές.

Πρέπει να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές από την επιχειρηματική κοινότητα, προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της, αλλά και να αναληφθούν σχετικές πρωτοβουλίες από την πλευρά της Πολιτείας και της τοπικής αυτοδιοίκησης.  Σε επίπεδο προορισμών, θα πρέπει να δρομολογηθούν δράσεις βελτίωσης των βασικών υποδομών, για την εξυπηρέτηση τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών μας.

Eμείς στον ΣΕΤΕ επαναλαμβάνουμε σε κάθε ευκαιρία, πως ο τουρισμός είναι η επέκταση της ζωής των κατοίκων σε κάθε προορισμό. Η εμπειρία του τουρίστα, δεν απέχει πολύ από εκείνη του κατοίκου. Γι΄ αυτό και το τουριστικό προϊόν διαμορφώνεται ως μέρος της καθημερινότητας του προορισμού.

Πως τείνουν να εξελιχτούν τόσο η γερμανική όσο και άλλες τουριστικές αγορές το 2019; Σημειώνεται αύξηση των πωλήσεων ή υπερισχύουν άλλες ανταγωνιστικές χώρες;

Η γερμανική αγορά, είναι η σημαντικότερη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από τους Γερμανούς τουρίστες το 2017, ξεπέρασαν τα 2,5 δισ. ευρώ ενώ κατά τη φετινή χρονιά αναμένεται να κινηθούν σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα.

Ωστόσο, για να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία τόσο της γερμανικής αγοράς, όσο και των άλλων σημαντικών αγορών για τον ελληνικό τουρισμό, θα αναμένουμε την ανακοίνωση του προγράμματος των πτήσεων των προς τη χώρα μας για το 2019.

Σε κάθε περίπτωση, το οικονομικό περιβάλλον όπως θα διαμορφωθεί στην Ευρώπη, είναι μία σημαντική παράμετρος σε σχέση με το διαθέσιμο εισόδημα για ταξίδια των επισκεπτών μας. Επίσης, η εξέλιξη της εμπορικής έντασης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, δείχνει ότι μπορεί να προκαλέσει συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία, επηρεάζοντας την ανάπτυξη σε χώρες από τις οποίες δεχόμαστε σημαντικό αριθμό επισκεπτών.

Επιπλέον, αναμένουμε τις εξελίξεις από τη διαδικασία εξόδου της Βρετανίας από την Ε.Ε., προκειμένου να προχωρήσουμε στις αναγκαίες ενέργειες, για να μην επηρεαστεί το ταξιδιωτικό ρεύμα των Βρετανών τουριστών προς την Ελλάδα.  Παράλληλα, η ανάκαμψη της Τουρκίας σε συνδυασμό με τη περαιτέρω υποτίμηση της λίρας, ευνοεί τον τουρισμό της γειτονικής χώρας.

Δραματικές αλλαγές αναμένεται να προκαλέσει στην παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία η στρατηγική προσπάθεια της Google να επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητές της στο χώρο των διαδικτυακών ταξιδιωτικών κρατήσεων. Τι λέτε;

Οι ραγδαίες εξελίξεις σε σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της παγκόσμιας τουριστικής οικονομίας, καθιστούν περισσότερο παρά ποτέ επίκαιρο το θέμα του φετινού συνεδρίου του ΣΕΤΕ. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα εταιρειών σε διεθνές επίπεδο, οι οποίες προχωρούν σε επιχειρηματικές κινήσεις με στόχο την ισχυροποίηση της θέσης τους στο χώρο των διαδικτυακών ταξιδιωτικών κρατήσεων.

Η ελληνική τουριστική αγορά θα πρέπει να παρακολουθήσει αυτές τις αλλαγές, αξιοποιώντας όλα τα δεδομένα, όπως θα διαμορφωθούν, προκειμένου να ανταποκριθεί στο διαρκώς αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό.

 146 total views,  2 views today