Σύμβαση υπεγράφη σήμερα μεταξύ της Περιφέρειας και της εταιρείας P.&C. Development S.A. για την υλοποίηση έργου που αφορά την αντικατάσταση στύλων στο οδικό δίκτυο της Ρόδου την προσθήκη στηθαίων και διαγραμμίσεις.
Την σύμβαση υπέγραψαν εκ μέρους της ΠΝΑΙ ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος, και εκ της P.&C. Development S.A. ο ιδρυτής της κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος.
Λεπτομέρειες για το έργο δόθηκαν στη δημοσιότητα στη διάρκεια συνέντευξής τύπου σήμερα στο γραφείο του Περιφερειάρχη.
«Η σύμβαση αφορά μια μεγάλη τεχνική παρέμβαση στο οδικό δίκτυο της Ρόδου. Έχει να κάνει με την ασφάλεια του δικτύου και τον φωτισμό ενός πολύ μεγάλου σκοτεινού κομματιού. Στα πλαίσια του έργου θα τοποθετηθούν 2.250 στύλων ηλεκτροφωτισμού», δήλωσε ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος.
«Οι στύλοι ηλεκτροφωτισμού όπως εξήγησε ο κ. Γιώργος Χατζημάρκος, θα τοποθετηθούν στο σημείο από τους φωτεινούς σηματοδότες στην περιοχή των Κολυμπίων μέχρι και τη Λίνδο. Και από τη στροφή της Λάρδου ( ΕΟ. Ρόδου Λίνδου) . Όλο αυτό το κομμάτι θα φωτιστεί», είπε ο περιφερειάρχης και πρόσθεσε πως στύλοι ηλεκτροφωτισμού θα τοποθετηθούν σε σημεία που το οδικού δικτύου που είναι σκοτεινά από την Ιξιά μέχρι τα Καλαβάρδα.
Στύλοι ηλεκτροφωτισμού θα τοποθετηθούν και στην λεωφόρο Ρόδου – Καλλιθέας ( Ρόδος – Φαληράκι νέοι στύλοι και αντικατάσταση 350 παλαιών). Επίσης φωτεινοί σηματοδότες θα τοποθετηθούν στο οδικό δίκτυο προς Βάτι Προφύλια και από τους φωτεινούς σηματοδότες στη Euromedica εως το ξενοδοχείο Amilia Mare .
« Μιλάμε για 61 χιλιόμετρα οδικού δικτύου όπου θα υπάρχει πλέον φωτισμός», τόνισε ο κ. Χατζημάρκος.
Στο οδικό δίκτυο όπως εξήγησε ο περιφερειάρχης θα γίνουν διαγραμμίσεις με νέο υλικό και όχι με απλή βαφή. Θα τοποθετηθούν και στηθαία σε μήκος 20 χιλιομέτρων. Επίσης θα κατασκευαστούν πεζοδρόμια από την Ιαλυσό μέχρι την Κρεμαστή.
Ωστόσο το έργο δεν δημοπρατήθηκε τώρα αλλά το 2017 και καθυστέρησε εξαιτίας ενστάσεων που είχαν γίνει από τους εργολάβους οι οποίοι έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό.
Η γραφειοκρατία και οι …ζημιές της
« Το έργο δημοπρατήθηκε το Φεβρουάριο 2017. Επειδή απέχουμε λίγο από τις εκλογές είμαι βέβαιος ότι θα βρεθεί καχύποπτος των εκλογών που θα μας πει ότι αγαπάμε τον τόπο παραμονές εκλογών. Αυτή είναι η νομοθεσία που έχουμε στα έχουμε στα χέρια μας. Το να είσαι σήμερα στην πολιτική θέλει κουράγιο. Η κοινωνία μας λέει για τις ανάγκες και κρίνει. Πληρώνει φόρους και θέλει ένα ασφαλές περιβάλλον καλύτερη ποιότητα ζωής. Οι συμμετέχοντες είχαν ενστάσεις και έκαναν προσφυγές. Ακολουθήσαμε τις διαδικασίες με ευλάβεια και φθάσαμε να υπογράψουμε σύμβαση Απρίλιο του2019. Λυπάμαι πάρα πολύ για αυτό αλλά είμαστε ένας λαός που πηγαίνει από το ένα άκρο στο άλλο. Φύγαμε από μια εποχή ασυδοσίας όπου τα έργα βγαίνανε και με ένα τηλέφωνο 9( πριν πολλά χρόνια).Έπρεπε να μπουν κανόνες και να υπάρξει διαφάνεια . Φθάσαμε όμως στο άλλο άκρο αφού και για μικρά έργα ακόμη και με μικρούς προϋπολογισμούς καθυστερούμε μέχρι να φθάσουμε στο σημείο να υπογράψουμε συμβάσεις με τους αναδόχους. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι γιατί μας ξεπερνάει η πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Γιώργος Χατζημάρκος.
Ο περιφερειάρχης εξέφρασε την άποψη ότι παλαιότερα μπορούσε να ξεκινήσει ένα έργο με συγκεκριμένο προϋπολογισμό ο οποίος όμως ήταν δυνατό να συμπληρώνεται ανά έτος αν υπήρχε ανάγκη. Αυτά όμως δεν μπορούν να γίνονται τώρα.
«Σήμερα στη νομοθεσία δεν επιτρέπεται να ξεκινήσει έργο αν το σύνολο της χρηματοδότησης του δεν είναι δεσμευμένο σε τραπεζικό λογαριασμό. Είναι σωστό αυτό. Λειτουργούμε σε διαφορετικό διοικητικό περιβάλλον. Προέρχομαι από την αγορά η οποία λειτουργεί με πιο γρήγορα αντανακλαστικά. Στο δημόσιο εισπράττεις ένα σοκ γιατί σου αφαιρούνται τα αντανακλαστικά σου» , τόνισε ο κ. Χατζημάρκος.
Ο περιφερειάρχης ως παράδειγμα για τις χρονοβόρες διαδικασίες του δημοσίου και των αργών αντανακλαστικών του στην αντιμετώπιση προβλημάτων έφερε το λιμάνι της Σαντορίνης που έχει υποστεί το 2016 ζημιές οι οποίες δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμη.
«Εμείς ακολουθήσαμε τη διαδικασία που μας ζητήθηκε από τα αρμόδια υπουργεία για να υλοποιηθούν ταχύτερα τα έργα. Σήμερα το πρόβλημα στο λιμάνι Σαντορίνης έχει πολλαπλασιαστεί αφού σχεδόν κατέρρευσε. Δεν έγινε ουδεμία παρέμβαση και του υπουργείο Ναυτιλίας είναι στη διαδικασία. Μπορώ αν θέλω να αξιοποιήσω το θέμα πολιτικά και να εξαπολύσω επίθεση στην κυβέρνηση . Πολύ περισσότερο αφού στηρίζει και την αντίπαλη παράταξη. Δεν θα το κάνω γιατί είμαι λαϊκιστής. Θέλω από κάθε κατάσταση που ζούμε να κερδίζουμε κάτι το οποίο θα μας πηγαίνει πιο μπροστά. Το περιβάλλον στο οποίο λειτουργούμε παρα- έγινε βαρύ γραφειοκρατικά», τόνισε ο κ. Χατζημάρκος ενώ επέκρινε και πάλι όσους αντέδρασαν για τα Led με βαρείς χαρακτηρισμούς.
«Εδώ έχουμε ένα διαφορετικό έργο και μια φυσιολογική άμιλλα μεταξύ των διαγωνιζομένων. Αυτά είναι φυσιολογικά. Φορείς όπως οι περιφέρειες και οι δήμοι πρέπει να λειτουργούν με αντανακλαστικά για να προλαβαίνουν το ρυθμό της ζωής που τρέχει πολύ πιο γρήγορα από το δημόσιο», τόνισε ο περιφερειάρχης.
Λαμβάνοντας το λόγο ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος τόνισε, πως η καθυστέρηση οφείλεται στους προηγούμενους εργολάβους και τις διενέξεις που τους οδήγησαν σε προσφυγές και τελικά στην αποχώρηση από τη διαδικασία.
«Το έργο είναι αρκετά μεγάλο και ουσιαστικά αφορά όλο το νησί. Θα προσπαθήσουμε να μειωθεί ο χρόνος κατασκευής. Οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν αμέσως», δήλωσε ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Θα υπάρξουν και σημεία όπου δεν θα γίνουν λόγω τουρισμού παρεμβάσεις. Εκεί θα γίνουν εργασίες μετά τον Οκτώβριο.
«Αυτό δεν θα επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα του έργου . Θα προσπαθήσουμε να τελειώσουμε το έργο σε 18 μήνες και ίσως νωρίτερα» τόνισε.
Η επίθεση σε βάρος υποψήφιας
Σε ερώτηση σχετικά με την επίθεση σε βάρος υποψήφιας της παράταξης “Μπροστά το Νότιο Αιγαίο” από υποψήφιο άλλης παράταξης ( δεν έχει αναφερθεί το όνομα της παρατάξεως) ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε: «Το περιστατικό έχει καταγραφεί στο βιβλίο συμβάντων της Αστυνομίας. Εμείς ότι λέμε το αποδεικνύουμε και μιλάμε υπεύθυνα. Δεν έχουν καταφέρει να μας αποδώσουν το χαρακτηρισμό του ψεύτη γιατί δεν είμαστε» .