Τη μαύρη τρύπα των αερομεταφορών και την κατάρρευση της επιβατικής κίνησης καλείται να διαχειριστεί η κυβέρνηση αφού οι επιπτώσεις της πανδημίας συνεχίζουν να επηρεάζουν τον αεροπορικό κλάδο χωρίς καμία ορατότητα για το χρόνο λήξης του συναγερμού.

Ήδη, οι διαπραγματεύσεις με τη Fraport που διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια όσο και την Διεθνής Αερολιμένα Αθηνών, δείχνουν ότι το Δημόσιο επιδιώκει να προχωρήσει σε ένα εξωσυμβατικό συμβιβασμό, ο οποίος οδηγεί σε ετεροχρονισμένη μετάθεση υποχρεώσεων.

Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με την Αegean ,όπου στην περίπτωσή της θα δοθεί κρατική στήριξη και ζεστό χρήμα ύψους 120 εκατ. ευρώ, με τον ιδιώτη να είναι υποχρεωμένος να συμμετέχει με 60 εκατ. ευρώ στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Υπολογίζεται ότι και για τις δύο εταιρείες οι διευκολύνσεις θα καλύψουν μια ζημιά που ισοδυναμεί σύμφωνα με πληροφορίες από  150 έως 180 εκατ. για την κάθε παραχώρηση,  ποσό που όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αφορά μόνο το 2020.

Τι θα γράψει ο λογαριασμός για τη νέα χρονιά, που εξακολουθεί να ταλαιπωρείται από το κύμα της πανδημίας κανείς ακόμη δεν είναι σε θέση  να υπολογίσει.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διευκολύνσεις που θα παρασχεθούν στις δύο εταιρείες, δεν θα έχουν το χαρακτήρα της τροποποίησης της σύμβασης.

Ο λόγος είναι γιατί η κυβέρνηση δεν θέλει ο συμβιβασμός που θα γίνει για το 2020 να είναι εντός της σύμβασης γιατί έτσι προκαλεί  προηγούμενο και θεμελιώνει δικαιώματα στον παραχωρησιούχο και για το 2021 και πιθανός και για το 2022 εάν συνεχιστεί η κρίση, δημιουργώντας ένα είδος μόνιμου διορθωτικού μηχανισμού.

Με βάση τη συμφωνία, οι δύο εταιρείες, οι οποίες έχουν μακροχρόνιες συμβάσεις με το Δημόσιο θα κληθούν να παραιτηθούν από το δικαίωμα της προσφυγής τους σε διαιτησία. Και αυτό γιατί όπως εξηγούν καλά ενημερωμένες πηγές, η ένταση και η διάρκεια της κρίσης είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να συμφωνηθεί ένα ποσό άλφα για το 2020 αλλά και των υστέρων η εταιρεία να κρίνει ότι οι επιπτώσεις ήταν πολύ μεγαλύτερες και τις νέες διεκδικήσεις να τις στείλει σε διαιτησία εντός του έτους.

Η Fraport, να σημειωθεί είχε ξεκινήσει την διαιτησία για να καλύψει το ύψος των ζημιών της για το πρώτο κύμα της πανδημίας, την οποία ανέστειλε για να προχωρήσουν οι διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση, οι οποίες μάλιστα επικυρώθηκαν και με το ανακοινωθέν του περασμένου Σεπτεμβρίου κατόπιν συνάντησης σε υψηλότερο επίπεδο του μάνατζμεντ της εταιρείας με τον Πρωθυπουργό. Τότε είχε εκφραστεί ικανοποίηση των δύο πλευρών «για την εξεύρεση αμοιβαία επωφελούς λύσης για τα εκκρεμή ζητήματα για τα περιφερειακά αεροδρόμια».

 356 total views,  2 views today