Η ενίσχυση των υποδομών της Ρόδου ώστε να είναι η εφικτό  να εφαρμοσθούν  τα μέτρα  που προβλέπονται για τις αφίξεις των τουριστών- επιβατών κρουαζιεροπλοίων από χώρες είναι εκτός Συνθήκης Σέγκεν έως το 2021, ήταν το αντικείμενο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δήμο Ρόδου.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουζιεροπλοίων κ. Θεόδωρος Κόντες, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος,  η αντιδήμαρχος Toυρισμού  κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, οι ναυτικοί πράκτορες κκ. Τσαμπίκος Χατζημιχάλης και Παύλος Γεωργιάδης, ο Λιμενάρχης Ρόδου κ. Σπύρος Τάτης, ο προϊστάμενος του τμήματος Ελέγχου στο τουριστικό λιμάνι κ. Παναγιώτης Ντόκος, από το λιμενικό Ταμείο η κ. Μαρίκα Δεληγιάννη, στελέχη του Τελωνείου  εκπρόσωποι, της ΕΛΑΣ και μέλη της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων.

Θ. Κόντες:  Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι “ανάσα” για την πατρίδα μας

Για μια εποικοδομητική συνάντηση έκανε λόγο μετά τη σύσκεψη ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων κ. Θεόδωρος Κόντες.

« Συζητήσαμε με τη δημοτική αρχή Ρόδου.  Εκτιμώ ότι πρέπει να πάψει η   γραφειοκρατία και να δοθεί η τ βοήθεια του κράτους για να προχωρήσουν τα έργα που είναι σοβαρά για το  νησί.  Το λιμάνι της Ρόδου μπορεί να γίνει σταθμός επιβίβασης- αποβίβασης επιβατών των εταιρειών κρουαζιέρας όπως και για τα γιοτ .Έτσι θα τονωθεί η τοπική οικονομία», δήλωσε ο κ. Θεόδωρος  Κόντες.

Σε ερώτηση σχετικά με τα αιτήματα της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων ο κ. Κόντες δήλωσε:

«Το θέμα δεν είναι τι ζητήσαμε εμείς. Έχουν γίνει αρκετά πράγματα αλλά υπάρχουν ορισμένοι  κανονισμοί που θα τεθούν σε εφαρμογή μέχρι το 2021 για τους επιβάτες που έρχονται  από χώρες εκτός Σέγκεν.  Η εφαρμογή τους απαιτεί υποδομές. Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε  ότι έχει αυξηθεί κατά πολύ το μέγεθος των κρουαζιεροπλοίων . Δώσαμε και τις δικές μας ιδέες τώρα που ανανεώνεται το μάστερ πλάν το λιμανιού ώστε να ληφθούν υπόψη, από τους αρμοδίους φορείς».

Όσο για τους κατάπλους του έτους 2019 ο κ . Κόντες εκτίμησε πως θα είναι αυξημένοι.

«Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι  «ανάσα» για την  πατρίδα μας και τις τοπικές κοινωνίες. Να λάβετε υπόψη ότι με το θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα διαφημίζεται η χώρα μας . Έχουμε στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι το 25% των επιβατών κρουαζιέρας επανέρχονται τους τόπους που επισκέφθηκαν  στα πλαίσια θαλάσσιων ταξιδιών φέροντας  συγγενείς και φίλους. Είναι δωρεάν διαφήμιση για τον τόπο», τόνισε ο κ. Κόντες.

Φ. Χατζηδιάκος:Προτεραιότητα για μας πάντα η κρουαζιέρα

Λαμβάνοντας  το λόγο στη συνέχεια ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος αναφέρθηκε  στις προσπάθειες που γίνονται για την ενίσχυση των υποδομών αλλά και στα εμπόδια που υπάρχουν εξαιτίας του   ιδιοκτησιακού καθεστώτος  ορισμένων κτιριακών εγκαταστάσεων που μπορεί μεν να βρίσκονται στο τουριστικό –εμπορικό λιμάνι αλλά ανήκουν στο υπουργείο Οικονομικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ AKOMH:   Ακυβέρνητο ιστιοφόρο ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι της Καλύμνου

«Είχαμε εποικοδομητική συνεργασία  με τη διοίκηση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων. Μας χαροποίησε  η είδηση που μας έδωσε ο κ. Κόντες δηλαδή ότι θα έχουμε  μια σχετική αύξηση το 2019  και ότι οι προοπτικές είναι καλύτερες για τα επόμενα χρόνια. Η Ρόδος είναι ένας από τους δημοφιλείς προορισμούς της κρουαζιέρας. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις δεν έχουν αλλάξει τόσο. Ευελπιστούμε ότι σύντομα θα έχουμε ένα διαφορετικό οδικό χάρτη σε ότι αφορά την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο. Μας απασχόλησε το θέμα των υποδομών αλλά και η νέα νομοθεσία αφού μέχρι το  2021 θα έχουμε διαφορετική αντιμετώπιση των επιβατών από χώρες εντός και εκτός Σέγκεν.  Είναι αυτονόητο ότι θα επικαιροποιηθεί το μάστερ πλαν το λιμανιού.  Μας ικανοποιεί η  συνεργασία του Δήμου του Λιμενικού Ταμείου με την Ένωση Εφοπλιστών για να προωθηθούν κάποια θέματα που «κολλάνε» στις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Θα μπορούσε το τουριστικό λιμάνι να έχει πιο σύγχρονες υποδομές. Δεν είναι θέμα χρημάτων και πόρων καθώς υπάρχουν και άλλα ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ιδιοκτησιακό κάποιων εγκαταστάσεων . Θέλουμε να προλάβουμε τις ευνοϊκές συγκυρίες για την κρουαζιέρα το 2020 και το 2021 μιας και το λιμάνι της Ρόδου».

Όσο για τη παροχή κινήτρων προς τις εταιρείες κρουαζιεροπλοίων ο κ. Χατζηδιάκος δήλωσε:

«Δεν τίθεται ζήτημα με την τιμή του νερού. Να το δώσουμε και δωρεάν αν   έχουμε και την ανάλογη τιμή από το φράγμα Γαδουρά. Δεν όμως μόνο αυτό. Είναι και άλλα ζητήματα που περνούν από το υπουργείο Οικονομικών από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το έλασσον θέμα είναι η χρηματοδότηση. Φθάνει να μας παραχωρήσουν τους χώρους από το υπουργείο Οικονομικών. Εδώ δεν γίνεται άδεια για να εγκατασταθεί φυσούνα ώστε να εξέρχονται των πλοίων οι επιβάτες,  να περπατούν στη χερσαία ζώνη του λιμένα και να μην βρέχονται. Αυτά θα τα πολεμήσουμε όλοι μαζί », τόνισε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος.

Μιχάλης Χριστοδούλου: Εποικοδομητική συνάντηση για το θαλάσσιο τουρισμό

Για εποικοδομητική συνάντηση έκανε λόγο ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.

«Η συζήτηση ήταν εποικοδομητική. Η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει και για το θαλάσσιο τουρισμό.  Μας ενημέρωσε  ο κ. Κόντες ότι θα έχουμε 25 περισσότερους κατάπλους κρουαζιερόπλοιων φέτος. Πιστεύω ότι και τα επόμενα χρόνια η πορεία των αφίξεων των επιβατών  θα είναι αυξητική. Ενημερώσαμε και εμείς, για τις ενέργειες μας που στόχο έχουν την ασφάλεια όλων  των λιμενικών εγκαταστάσεων.  Σύντομα θα έχουμε σύσκεψη για το συγκεκριμένο θέμα δηλαδή για την ασφάλεια με την ανάδοχο εταιρεία. Στόχος όλων είναι ασφάλεια. Έχουμε υποβάλει πρόταση για το μάστερ πλάν του λιμένα στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας με αίτημα την αναθεώρηση του», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου.

 114 total views,  2 views today