Το παγκόσμιο σύστημα αεροπορικών δικτύων μετατρέπεται σε ένα ξέφρενο παιχνίδι.
Κάθε παίκτης του συστήματος περιστρέφεται γύρω από τον τόπο προσγείωσης αναζητώντας χώρους για να σταματήσει επ’ αόριστον αυτό το τρελό παιχνίδι των πτήσεων!

Σε κάθε δεδομένη χρονική περίοδο – πριν από το κορονοϊό – υπήρχαν συνήθως περίπου 20.000 αεροσκάφη που περιστρέφονταν γύρω από τον πλανήτη πετώντας. Το σύστημα δεν έχει σχεδιαστεί για να μην είναι ο μεγαλύτερος αριθμός των αεροπλάνων κάπου αλλού εκτός από τον αέρα – ο μόνος τόπος που παράγουν έσοδα.

Ο χώρος στάθμευσης στα αεροδρόμια είναι επίσης ακριβός. Μεγάλοι ευρωπαϊκοί κόμβοι μπορούν να χρεώσουν 285 δολάρια την ώρα.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η μουσική σταμάτησε απότομα με την κατοχή πληθυσμών που κυριαρχούν σε ολόκληρο τον κόσμο. Η φωνή των κινητήρων του αεροπλάνου έσβησε γρήγορα με μια μυστηριώδη σιωπή.

Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν απλώς μια υπηρεσία και η μαζική μείωση των υπερατλαντικών πτήσεων στα μέσα Μαρτίου έχει ξεκινήσει με αλυσιδωτές αντιδράσεις.
Η Delta AirLines έφερε ένα 70% αλλαγών σε όλο το σύστημα, σταθμεύοντας τουλάχιστον το ήμισυ του στόλου της – περισσότερα από 600 αεροσκάφη. “Θα επιταχύνουμε τώρα τις αποσύρσεις παλαιότερων αεροσκαφών όπως τα MD-88/90 και μερικά από τα 767 μας”, δήλωσε ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας Ed Bastian σε ένα υπόμνημα για τους υπαλλήλους της Delta.

Η Qantas της Αυστραλίας προσωρινά γειώνει 150 αεροπλάνα, ένα μείγμα A380, 747 και B787-9. Ο αερομεταφορέας λέει ότι οι συζητήσεις προχωρούν με τα αεροδρόμια και την κυβέρνηση σχετικά με το χώρο στάθμευσης για τα αεροσκάφη αυτά.

Ο προϊστάμενος της Qantas, Alan Joyce, σημείωσε ότι “οι προσπάθειες για περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού έχουν οδηγήσει σε τεράστια πτώση της ζήτησης για ταξίδια, όπως δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ“.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ AKOMH:   Κορωνοϊός: Πέθανε εθελοντής που συμμετείχε στη δοκιμή του εμβολίου

Στη Γερμανία, ο όμιλος Lufthansa μειώνει τη χωρητικότητα των θέσεων μακρινών διαδρομών κατά 90%. Και για το χρονοδιάγραμμά της από τις 29 Μαρτίου έως τις 24 Απριλίου, ανακοίνωσε ότι ακυρώθηκαν συνολικά 23.000 πτήσεις μικρού, μεσαίου και μεγάλου μήκους.

Ο αερομεταφορέας χαμηλού κόστους της Ευρώπης, Ryanair, αναμένει να μειώσει τη χωρητικότητα της θέσης κατά 80% τον Απρίλιο και τον Μάιο και παραδέχτηκε σε δήλωση της εταιρείας ότι “δεν μπορεί να αποκλειστεί η πλήρης γείωση του στόλου”.

Με τόσες πολλές μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να μειώνουν την πτητική τους ικανότητα, πού θα σταθμεύσουν όλα αυτά τα αεροσκάφη;

Σε μια τόσο ευαίσθητη στιγμή, πολλές εγκαταστάσεις αεροδρομίων είναι δικαιολογημένα διακριτικές. Κανείς δεν θέλει να παρερμηνευτεί ως επιχειρηματίας σε βάρος των ατυχιών των αεροπορικών εταιρειών.

Η διοικητική πολυπλοκότητα του χώρου όπου φυλάσσονται χιλιάδες αεροπλάνα γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη από τις τεχνικές που απαιτούνται κατά την στάθμευση των αεροπλάνων.

Για να διασφαλιστεί ότι αποθηκεύονται με τρόπο που να τους επιτρέπει να επιστρέψουν στην υπηρεσία σε κατάσταση αιχμής όταν οι πτήσεις τελικά θα ξαναρχίσουν, απαιτείται ένα είδος αεροναυπηγικής διαδικασίας συντήρησης που περιλαμβάνει την αποστράγγιση διαφόρων μηχανικών υγρών, την κάλυψη των εισροών κινητήρα και των περιοχών εξάτμισης, την προστασία εξωτερικών οργάνων όπως σωλήνες pitot – που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση της ταχύτητας του αεροπλάνου κατά τη διάρκεια της πτήσης- καλύψεις παραθύρων και ελαστικών μαζί με άλλα όργανα σε κάθε επίπεδο.

 168 total views,  2 views today