Connect with us

PLAN B

Τα ιπτάμενα ταξί γίνονται πραγματικότητα – Πότε θα απογειωθούν

Published

on

Για χρόνια, τα ιπτάμενα ταξί αποτελούσαν ένα συναρπαστικό, αλλά και μακρινό όνειρο. Τώρα, υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την απογείωσή τους, αλλά και ένα χρονοδιάγραμμα: Έως το 2028 τα πρώτα αεροταξί θα πετούν πάνω από τις αμερικανικές πόλεις.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ  (Federal Aviation Administration) καθόρισε τα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε να δημιουργηθεί μια ανταγωνιστική αγορά ιπτάμενων ταξί σε τουλάχιστον μία τοποθεσία έως το 2028. Μάλιστα, κάποιες πρώτες λειτουργίες αναμένεται να ξεκινήσουν από το 2025, όπως σημειώνουν οι New York Times.

Τα ιπτάμενα ταξί είναι οχήματα που μοιάζουν με μικρά αεροπλάνα ή ελικόπτερα και μπορούν να απογειωθούν και να προσγειωθούν κάθετα, μεταφέροντας επιβάτες σε αεροδρόμια ή σε προορισμούς διακοπών, όπως τα Χάμπτονς στη Νέα Υόρκη ή το Κέιπ Κοντ στη Μασαχουσέτη.

Ασφαλώς, η δημιουργία των συνθηκών ώστε ιπτάμενα ταξί να πετούν πάνω από τις πόλεις έως το 2028  δεν είναι απλή υπόθεση. Η τεχνολογία αυτή αναμένεται να συναντήσει αντιδράσεις από τις τοπικές αρχές και τους κατοίκους, που φοβούνται για τον παράγοντα του κινδύνου αλλά και της όχλησης. Αγωγές και νομοσχέδια που θα μπλοκάρουν τη χρήση τους πάνω από συγκεκριμένες πόλεις ή γειτονιές θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα σοβαρό εμπόδιο για τη βιομηχανία.

Όμως το πρώτο βήμα θα είναι να εξασφαλίσουν τα αεροσκάφη την έγκριση. Κάποια είναι σχεδιασμένα να κινούνται ηλεκτρικά, άλλα με υδρογόνο ή έναν συνδυασμό καυσίμων για αεροσκάφη και μπαταριών.

Διάφορες εταιρείες εξακολουθούν να βρίσκονται στη φάση της ανάπτυξης των οχημάτων, ενώ όλα τα μεμονωμένα συστήματά τους πρέπει επίσης να πάρουν την έγκριση του FAA.

Η Joby Aviation και η Archer Aviation είναι ανάμεσα στις αμερικανικές εταιρείες ιπτάμενων ταξί που έχουν προχωρήσει περισσότερο τη διαδικασία των εγκρίσεων. Και οι δύο ελπίζουν να έχουν πάρει την έγκριση για τα αεροσκάφη τους, ώστε να αρχίσουν τις εμπορικές υπηρεσίες τους το 2025, δηλαδή νωρίτερα από τον στόχο του FAA για το 2028.

Όμως, οι εταιρείες του κλάδου αναγκάστηκαν και στο παρελθόν να καθυστερήσουν τα σχέδιά τους. Το 2017, η Uber είχε ανακοινώσει ότι δούλευε πάνω σε ηλεκτρικά ιπτάμενα ταξί, τα οποία θα μετέφεραν επιβάτες έως το 2020. Όμως, την χρονιά εκείνη, η Uber πούλησε τη μονάδα ιπτάμενων ταξί της στην Joby, η οποία έθεσε στόχο να προσφέρει τις υπηρεσίες της σε επιβάτες από το 2023 και μετά.

Σε κάθε περίπτωση, οι περιορισμοί στην χωρητικότητα των μπαταριών των αεροσκαφών αυτών, σημαίνουν ότι τα ιπτάμενα ταξί θα έχουν περιορισμένη εμβέλεια. Άρα, αρχικά αναμένεται να χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά ατόμων από τις πόλεις στα κοντινότερα αεροδρόμια. Πρόκειται για μία υπηρεσία την οποία κάποιες εταιρείες ήδη προσφέρουν με ελικόπτερα, σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη.

Οι εταιρείες των ιπτάμενων ταξί έχουν πολλά εμπόδια να ξεπεράσουν, όπως να βρουν ακίνητα σε μέρη όπου αυτά σπανίζουν, να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς της πόλης και της πολιτείας, να αναπτύξουν τις υποδομές για τη φόρτιση ή την τροφοδοσία των αεροσκαφών και να κερδίσουν την αποδοχή των κατοίκων. Θα πρέπει επίσης να προσλάβουν και να εκπαιδεύσουν πιλότους, οι οποίοι έχουν μεγάλη ζήτηση.

Ωστόσο, το σχέδιο του FAA μαρτυρά την πεποίθηση ότι πλέον υπάρχουν όλα τα στοιχεία για να απογειωθεί αυτή η νέα βιομηχανία.

«Ο κόσμος πάντα με ρωτά ‘γιατί συμβαίνει τώρα αυτό;’», λέει ο Adam Goldstein, CEO της Archer. «Είναι η τεχνολογία, το ρυθμιστικό πλαίσιο και τα χρήματα που μας επέτρεψαν να φτάσουμε ως εδώ».

Επιχειρήσεις όπως οι Joby, Archer, Lilium, Vertical Aerospace, Wisk και Eve Air Mobility ελπίζουν να πάρουν μερίδιο μίας αγοράς που θα μπορούσε κάποτε να αξίζει δεκάδες δισ. δολάρια.

Σε κάθε περίπτωση, οι περιορισμοί στην χωρητικότητα των μπαταριών των αεροσκαφών αυτών, σημαίνουν ότι τα ιπτάμενα ταξί θα έχουν περιορισμένη εμβέλεια. Άρα, αρχικά αναμένεται να χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά ατόμων από τις πόλεις στα κοντινότερα αεροδρόμια. Πρόκειται για μία υπηρεσία την οποία κάποιες εταιρείες ήδη προσφέρουν με ελικόπτερα, σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη.

Οι εταιρείες των ιπτάμενων ταξί έχουν πολλά εμπόδια να ξεπεράσουν, όπως να βρουν ακίνητα σε μέρη όπου αυτά σπανίζουν, να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς της πόλης και της πολιτείας, να αναπτύξουν τις υποδομές για τη φόρτιση ή την τροφοδοσία των αεροσκαφών και να κερδίσουν την αποδοχή των κατοίκων. Θα πρέπει επίσης να προσλάβουν και να εκπαιδεύσουν πιλότους, οι οποίοι έχουν μεγάλη ζήτηση.

Ωστόσο, το σχέδιο του FAA μαρτυρά την πεποίθηση ότι πλέον υπάρχουν όλα τα στοιχεία για να απογειωθεί αυτή η νέα βιομηχανία.

«Ο κόσμος πάντα με ρωτά ‘γιατί συμβαίνει τώρα αυτό;’», λέει ο Adam Goldstein, CEO της Archer. «Είναι η τεχνολογία, το ρυθμιστικό πλαίσιο και τα χρήματα που μας επέτρεψαν να φτάσουμε ως εδώ».

Επιχειρήσεις όπως οι Joby, Archer, Lilium, Vertical Aerospace, Wisk και Eve Air Mobility ελπίζουν να πάρουν μερίδιο μίας αγοράς που θα μπορούσε κάποτε να αξίζει δεκάδες δισ. δολάρια.

(Visited 2 times, 1 visits today)
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το πιο ενδιαφέρον

Ο σταθμός που λειτουργεί από το 1992. Ο πρώτος ενημερωτικός ραδιοσταθμός στο Αιγαίο και ο πρώτος που καθιέρωσε το ενημερωτικό site, που λειτουργεί παράλληλα με τον ραδιοφωνικό σταθμό. Ο sky αδιάλειπτα λειτουργεί σε συνεργασία με τον ΣΚΑΙ 100,3 . Copyright © RADIOTOYRISTIKI SA

Στο site αυτό χρησιμοποιούμε εργαλεία που αποθηκεύουν μικρά αρχεία (cookies) στον υπολογιστή σας. Τα cookies κάνουν το site αυτό να “τρέχει” χωρίς προβλήματα και να δημιουργεί cookies πλοήγησης (statistics cookies). Για καλύτερες υπηρεσίες, πατήστε ΑΠΟΔΟΧΗ.