Σε περίπου 11.000 υπολογίζονταν τα περίπτερα σε δρόμους και πλατείες σε όλη τη χώρα πριν το 2010 και πλέον έχουν απομείνει 4.600- 4.700, δηλαδή λιγότερα από τα μισά.
Τη σημερινή εικόνα του κλάδου περιγράφουν οι συνδικαλιστές, τονίζοντας πως συρρικνώθηκε μία αγορά, απολύτως ταυτισμένη με την καθημερινότητα των Ελλήνων ανά τις δεκαετίες.
Αν και τα παραπάνω στοιχεία σε αριθμούς προς το παρόν είναι ανεπίσημα και προκύπτουν από εσωτερικά δεδομένα που αποτυπώνουν τη δραστηριότητα των επαγγελματιών του κλάδου, είναι γεγονός σχεδόν σε κάθε περιοχή της χώρας έχουν κλείσει περίπου τα μισά περίπτερα σε σύγκριση με την περίοδο πριν το 2010.
Η δεκαετής οικονομική κρίση στη χώρα μας έπαιξε καθοριστικό ρόλο, αφενός λόγω της μειωμένης αγοραστικής δυνατότητας από τους καταναλωτές,αφετέρου εξαιτίας μία σειράς αλλαγών στην νομοθεσία. Η κρίση της πανδημίας με τους περιορισμούς στις μετακινήσεις, η οποία ακολούθησε, επέφερε ακόμη ένα πλήγμα στις επιχειρήσεις του κλάδου. Εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι και ο ανταγωνισμός που έχουν να αντιμετωπίσουν πλέον τα περίπτερα από τις αλυσίδες μίνι μάρκετ που αναπτύσσονται στις γειτονιές.
Σε καλύτερη… μοίρα είναι τα περίπτερα που βρίσκονται, χωροταξικά, σε μονοπωλιακή θέση, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση αλλά και στις περιπτώσεις εκείνες που έχει μετατραπεί σε «στέκι», στην καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής. Οι νεότεροι δεν δείχνουν ενδιαφέρον να ασχοληθούν με το κλάδο καθώς πρόκειται για μία δουλειά που δεν τους αφήνει περιθώρια για προσωπική και οικογενειακή ζωή με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να μην υπάρχει διαδοχή στις επιχειρήσεις.
Η κατάσταση στη Ρόδο τα τελευταία χρόνια είναι ίδα όπως σε όληη την Ελλάδα. Παρατηρούνται όμως και αξιοπρόσεκτα φαινόμενα, όπως αυτά με το κλείσμο περιπτέρων σε ιδιαίτερα σημαντικές περιοχές όπως στο Μανδράκι και στη Νέα Αγορά, όπου τα δυό παραδοσιακά περίπτερα Κατσαρά και Σταματίου έκλεισαν οριστικά αφού πέρασαν από μια εποχή απαξίωσης! Σημειώνεται ακόμη πως τα περίπτερα που τώρα λειτουργούν δεν ακολουθούν την πώληση παραδοσιακών προϊόντων περιπτέρου κι ένας λόγος της συρρίκνωσης τους είναι και η έλλειψη πια ενδιαφέροντος για αγορά εφημερίδων, λόγω της καταιγιστικής παρουσίας του Ιντερνετ. Ενας ακόμη λόγος είναι η συρρίκνωση της αγοράς καπνικών προϊόντων με τις πολλές και συνεχείς διαφημιστικές εκστρατείες κατά του καπνίσματος!