Μέσα στον Ιούλιο θα έχει ολοκληρωθεί η διαμόρφωση κατασκευή του υδατοδρομίου στην Πάτμο και σύντομα θα ξεκινήσει η λειτουργία του.
Αυτή τη διαβεβαίωση έδωσε η διοίκηση της εταιρείας «ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΜΟΥ IKE» στο δήμαρχο του νησιού κ. Γρηγόρη Στόικο.
«Μας έχουν διαβεβαιώσει ότι το υδατοδρόμιο της Πάτμου θα είναι έτοιμο στις 11 Ιουλίου. Ακολούθως θα τεθεί σε λειτουργία με ότι συνεπάγεται αυτό για το νησί μας», δήλωσε στον sky ο δήμαρχος Πάτμου Γρηγόρης Στόικος.
Να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο για την αδειοδότηση κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων έχει κατατεθεί στη Βουλή το 2017.
Φορέας κατασκευής και λειτουργίας του υδατοδρομίου είναι η εταιρεία «Ηellenic seaplanes»
«Η επένδυση θα στηριχθεί από επιχειρηματία που δραστηριοποιείται στο Μεξικό με τον οποίο έχουμε συνεργασία», δήλωσε ο κ Στόικος.
Όσο για τα δρομολόγια όπως τόνισε ο κ Στόικος το υδατοδρόμιο της Πάτμου θα λειτουργεί ως βάση για την εταιρεία «Ηellenic seaplanes».
« Από την Πάτμο θα ξεκινούν δρομολόγια προς την Αθήνα, την Κω τη Ρόδο και άλλα νησιά», είπε ο δήμαρχος Πάτμου.
Τα οφέλη
Σύμφωνα με τις σχετικές εκθέσεις τα αναμενόμενα οφέλη από τη δρομολόγηση των υδροπλάνων είναι:
– Αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας για λόγους κλιματολογικούς, γεωμορφολογικούς, τουριστικούς, κοινωνικούς και γενικότερα αναπτυξιακούς.
– Εισάγουν ένα καινοτόμο φιλικό και ευέλικτο μέσο μεταφοράς -με συγκριτικά μικρό κόστος υποδομών- σε μια χώρα που λόγω του γεωμορφολογικού ανάγλυφου, της νησιωτικότητας και της εκτεταμένης ακτογραμμής της όχι μόνο ενδείκνυται αλλά και έχει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.
– Είναι ο πιο γρήγορος και πιο άνετος τρόπος μεταφοράς σε σχέση με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα: αυτοκίνητο, λεωφορείο, τρένο, πλοίο. Για τα δε αεροπλάνα χαρακτηρίζονται ως συμπληρωματικά για μακρινές αποστάσεις ενώ είναι υποκατάστατα για τις κοντινές και ιδιαίτερα σε νησιά που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο.
– Δημιουργούνται υπεραξίες και νέες ευκαιρίες στους Οργανισμούς Λιμένων και τα Λιμενικά Ταμεία από την λειτουργία στους χώρους τους υδατοδρομίων ως μέρος του συνόλου των εγκαταστάσεων τους, ενισχύοντας έτσι τον θεσμικό τους ρόλο.
– Προωθείται η τουριστική αγορά στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων αλλά και σε περιοχές οι οποίες μέχρι σήμερα δεν ήταν ούτε εύκολα και γρήγορα προσβάσιμες αλλά ούτε και δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί (σύνδεση Κέντρου με την Περιφέρεια, έμφαση στη Νησιωτικότητα και σπάσιμο της απομόνωσης των απομακρυσμένων νησιών) και μάλιστα καθ’ όλη της διάρκεια του έτους (μεγέθυνση της τουριστικής σεζόν).
Προβληματισμός για το εγχείρημα
Γνώστες της αγοράς υπενθυμίζουν ότι δεν είναι η πρώτη φορά που θα δοκιμαστεί το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς στη χώρα μας. Η προηγούμενη ήταν μια δεκαετία πριν όπου το «πείραμα» των υδατοδρομίων έληξε άδοξα.
Αφού σταμάτησαν λίγο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο τα υδροπλάνα επανεμφανίστηκαν στην Ελλάδα το 2004.
Μέσα σε τέσσερα χρόνια, μέχρι το 2008 που σταμάτησαν, πραγματοποιήθηκαν περί τις 18.500 πτήσεις μεταφέροντας περίπου 180.000 επιβάτες.
Δημιουργήθηκε δίκτυο στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου, στο οποίο περιλαμβάνονταν προορισμοί όπως: τα Ιόνια νησιά (Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθος, Παξοϊ), η Αθήνα και η Πάτρα, καθώς και οι λίμνες Ιωαννίνων και Καστοριάς.
Για πολύ μικρό χρονικό διάστημα τα υδροπλάνα δραστηριοποιήθηκαν και στο Αιγαίο.