Με την Εγκύκλιο (115075/18-9-25) που στάλθηκε στα σχολεία στις 18/9/2025, σχετικά με τη φοίτηση των μαθητών στα ολοήμερα τμήματα των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων, το ΥΠΑΙΘΑ επιχειρεί να περιορίσει και να «περικόψει» τους μαθητές του ολοήμερου προγράμματος.
Ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει εδώ και πάνω από μία εβδομάδα, οι εγγραφές έχουν ολοκληρωθεί τον περασμένο Μάιο και οι μετεγγραφές των μαθητών το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη, στη νέα εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας καλεί Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες/ους να ζητήσουν ξανά αιτήσεις από τους γονείς και κηδεμόνες και να προτεραιοποιήσουν τη συγκρότηση τμημάτων με βάση στοιχεία που θα «δικαιολογούν» τη φοίτησή μαθητών στα ολοήμερα τμήματα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο οι αιτήσεις για φοίτηση στο Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνονται δεκτές μόνο για τις περιπτώσεις οικογενειών με δύο εργαζόμενους γονείς ή μονογονεϊκές οικογένειες, για οικογένειες όπου ο ένας γονέας εργάζεται και ο άλλος είναι άνεργος, αλλά και για παιδιά που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Με ανακοινώσεις τους, τόσο η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων – Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) όσο και η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών απαιτούν την άμεση απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου, την στελέχωση όλων των κενών σε ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά σε όλη την εκπαίδευση όπως και την άμεση πραγματοποίηση των προσλήψεων της β’ φάσης για τα κενά σε γενικό- ειδικό εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό. Επίσης, η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών καλεί την ΔΟΕ να πάρει θέση για την απαράδεκτη εγκυκλιο του υπουργείου.
«Ο στόχος είναι σαφής», σημειώνει στην ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, «να προβούν οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων και οι Προϊσταμένες/οι των Νηπιαγωγείων στη συγκρότηση εκ νέου ολοήμερων τμημάτων με τις παραπάνω προϋποθέσεις, χωρίς να υπολογίζουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Την ίδια στιγμή αναθέτουν ακόμα μια γραφειοκρατική ευθύνη για τη συγκέντρωση δικαιολογητικών εγγράφων στους διευθυντές και προϊσταμένες των σχολείων. Δεν τους φτάνει ο όγκος διοικητικής δουλειάς και ο καθημερινός καταιγισμός εγγράφων που έχουν να διεκπεραιώνουν για να λειτουργούν στοιχειωδώς τα σχολεία, τους επιφορτίζουν με ακόμα μια «ευθύνη» που τελικά στοχεύει να «αποκλείσει» παιδιά από το ολοήμερο σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία».