Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις», τοποθετήθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Δωδεκανήσου.

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός επισήμανε ότι η Κυβέρνηση νομοθετεί την απαξίωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, των εργασιακών και μισθολογικών συνθηκών των εργαζομένων και της ασφάλειας όλων των αεροδρομίων της χώρας, την ώρα που η Βουλή λειτουργεί με ειδικές συνθήκες και που η ΕΕ εφαρμόζει διαφορετικές πολιτικές.

https://www.youtube.com/watch?v=Tegw0DfzOcQ&feature=share&fbclid=IwAR2634enyXYmFEZy4joQFJ3VJi1duvy_iI_ZTjGPl6iPI7w7SBRau4qCsYA

  • Μέσα σε lock down και με ειδικές συνθήκες λειτουργίας της Βουλής, η Κυβέρνηση «περνάει» κρίσιμα νομοσχέδια

«Δεν μπορεί να συζητάει η Βουλή, μέσα σε αυτές τις ειδικές συνθήκες, τόσο σημαντικά νομοσχέδια, που δεν επείγουν και παράλληλα εγείρουν σοβαρά κοινωνικά και εργασιακά ζητήματα, χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία των Βουλευτών. Δίνετε την εντύπωση πως αξιοποιείται τις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες νομοθέτησης της Βουλής για να «περνάτε» τέτοια Νομοσχέδια. Πρέπει να σταματήσει αυτή η διαδικασία και να έρχονται προς συζήτηση μόνο όσα νομοσχέδια άπτονται στην αντιμετώπισης της πανδημίας».

  • Η Κυβέρνηση νομοθετεί την επί της ουσίας κατάργηση του δημοσίου ελέγχου των Αεροδρομίων

«Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φέρνει τη συρρίκνωση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, μείωση προσωπικού και την κατάργηση των τοπικών δημοσίων υπηρεσιών. Η μόνη δημόσια παρουσία πλέον θα είναι το Τελωνείο. Η Κυβέρνηση ουσιαστικά παραδίδει στα ιδιωτικά συμφέροντα τον έλεγχο των αεροδρομίων, αφού εξαιτίας της μείωσης του προσωπικού, μόνο τυπικά θα μπορεί το δημόσιο να ελέγχει τα αεροδρόμια, με αποτέλεσμα να γίνονται οι ιδιώτες ανεξέλεγκτοι διαχειριστές. Και όλα αυτά την ώρα που σύμφωνα με τις Συμβάσεις Παραχώρησης υπάρχει ολόκληρο κεφάλαιο προβλέψεων στο οποίο τονίζεται ο ρόλος της ΑΠΑ, στον έλεγχο της παροχής των υπηρεσιών αεροδρομίου. Τα Αεροδρόμιά μας, πλέον, θα είναι σαν λιμάνια, χωρίς λιμεναρχείο».

«Επιπλέον, αν και η Κυβέρνηση μας κατηγόρησε για λαϊκισμό, η ουσία είναι ότι η μετατροπή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, σε ΝΠΔΔ, σημαίνει το πρώτο βήμα για την ιδιωτικοποίησή της. Νομοθετώντας τη δυνατότητα η ΑΠΑ να διαμορφώνει το σχέδιο ελέγχου επιδόσεων της ΥΠΑ, ανεξέλεγκτα, χωρίς να γίνεται διευκρίνιση για ποιοτικούς ή μετρήσιμους δείκτες είναι μια επικίνδυνη επιλογή. Αυτή η δυνατότητα, στα χέρια μιας Κυβέρνησης σα τη δική σας, μπορεί να αφήσει ανοιχτές μεθοδεύσεις ώστε να τεθούν ανέφικτοι στόχοι, να μειωθεί η αξιοπιστία και το διεθνές status της ΥΠΑ και η FRAPORT, με αφορμή τυχόν χαμηλή αξιολόγηση της ΥΠΑ, να επιλέξει ιδιώτη πάροχο αεροναυτιλίας, όπως για παράδειγμα την TFS την οποία ούτως ή άλλως, σήμερα έχει ως σύμβουλο. Το Δημόσιο, έτσι, μετατρέπεται ουσιαστικά απλά σε ένα πάροχο υπηρεσιών αεροναυτιλίας, χωρίς ουσιαστική ελεγκτική αρμοδιότητα πάνω στους διαχειριστές των αεροδρομίων, τη στιγμή που σήμερα στην Ε.Ε. γίνεται συζήτηση για την δυνατότητα ελεύθερης επιλογής των παρόχων αεροναυτιλίας, από τους διαχειριστές αεροδρομίων».

  • Σημαντικά τα προβλήματα που θα προκύψουν στα νησιωτικά αεροδρόμια

«Ιδιαίτερα προβλήματα, από αυτή την απορρύθμιση που φέρνει η Κυβέρνηση στη λειτουργία της Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, πρόκειται να αντιμετωπίσουν τα νησιωτικά αεροδρόμια καθώς τίθεται εν αμφιβόλω η ασφάλεια των υπηρεσιών τους αλλά και της αεροναυτιλίας γενικά. Πως φαντάζεται η Κυβέρνηση ότι θα λειτουργούν τα αεροδρόμια των μικρών νησιών, τα υδατοδρόμια που σχειάζεται να κατασκευαστούν ή τα ελικοδρόμια, με μια ΑΠΑ κεντρικά συγκεντροποιημένη και με μικρότερο προσωπικό;».

  • Τσουνάμι στα εργασιακά των υπαλλήλων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

«Η μείωση του προσωπικού της AΠΑ, και η μεταφορά τους στην ΥΠΑ, δημιουργεί σοβαρά εργασιακά ζητήματα επισφάλειας στους συγκεκριμένους εργαζόμενους, αφού δεν προβλέπεται το αντικείμενο της εργασίας τους, κατά τη μεταφορά τους και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το νέο μισθολογικό τους καθεστώς».

  • Στήριξη στις Αερομεταφορές…… αλά Ελλάδα ή αλά…. Γερμανία

«Η Κυβέρνηση δίνει 120εκ για τη στήριξη της AEGΕAN, χωρίς καμία όμως διασφάλιση για την απόκτηση προνομίων προς όφελος του Δημοσίου ή προστασία των θέσεων εργασίας. Αλλά αφού αρέσει στην Κυβέρνηση να συγκρίνεται με την Γερμανία, να σας πούμε ότι στην αντίστοιχη περίπτωση, το γερμανικό δημόσιο παίρνει μετοχές της εταιρείας, παίρνει θέση στο ΔΣ της εταιρείας, αποκτά δικαίωμα βέτο και διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων της εταιρείας, σε αντίθεση με όσα κάνετε δηλαδή εσείς της ΝΔ εδώ. Άρα στη Γερμανία η στήριξη των εταιρειών αερομεταφοράς σημαίνει διασφάλιση για Δημόσιο και τους εργαζόμενους, στην Ελλάδα σημαίνει ότι οι εταιρείες παίρνουν λεφτά, χωρίς καμία διασφάλιση για το δημόσιο συμφέρον».

 637 total views,  4 views today